Problem z odpalaniem motorynki - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Problem z odpalaniem motorynki (/showthread.php?tid=54749) Strony: 1 2 |
Problem z odpalaniem motorynki - Dj.bimo - 20-06-2024 19:36:52 Witam wszystkich mam taki problem z motorynką jak jest rozebrana lewa strona ,to znaczy nie ma kapy ani magneta tylko sam zapłon i automat biegów to kopnąć można normalnie bez oporu a jak tylko założe magneto i kopnę nóżka to pójdzie tylko kawałek magneto się lekko przekręć i potem dalej nic nie idzie starter stoi w miejscu i nie idzie ruszyć chyba że ręką przekręce magneto ale to też idzie bardzo ciężko. Problem z odpalaniem motorynki - miszel - 20-06-2024 21:08:46 Czyli Magneto ociera o iskrownik. Spróbuj zdjąć iskrownik i kopnąć z założonym magnetem. Jeżeli będzie biło na boki to znaczy że musisz je wymienić. Ewentualnie może starczy podszlifować magnesy jeśli nie będzie jakiegoś wielkiego bicia RE: Problem z odpalaniem motorynki - Motokamel - 20-06-2024 21:46:06 zanim zaczniesz wymieniać magneto zdejmij je i przyjrzyj się śladom ocierania na magnesach magnesach i cewkach. Być może to któraś cewka wystaje zbytnio i blokuje magneto RE: Problem z odpalaniem motorynki - Dj.bimo - 20-06-2024 22:00:33 Wał,cały zapłon i magneto mam nowe i już dawno zamontowane wcześniej po remoncie silnika tak nie było wszystko było dobrze tylko w tamtym roku pod koniec wakacji chciałem ją odpalić ale nie chciała okazało się ze nie ma coś iskry chciałem na nowo ustawić coś tam pogrzebałem miałem potem dokończyć dalej alej jakoś tak z braku czasu przeleżała od tamtej pory i teraz chciałem ja uruchomić. RE: Problem z odpalaniem motorynki - MacRoial - 20-06-2024 22:18:17 Skoro masz nowy iskrownik może się okazać że cewki mają naddatek materiału i trzeba je przetrzeć papierem ściernym ja tak miałem po wymianie cewki zapłonowej. RE: Problem z odpalaniem motorynki - romek - 21-06-2024 20:27:41 Ja tam je młotkiem doginam RE: Problem z odpalaniem motorynki - elmer - 21-06-2024 20:34:41 (21-06-2024 20:27:41)romek napisał(a): Ja tam je młotkiem doginam Dokładnie Bez młota to nie robota RE: Problem z odpalaniem motorynki - Dj.bimo - 17-07-2024 23:16:03 Przetarłem trochę papierem ściernym i jest git, tylko coś nie ma iskry próbuje ją ustawić i dalej nic. RE: Problem z odpalaniem motorynki - elmer - 18-07-2024 01:40:44 Kabel do świeczki sprawdziłeś? Paluszek do środka, drugi do cylindra i na wykręconej świecy delikatnie kopka w dół, jak kopniesz za mocno to może Cię odbić RE: Problem z odpalaniem motorynki - Dj.bimo - 16-08-2024 20:00:58 Wykręciłem świecę wsadziłem palec do fajki kopałem starterem i nic nawet nic nie czułem żeby coś kopało. RE: Problem z odpalaniem motorynki - Dj.bimo - 17-08-2024 13:51:29 Nikt nic nie pomoże. RE: Problem z odpalaniem motorynki - Norweski Zomowiec - 17-08-2024 15:19:23 odepnij instalacje elektryczną z silnika i sprawdz RE: Problem z odpalaniem motorynki - romek - 17-08-2024 23:22:04 Zupełny brak iskry to przeważnie efekt jakiegoś zwarcia lub przerwy w obwodzie, albo platyny się nie otwierają, albo jest na nich zwarcie (sprawdź metalowa część młoteczka ona jest nitowana mogło się poluzować oraz czy ten drucik od młoteczka nie dotyka czasem gdzieś gdzie nie powinien np do ośki albo do odizolowanej części kowadełka), oczywiście sprawdź na odpiętej instalacji a najlepiej wyjmij przewody z tej gumy na próbę, sprawdź wszystkie połączenia (śrubka mloteczel-cewka-kondensator), jak jest uszkodzony kondensator to jakies minimalne mrowienie powinno być, jak to wszystko nie pomoże to trzeba by podmienić cewkę. Względnie przewód.do fajki lub sama fajka. Jak już iskra się znajdzie to ustaw zapłon na suwmiarkę lub przyrząd najlepiej. RE: Problem z odpalaniem motorynki - Dj.bimo - 18-08-2024 12:55:02 Na odpiętych kablach też nic kopałem tyle razy to może z raz coś poczułem na palcu. RE: Problem z odpalaniem motorynki - elmer - 18-08-2024 23:29:33 Tak od początku: 1. Klin na wale. 2. Zmierzyć cewkę zapłonową multimetrem jaką ma pojemność. 3. Kondesator może padł, bo jakiś nowy shit a nie stary, porządny. 4. Kowadełko nie zwarte, czyli pracuje wraz z klinem jak kręcisz magnetem. 5. Ustawienie przerwy na kowadełku śrubką a jak się nie da podgiąć blaszkę. Wszystko ma być czyste i przesmarowane. Nawet jak przekręcisz magnetem ręką powinno być czuć prąd na kablu z cewki, możesz odkręcić fajkę. Jak już zacznie kopać to wtedy jak mocno kopką przekręcisz to iskra z kabla ma się pojawić na cylindrze jak go przystawisz na około centymetr odległości. Powodzenia |