![]() |
Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie (/showthread.php?tid=51180) Strony: 1 2 |
Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - regi090 - 28-09-2020 19:28:13 Witam.Sprawa wyglada tak ,dostalem rometa t1 od wojka ,stal w garazu ze 20 lat. Wojek mowil ze kranik nie podaje paliwa i kondensator jest do wymiany bo nie ma iskry,reszta niby ok.Wymienilem kondensator,kranik i gaznik ,zalalem swieze paliwo ,odkrecilem kranik ,paliwo zlecialo ,ale tylko do polowy przewodu ,mysle moze naleci po odpaleniu.Odpalil od strzala az bylem zdziwiony bo lekko puklem dzwignie i zagadal.Trzymal ladnie obroty ,reakcja na gaz tez spoko .Palilem go z 5 razy ,nie bylo problemow.Zostawilem tak na dwa dni bo chcialem jeszcze olej w skrzyni zmienic.Po 2 dniach problemy ,przewod suchy tak jakby wszystko zassal gaznik ,po odkreceniu kranika paliwo nie leci ,kranik drozny bo wystarczy zdjac przewod z gaznika i calym przewodem leci paliwo az babelki sie pojawiaja po zalozeniu przewodu na gaznik nic nie leci,wlalem troche benzyny przez przewod ,zapalil po kilkunastu probach,na poczatku sie dusil ,ale nie zgasl ,po okolo minucie juz sie nie dusil.Przejechalem sie chwile ,motorek na poczatku dusil sie po wiekszym odkreceniu manetki ,ciezko bylo wjechac pod gorke ,z gorki normalnie juz jechal ,przejechalem z kilometr i zaczal sie dusic i zgasl ,potem nie odpalil juz,do tego przy odkrecaniu manetki wiecej niz polowa robi buuuu i gasnie,zauwazylem ze paliwo plynie bardzo wolno ,w przewodzie widac doslownie z 2/3cm benzyny nad gaznikiem ,wystarczy dac wiecej gazu i pusto ,wszystko wypala ,ale co najlepsze w przewodzie nie bylo widac benzyny a na luzie chodzil z dwie minuty,z tego co wiem to chyba caly przewod powinien byc wypelniony benzyna ,na filmie chlop jak odpalal komara to przez caly przewod bylo widac paliwo az babelki lecialy. https://www.youtube.com/watch?v=iwhiRqHE3BE romet tak sie zachowuje jak ten na filmiku . A i zapomnialem dodac ,ze tak jakby nie moge przelac gaznika ,tzn przycisk od przelewania moge wcisnac maksymalnie na 3/4 bo dalej nie idzie ,nie wiem czy to normalne w gaznikach nowych ,ale nie widze tez zeby po naciskaniu czy trzymaniu przycisku gaznik zasysal paliwo z przewodu ,ale zaraz po zalozeniu gaznika co zapalil od strzala tez nie przelewalem ,dlatego bylem zdziwiony ze tak ladnie zapalil. Jak ogarnac ten problem ? Z góry dzieki za pomoc i rady. RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - Norweski Zomowiec - 28-09-2020 20:03:56 Proste. zabrudzony układ paliwowy. Odkręcasz bak, rozbierasz kranik, odkręcasz gaźnik oraz rozbierasz. Z baku wylewasz wszystko. Zatykasz korek i wlewasz 1L ropy. Do środka wrzucasz metalowe podkładki i czyścisz go mieszając wszystko około nawet 15 min (lepiej sobie zrobić jakiś mechanizm, co by się obracał z bakiem oraz ze wszystkim w środku). Kranik oraz gaźnik czyścisz także cały rozbierając go na elementy 1, czyszcząc i składając od nowa. Na filmie gość ma problem, że paliwo mu bardzo powoli leci i spala Romet więcej, niż dolatuje i dlatego gaśnie sam. RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - regi090 - 28-09-2020 20:09:25 (28-09-2020 20:03:56)Norweski Zomowiec napisał(a): Proste.kranik raczej nie jest zasyfiony bo tak jak pisalem wystarczy zdjac przewod z gaznika i paliwo w kilkanscie sekund zapelnia 1/4 litrowej butelki ,wiec bardziej gaznik ,ale dziwne bo ma 4 dni i filtr byl paliwowy zalozony.A powiedz czy to paliwo jak