Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Kopniak i jak rozebrać
|
Autor |
Wiadomość |
Błażej
Zawodowiec
Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
|
RE: Kopniak i jak rozebrać
Człowieku. Przecież to tylko śruby i cudów nie ma. Musisz mieć konkretnych kilka wkrętaków i wybrać najlepszy jaki do niej pasuje. Zaprzeć silnik o ścianę (jeżeli stół stoi przy ścianie a zazwyczaj tak jest)
Na rękę ścierkę i łapiesz wkrętak i jednym zdecydowanym ruchem odkręcisz śrubę i tak każdą po kolei później. Nie psikaj żadnym WD. Po co, przecież śruby moczyły się całe życie w oleju.
Jak będziesz tak próbował na kilkaset razy to rozpie*dolisz śruby i będziesz jeździł po majstrach żeby to rozkręcali (są różne sposoby, ale każdy policzy minimum 30 zł za robotę)
Także zamiast pisać tutaj to weź się za myślenie.
Cytat: wd porządny śrubokręt trzeba sie zaprzeć i pójdzie /ew wiertarką rozwiercić łby śrub a potem je zmienić
Nie się, tylko silnik. Jeżeli rozwierci wiertarką (w co wątpię żeby zrobił porządnie, skoro nawet nie może jej wykręcić)
To zapewne nie ma zestawu do wykręcania uszkodzonych śrub, który kosztuje grubo ponad 100 zł za 3 małe elementy (są i po 10 zł, ale ten jest niebezpieczny dla rąk majstra)
Ogólnie rozwiercenie takiej śruby to cięższa sprawa niż zaplatanie koła
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2013 01:58:02 przez Błażej.)
|
|
29-01-2013 01:54:03 |
|
|
Java
Nowy
Liczba postów: 58
Imię: Michał
Skąd: Strzelce
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Kopniak i jak rozebrać
No dobra człowieku, jak ja kupiłem ogara to jakiś "inżynier" składał silnik i śruby tak mocno po dokręcał (na silikonie) że te rowki gdzie masz wsadzić śrubokręt tak zmasakrował że jak wsadzisz śrubokręt i sie zaprzesz dociśniesz to on ci poprostu wyjeżdża z rowka.
A co do WD to sie dowiedziałem że i tak to by nic nie dało bo płyn by wg nie przeszedł.
No i jak teraz wspomnę silnik udało mi się rozpołowić tylko jedna śruba puściła bo dobroci, 4 metodą śrubokręt i młotek, a jedną musiałem główkę rozwiertać a później jak zdjąłem karter do w palcach ją odkręciłem, jak to mówią "nie taki diabeł straszny jak go piszą" P (czy jakoś tak)
No i teraz odnośnie tematu sprężyna mi jednak wyleciała z pół księżyca, i tu małe pytanko a jaki sposób mam ją założyć bo w tym jestem ciemny ;]
A łożyska wymienie bo strasznie w nich chrupie jakby piasek i właśnie jak je najlepiej założyć bo ja coś słyszałem o metodzie "zimno ciepło" ale szczegółowo to nwm jak to zrobić ;]
Pozdrawiam
|
|
30-01-2013 01:46:37 |
|
|
kondzio310
Kondziu
Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
|
RE: Kopniak i jak rozebrać
Sprężyna od kopniaka żeby założyć, to musisz wybić ten wałek, jak wybijesz to wkładasz sprężynę i wbijasz wałek z powrotem.
A co do wsadzania łożysk metoda zimno ciepło, bo metal pod wpływem ciepła się zwiększa, to dlatego podgrzewają kartery, zęby gniazda łożysk były większe, to po rozgrzaniu łożysko samo wpada w swoje miejsce, albo trzeba je lekko puknąć, i dzięki temu nie niszczymy gniazd na łożyska.
Nie którzy to grzeją w oleju, nie którzy wkładką kartery do piekarnika
Jak będziesz kupować łożyska to kup te lepsze, na wał luz C3 najlepiej, na simmeringach tez nie oszczędzaj kup te lepsze, chyba że nie będziesz miał wyboru
|
|
30-01-2013 16:43:04 |
|
|
kondzio310
Kondziu
Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
|
RE: Kopniak i jak rozebrać
zrób zdjęcie bo nie w2iem o co chodzi >
Jak była nowa w 2009 to już ma 4 lata to nie taka nowa .
No po prostu zakładasz spreżyne na wałek, przy skręcaniu silnika naciągasz spreżyne no i skręcasz.
|
|
02-02-2013 13:27:45 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|