![]() |
Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 (/showthread.php?tid=14268) Strony: 1 2 |
Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Boszu - 08-05-2013 18:25:09 Czy ktoś z was, próbował z lewizny ogara 200 zrobić chodź trochę prawizny?? Ja z próbowałem, i jestem teraz zadowolonym użytkownikiem nowego lewarka biegów! Aktualnie, 1 bieg jest jak w standardzie wszystkich motocykli... (większości) czyli w dół... A 2-gi i 3-ci bieg do góry... Co jeszcze?! Wygodniej one wchodzą, wykonuje się mniejszy ruch lewarkiem oraz nogą... I wgl. jest praktyczniejsze i wygodniejsze! U mnie jest to prymitywnie po spawane (brzydko) ale to ze względu że póki go nie pomaluje, to nie biorę się za taki detal. Jak to zrobić?? Foto raczej mówi samo za siebie... ![]() Minus całej budowy jest taki, że aby odkręcić dekiel, trzeba ściągnąć lewar i kluczem samozaciskowym (bądź inną żabą) odkręcić śrubę... Reszta, to myślę że same plusy... RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Artur - 08-05-2013 18:26:56 Taki jest urok już Jaw, że jedynka jest do góry. I to w nich, między innymi, uwielbiam. ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - fosa - 08-05-2013 18:28:33 ja też uważam że 1 do góry w jawie to zaleta RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Boszu - 08-05-2013 18:29:37 No ja kiedyś też to uwielbiałem... Bo czułem się takim wyjątkowym... ![]() Ale z czasem w końcu mnie to zaczęło denerwować... RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Artur - 08-05-2013 18:32:21 (08-05-2013 18:29:37)Boszu napisał(a): No ja kiedyś też to uwielbiałem... Bo czułem się takim wyjątkowym... Mnie akurat nie o wyjątkowość kierowcy się rozchodzi, a o wyjątkowość czechosłowackiej myśli technicznej, której sens tkwi właśnie w takich pierdółkach. ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Taśma - 08-05-2013 18:38:22 Kolega mało obeznany w temacie Jawek jest. http://www.inext.cz/jawa_50_typ550/images/jawa555.jpg http://img06.tablica.pl/images_tablicapl/73535553_1_644x461_jawa-555-pionyr-aleksandrow-lodzki.jpg http://www.youtube.com/watch?v=1BSCX2zoQqY Jawa 555(pierwsza wersja 223). Problemem były pękające to coś ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - nie_mientki - 08-05-2013 18:41:57 (08-05-2013 18:38:22)Taśma napisał(a): Jawa 555(pierwsza wersja 223). Problemem były pękające to coś Sztuki rysunku to się chyba u Jacka Gmocha uczyłeś ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Boszu - 08-05-2013 18:46:38 (08-05-2013 18:38:22)Taśma napisał(a): Kolega mało obeznany w temacie Jawek jest.No Jawkami nigdy się nie interesowałem... ![]() ![]() (08-05-2013 18:38:22)Taśma napisał(a): Jawa 555(pierwsza wersja 223). Problemem były pękające to cośHehe, fajny rysunek... ![]() I w moim pierwszym prototypie, tez miałem z tym problem. Że ten dospawany kawałek blachy, najpierw się uginał a później urywał. Dlatego zastosowałem aż taką grubą blachę w tym prototypie. ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Norbi96 - 08-05-2013 18:47:02 Bo to właśnie stamtąd podpatrzył pewnie ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Boszu - 08-05-2013 19:00:22 (08-05-2013 18:47:02)Norbi96 napisał(a): Bo to właśnie stamtąd podpatrzył pewnieAkurat miejsce zamontowania i ogólnie całą budowę, obmyślałem sam... ![]() ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Conqeror - 09-05-2013 09:35:40 Ja miałem podobnie, na początku dałem zbyt słaby element który tylko sie krzywił. Pózniej poprawiłem kawałkiem grubego pręta : http://www.bikepics.com/pictures/1036236/ RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - ttx2525 - 09-05-2013 10:08:12 Sorry za mały OffTopic, ale Conqeror polepszyło się coś po zastosowaniu "bananowego" króćca ? RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Przemek - 09-05-2013 11:48:55 Teraz czekam na odwrócenie startera żeby dało sie go kopać tak jak w Polskich silnikach ![]() RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Conqeror - 09-05-2013 11:51:57 Ten krociec był stanowczo za długi , a osadziłem na nim gaźnik od wski. Na moje odczucie poprawiła sie elastyka a jak pokombinowałem z dyszą to wzrosły lekko obroty maksymalne. Spalanie 3,5 - 4 litra Wykonanie było nie za specjalne gdyż nie umiałem wtedy tak cienkich blach spawać, czesto łapało lewe obroty. Wkońcu zakupiłem gaźnik od simsona, może kosztem prędkośc maksymalnej, spalanie zeszło na 2,5- 3 litra. RE: Odwrócenie lewarka biegów. Ogar 200 - Taśma - 09-05-2013 15:18:00 (09-05-2013 11:48:55)Przemek napisał(a): Teraz czekam na odwrócenie startera żeby dało sie go kopać tak jak w Polskich silnikach No pewnie, i będą awaryjne jak polskie. Tego nikt z użytkowników 223 nie chce. |