jest wszystko ok to ma wypelniac caly przewod az babelki widac ? czy moze np do polowy i potem dolatywac? RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - Norweski Zomowiec - 28-09-2020 20:12:45 W przewodzie nieważne ile ma być. Ważniejsze co się dzieje w gaźniku, czyli w pływaku. Może być tak, że pływak unosi się i iglica wchodzi do pokrywy gaźnika i zatyka dopływ paliwa - to dobrze. Gdy paliwo w komorze gaźnika zanika, to pływak nie opada w dół, bo się blokuje iglica właśnie w pokrywie i dlatego tak się dzieje RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - regi090 - 28-09-2020 22:19:17 (28-09-2020 20:12:45)Norweski Zomowiec napisał(a): W przewodzie nieważne ile ma być. Ważniejsze co się dzieje w gaźniku, czyli w pływaku. Może być tak, że pływak unosi się i iglica wchodzi do pokrywy gaźnika i zatyka dopływ paliwa - to dobrze. Gdy paliwo w komorze gaźnika zanika, to pływak nie opada w dół, bo się blokuje iglica właśnie w pokrywie i dlatego tak się dzieje odkrecilem komore plywaka ,chyba ok bo plywa na benzynie i szpilka prosta jest ,w ogole jak zakrecilem to paliwo zaczelo sie lac strumieniem z przewodu az przelewalo gaznik i wylatywalo przez filtr powietrza i przez komore plywaka ,myslalem ze rozwalilem uszczelke ,drugi raz to samo ![]() RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - Norweski Zomowiec - 28-09-2020 22:29:55 jak jest ten dźwięk, to ucieka kompresja - sprawdź pod głowica uszczelkę Z tym "przyciskiem", to on zanurza pływak, aby gaźnik nabrał paliwa. On ma odbijać. Zobacz sobie schemat budowy gaźnika na internetach i chyba tam nie ma sprężyny. Porozbieraj i wyczyść RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - gabriel0 - 29-09-2020 00:15:06 możesz mieć za długą iglicę pływaka. Niektóre pływaki tylko po włożeniu na swoje miejsce natychmiastowo zamykają dopływ paliwa, co skutkuje tym że silnik postoi, paliwo się naleje bo przecież iglica nie jest idealna, pochodzi chwilę i gaśnie. RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - trzcinka - 29-09-2020 00:41:56 Myślę że może być tak jak wyżej piszecie, ale jeśli to nie wypali to można też sprawdzić sineringi wału, czy gdzieś powietrza nie łapią, bo jeśli nie będą w 100% szczelne to paliwo z gaźnika bie będzie zasysane RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - regi090 - 29-09-2020 14:37:54 Siema.Nagralem przed chwila jeszcze jak wyglada odpalanie rometa ,dzis nie dam rady gaznika czyscic,ale wrzucam film bo moze ktos jeszcze cos podpowie i dam wam poglad ,dodam tylko ze tak jak pisalem wczesniej ,jak zapali to sie dlawi a jak przestanie to dlawi sie podczas jazdy po przekroczeniu polowy manetki. https://www.youtube.com/watch?v=KO8D8bfm0IY&feature=youtu.be RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - regi090 - 29-09-2020 19:51:21 Dobra dalem jednak dzis gaznik do wuja zeby przedmuchal ,zalozylem dalej to samo ,ale cos mi sie wydaje ze problem moze byc powazniejszy ,zreszta nagralem dwa odpalenia zobaczcie sami czy tak powinien chodzic do tego kopcil jakby spod cylindra i wyciekal troche olej i w tlumiku tez bylo troche ,to daje foto.I na filmach co gasnie na koniec to po odpuszczeniu gazu do zera.Sami ocencie. odpalanie 1: https://www.youtube.com/watch?v=GYYS0zasZy8&t=3s odpalanie 2: https://www.youtube.com/watch?v=-qoUTVl4uF8 olej troche cieknie: https://www.youtube.com/watch?v=xunF4GWgRn8 zdjecie z tlumika: https://ibb.co/gFwwgzz RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - Norweski