Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
|
Autor |
Wiadomość |
PawełBike
Uczeń mistrzów prowizorki
Liczba postów: 479
Imię: Paweł
Skąd: Iława
Pojazd: Inny
|
[Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
Witam, wiele osób ostatnio nie wie, jak wyjąć mostek i tym podobne rzeczy, chociaż według mnie jest to banalnie proste, to napisze ten poradnik.
Do wyjęcia widelca potrzebne nam będą:
-Klucz płaski 12/13/imbus 5 (w zależnośći od typu śruby z jaką mamy doczynienia)
-Młotek + szmatka lub gumowy młotek
-Typowy klucz rometowski/duży klucz płaski, w zależności od rodzaju nakrętki
-Płaski śrubokręt
http://zapodaj.net/4e96da78e3729.jpg.html
A więc zaczynamy!:
Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się odczepienie wszystkich linek ( od hamulca i przerzutek) i wyjęcie prze
dniego koła!
1. Ściąganie mostka (wspornik kierownicy)
Tak wygląda w moim przypadku mostek, który należy wyjąć:
http://zapodaj.net/7f9f515646ff8.jpg.html
Pierwszym krokiem, będzie wykręcenie śruby znajdującej się centralnie nad miskami sterowymi o około 0.5 cm. W moim przypadku śruba była na klucz 13.
http://zapodaj.net/47e36400742f8.jpg.html
Następnie za pomocą gumowego młotka (w przypadku gdy nie posiadamy takiego, można nałożyć kawąłek szmatki na śrubę i użyć młotka tradycyjnego) z nie wielką siłą udeżamy w główkę wcześniej wykręconej śruby, do momętu aż ona opadnie do poprzedniego położenia.
http://zapodaj.net/ed1fab0d81ec0.jpg.html
Gdy śruba jest już wbita, mostek powinien swobodnie poruszać się w prawą i lewą stronę, i przy zbalokowanym widelcu nie skręcać go, w przypadku gdy śruba jest wbita, a mostek siedzi sztywno, należy wlać po rurze mostka wd-40 (lub inny preparat odrdzewiający w płynie) i przez otwór u dołu widelca.
Jeżeli wszystko poszło po naszej myśl, należy kręcić mostkiem w prawo i lewo, jednocześnie ciągnąc go ku górze.
Tak wygląda wyjęty mostek:
http://zapodaj.net/1633d6258c8c2.jpg.html
2. Wykręcenie śrub widelca
Gdy mostek jest już zdjęty, bierzemy klucz rometowski, posiadający półkole z ząbkiem na końcu, pasujące do naszej nakrętki, następnie w odwrotny kierunek niż ruch zegara odkręcamy nakrętkę.
http://zapodaj.net/9cad16684518f.jpg.html
Gdy odkręciliśmy nakrętkę kontrującą, pod nią powinna być podkładka z ząbkiem skierowanym do wewnątrz, zdejmujemy ją i pod nią znajduje się nakrętka regulacji:
http://zapodaj.net/20e473f988d49.jpg.html
Odkręcamy ją ręką. Po wykręceniu powinniśmy ujrzeć górny wianek i miskę sterową:
http://zapodaj.net/0f7e9de220c3b.jpg.html
Następnie wyciągamy w dół widelec.
http://zapodaj.net/673a3ca47ecbb.jpg.html
3.Zdejmowanie nakładki na widelec
Wiele osób nie wie, że ten element jest osobną częścią widelca. By go ściągnąć odwracamy widelec do dołem w górę, następnie do wystającego kantu bieżni wianka, przykładamy płaski śrubokręt i uderzamy w niego młotkiem. Uderzenia powinno się robić raz z jednej i raz z 2 strony widelca! W przypadku ciągłego uderzania z jednej strony można uszkodzić bieżnie lub nawet i widelec!
http://zapodaj.net/5c0375da755ba.jpg.html
A o to wyjęta nakładka:
http://zapodaj.net/271bf589af54a.jpg.html
Uwagi dotyczące składania!
-Przed włożeniem mostka należy jego rurkę wchodzącą w widelec nasmarować smarem, szczególnie gdy 1 z części jest ALUMINIOWYCH.
-Przy ustawianiu wysokosci mostka, należy sprawdzić maxymalne wysunięcie. Wskaźnik znajduje się na rurce mostka w postaci nie długich pionowych wydrapań ułożonych koło siebie, lub poziomej kreski.
http://zapodaj.net/2b0fc782bfece.jpg.html
W razie jakichkolwiek pytań, czy uwag proszę kierować je w tym temacie, i przepraszam za słabą jakość zdjęć, lecz myślę, że powinny one wystarczeć.
(JAby mógł jakiś modenator wstawić kod by obrazki były odrazu wyświetlone byłbym wdzięczny, mi nie chce działać)
Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2014 13:58:04 przez PawełBike.)
|
|
14-08-2014 13:53:11 |
|
4 użytkowników postawiło piwo PawełBike za ten post:4 użytkowników postawiło piwo PawełBike za ten post.
chart80 (08-27-2014), Wigrus (08-14-2014), wnusiu94 (08-14-2014), xsaman (08-14-2014)
|
PawełBike
Uczeń mistrzów prowizorki
Liczba postów: 479
Imię: Paweł
Skąd: Iława
Pojazd: Inny
|
RE: [Poradnik] Wyjęcie mostka, rozbiórka sterów, wyjęcie nakładki na widelec
(14-08-2014 16:48:18)xsaman napisał(a): (14-08-2014 13:53:11)PawełBike napisał(a): A więc zaczynamy!:
Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się odczepienie wszystkich linek ( od hamulca i przerzutek) i wyjęcie prze
dniego koła!
Bardzo dobrze zrobiony poradnik tylko mam pytanie w jakim celu jest ściągnięcie linek i wyjęcie koła. Według mnie może linki trzeba ale wyciąganie koła chyba nie jest potrzebne.... przynajmniej ja jak wyciągam mostek czasami nim kręce na boki aby łatwiej go wyciągnąć i wtedy lepiej jest mieć koło. Ale no niewiem chętnie bym sie dowiedział w jakim celu zdjąć koło.
Linki to raczej wiadomo, by kierownica nie wisiała i nie obijała ramy, a koło po to , bo i tak co byś nie robił z widełkami, to raczej i tak koło ściągniesz, po 2 trzymasz w obu rękach 2 przedmiony sporawych rozmiarów i nie wiesz co gdzie położyć. po 3 same widełki możesz oprzeć hakami i sterówką o ściane np, a jak położysz na ziemie z kołem mogą się łatwo porysować. Jak kto woli.
Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
|
|
14-08-2014 20:12:51 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|