![]() |
[Wiki] Romet Pasat - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Forumowa Wikipedia (/forumdisplay.php?fid=107) +--- Wątek: [Wiki] Romet Pasat (/showthread.php?tid=51391) |
[Wiki] Romet Pasat - Szymon1 - 16-11-2020 11:19:59 [align=left] Pasat był ulepszoną wersją Waganta. W/g katalogu to ''Męski rower sportowy przeznaczony do turystyki i treningu sportowego''( W rzeczywistości był to rower turystyczno-sportowy). Był produkowany od końca lat '70 do początku lat '90. Istniała również wersja eksportowa Universal Pasat różniąca się japońskimi przerzutkami i manetkami. Rama- stalowa, taka jak w Wagancie, rozmiar 560. Widelec- stalowy, jak w Wagancie. Mistrale i Orkany miały lepsze widelce, te w Pasatach zbyt wytrzymałe nie były. Koła- 27'', 36 szprych , nyple mosiężne, obręcze stalowe chromowane 20-630, piasty standardowe, stalowe, mocowane na nakrętki. Piasty i obręcze były takie same we wszystkich kolarkach i składakach, różniły się jedynie rozmiarem i ilością otworów na szprychy. Ogumienie- opony Stomil 27x1 1/4''(32-630) dętki z zaworem Dunlop. Stery stalowe, również takie jak w składakach i kolarkach. Suport z miskami wciskanymi, jak w większości Rometów. Korby na kliny 9,5mm, ramiona korb stalowe, blaty stalowe 40/52. Pedały metalowe nierozbieralne, czasami metalowo-gumowe Mostek krótki, turystyczny stalowy wysięg 20mm Kierownica "baranek'' o szerokości 426mm, stalowa chromowana, owinięta igielitową owijką. Oświetlenie- przednia lampa 2,4W mocowana na hamulcu lub na sterach, dynamo na widelcu przednim, lampa tylna z odblaskiem na błotnik Siodełko obciągnięte skajem, takie jak w Sportach. Sztyca 25mm, stalowa na zwykłe jarzemko. Hamulce stalowe jednościągowe, klamki hamulca całe aluminiowe lub czasami aluminiowe dźwignie z plastykowymi czarnymi główkami. Przerzutki- tylna Favorit Special, Jóka, później czasami Romet Tornado. Z przodu biegi zmieniała przerzutka z ramieniem wysuwanym Romet. W eksportowych Universalach z tyłu było Shimano Eagle, z przodu również Shimano. Wolnobieg 5 rzędów 14-17-20-24-28, wcześniej 14-16-18-20-22 Manetki do ok.'85 plastykowo-aluminiowe Favorit na ramę ew. plastykowe Romet. Po '85 plastykowe manetki Romet na mostek. Jeżeli manetki są na ramie, linka jest prowadzona przy użyciu przelotek pancerza i ślizgaczy, jak na mostku- pełny pancerz mocowany plastykowymi obejmami. Błotniki pełne, ameliniowe. Bagażnik dosyć wiotki, taki jak np. w Wigrach, Waganty miały mocniejszy. Numer ramy był bity na główce ramy. Pasaty były wyposażane w nóżkę (niezbyt solidną ![]() lub metalową z plastykową rączką i końcówką oraz zestaw narzędzi umieszczony w torebce pod siodełkiem. Paleta kolorów FSO/FSM Jeśli zauważycie jakiś błąd lub nieścisłość, naturalnie proszę o doprecyzowanie RE: [Wiki] Romet Pasat - wojakrob - 26-03-2021 11:53:53 Z japońską przerzutką Shimano Eagle (ze zintegrowaną osłoną) i manetkami na fajce kierownicy były dostępne również na rynku krajowym. Nie miały nalepek UNIVERSAL lecz rometowskie. Dodatkowo na rurze poziomej, po prawej stronie przy mufie była zwykła biała nalepka z czarnym napisem Super napisanym czcionką podobną do fontu Script. |