Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Motorynka M1 - mocowanie kierownicy - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Identyfikacja modeli (/forumdisplay.php?fid=145)
+---- Wątek: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy (/showthread.php?tid=43689)



Motorynka M1 - mocowanie kierownicy - ldm - 01-05-2017 15:46:18

Przeglądałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale albo jej nie ma albo słaby ze mnie poszukiwacz Wink Więc jeżeli temat już był poruszany to proszę o inf.

Motorynka M1 - pierwsza seria (stalowy tylny błotnik i bagażnik) - jak była mocowana kierownica? na sztycy czy bezpośrednio na górnej półce w dwóch obejmach?

Teoretycznie w katalogach części pokazują, że na półce ale po szybkim przeglądzie google i allegro nie jest to tak jednoznaczne:

https://sprzedajemy.pl/motorynka-m1-z-1979r-inowroclaw-6bea9f-nr41569112

https://imged.pl/motorynka-romet-pony-m1-1980-rok-3132634.html


Z góry dziękuję za pomoc.


RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy - joozek - 01-05-2017 15:51:58

Witaj Tomaszu

Przepraszam, nie zrozum mnie źle, ale powiedz mi, dlaczego swój projekt opierasz na zdjęciach współczesnych i to z ogłoszeń.
Ta M1 z 2 zdjęcia to ulep, z całym przodem od M2 i to późniejsza - lagi 25 mm.
Powinieneś mieć sztycę pojedynczą i właściwą do niej kierownicą - radełkowanie pojedyncze, po środku.


RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy - ldm - 01-05-2017 16:05:55

Zdjęcia dałem tylko jako przykład. Zdaję sobie sprawę, że często są to jakieś zlepki różnych części.

Generalnie w instrukcjach czy katalogach części, do których dotarłem opisane były wersje przejściowe (z błotnikiem i bagażnikiem z tworzywa). I właśnie w nich kierownica mocowana jest bezpośrednio do półki.
Znajomy ma jedną przejściówkę (podobno nie grzebaną) i tam znowu jest na sztycy.
Poza tym np to zdjęcie (chyba z epoki?)
http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/gal_50m1/50m1.jpg

Twoja odpowiedź rodzi kolejne pytanie:
Jak powinny wyglądać lagi do tego modelu? (poza tym, że powinny być osobne 2 uchwyty lampy)? I jak je rozpoznać?
Wink


RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy - ldm - 10-05-2017 23:38:10

(01-05-2017 15:51:58)joozek napisał(a):  Witaj Tomaszu

Przepraszam, nie zrozum mnie źle, ale powiedz mi, dlaczego swój projekt opierasz na zdjęciach współczesnych i to z ogłoszeń.
Ta M1 z 2 zdjęcia to ulep, z całym przodem od M2 i to późniejsza - lagi 25 mm.
Powinieneś mieć sztycę pojedynczą i właściwą do niej kierownicą - radełkowanie pojedyncze, po środku.

Cześć,

Byłbym wdzięczny za odpowiedź Wink

Dziękuję.


RE: Motorynka M1 - mocowanie kierownicy - joozek - 10-05-2017 23:48:01

Lagi kształtem praktycznie nie różnią się niczym, po za .... ich średnica i górnym mocowaniem.
Twoja Pony powinna mieć średnice lag fi 23 mm, a sprężyny powinny być mocowane do górnej półki od wewnątrz, za pomocą specjalnych szpilek/prowadnic/ślimaków, wkręcanych w sprężyny. Do półki przykręcane są, pełnymi nakrętkami kołpak-owymi M8 pod klucz 14.