Zomowiec - 29-09-2020 20:48:05 Jakie proporcje mieszanki olejowo-benzynowej robisz? Słychać, że nie chce wejść na obroty, to coś nie tak. Widać, że masz chiński gaźnik rometa. Różne są opinie o nich - takowego nie miałem, ale wystarczy poszukać o opiniach Cytat:co do gaznika gmf 12 to tak, chiński znaczy ten współczesnej produkcji, da się normalnie wyregulować i wgl ale w porównaniu z orginałem ma gorszy filtr powietrza, w wakacje co 2 dni trzeba było gaznik czyścić, jest na to sposób trzeba wziąść filter powietrza z orginału i będzie tak jak ma być, nie wiem czy jest tak we wszystkich, ja mam akurat z supra bike, a poza tym gaznik spisuje się idealnie.Sprawdź ten filtr. Zdejmij go całkowicie i odpalaj. Nie wiem czemu nie dajesz mu lekko gazu oraz nie manipulujesz manetką gazu przy odpalaniu przy zimnym, co powinieneś robić (ja robiłem). Tam nie ma ssania i trzeba trochę mu trochę pomóc i dać gazu na zimnym, nie wiele, ale dać mu więcej paliwa, żeby pracował normalnie na jałowych. Jak leci dym z pod cylindra, to możliwe, że ucieka kompresja tzw. nie jest szczelna uszczelka i trzeba wymienić. Z kolanka to nawet i mi leci olej. Z tym się nie uporasz, bo to normalne u rometów - oczywiście, możesz to zniwelować po prostu dając miedziany ring pod nakrętkę oraz owiązać sznurkiem azbestowym (nie do dostania, ale jest zamiennik tzw. sznurek szklany do pieców https://allegro.pl/oferta/uszczelka-oring-tlumika-kolanka-romet-motorynka-7058759418 RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - regi090 - 29-09-2020 21:02:05 (29-09-2020 20:48:05)Norweski Zomowiec napisał(a): Jakie proporcje mieszanki olejowo-benzynowej robisz? mieszanka 1:25 na wiki byly takie podane proporcje ,jak probwalem odpalac z lekko gazem to nic nie dawalo ,zreszta 4 dni temu po zalozeniu gaznika odpalal od strzala bez gazu i obroty od razu trzymal idealne ,jutro rano sprawdze bez tego filtra ew zaloze jeszcze stary filtr ,ale one wyglada identycznie i odkrece glowice zobacze co z ta uszczelka,jak dalej beda problemy to dalej bede pisal ![]() RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - Norweski Zomowiec - 29-09-2020 21:08:54 Gdzie nie miał uszczelki ten stary gaźnik? pod pokrywą pływaka? tam nie musi być uszczelki. Zrób tak: Wyciągnij pływak oraz przepustnicę z tego nowego gaźnika i wsadz do starego gaźnika. RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - regi090 - 02-10-2020 20:59:54 Siema.Mialem dzis chwile to wzialem sie za rometa .Normalnie jajca ,sami obczajcie.Wzialem jeszcze raz stary gaznik (oryginalny) ,przeczyscilem ,dysze tez i podlaczylem.W koncu paliwo zaczelo jakos normalnie leciec do tego romet odpalil od strzala mysle bedzie ciekawie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() RE: Romet T1 po odpaleniu dusi sie,robi buuu i gasnie - Norweski Zomowiec - 02-10-2020 21:28:15 U Ciebie zostaje tylko regulacja gaźnika. Na YouTube są poradniki jak regulować ten polski gaźnik. Miałem ten gaźnik, jak każdy na początku i on nie oddaje pełnych możliwości silnika, ale to moja opinia. Jak czytam, to u Ciebie gdy dajesz gazu, to zalewa silnik. To by tam trzeba dać iglicę w dół i regulować na ciepłym silniku. Z tą mocą silnika, to zależy czego oczekujesz od 1,7KM. Trzeba uwzględnić jakie zębatki masz zainstalowane - oryginalnie jest przód 11z, a tył 35z (ja tak mam) i wtedy ma nawet przyspieszenie, jednak traci się na prędkości około ~5km/h - to jest inwitowanie ustawienie |