Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Blokowane Silniki w ogarze 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Dwa kółka (/forumdisplay.php?fid=172)
+--- Wątek: Blokowane Silniki w ogarze 200 (/showthread.php?tid=1346)

Strony: 1 2


Blokowane Silniki w ogarze 200 - 19ElectroBDG46 - 05-08-2011 15:49:52

Siema mozecie mi napisac od ktorego Roku byly blokady silniki i do ktorego Roku w ogarku bo wiem ze byly a gdzie byla blokada Dzieki Pozdro


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - djdar_95 - 05-08-2011 16:38:48

Zależy w jakim ogarze. 200 czy 205. A blokady w nich zawsze były :F


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - maziak1970 - 05-08-2011 17:46:01

No on był strasznie zblokowany Smile . Wyciskał 4,000 obr. ,a można by było Jawkę tak stuningować , że 8-9 tyś obrotków pociśnie , ale trzeba się liczyć z tym , że spawak by był potrzebny


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Tomasso94 - 05-08-2011 17:52:58

Ty nie masz 50t1 czasem?

Wcale nie zawsze były blokowane... Polskie już przy projektowaniu miały założenia że mają nie osiągać dużej mocy, za to pierwsze Ogary 200 nie były blokowane, dopiero w późniejszych latach były blokowane (dławione).


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Mikołaj - 05-08-2011 22:18:10

ale czy wy nie czytacie tytulu tematu pisze wyraznie "ogar 200"
200 byly blokowane od 85'
i byly blokowane tak:
-pomniejszony kruciec gaznika
-wydluzone kolanko tlumika
-przestawiony zaplon
-skrzynia biegow
-tlok 2 pierscieniowy a nie 3
-mniejsze dysze


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - pawlo300 - 06-08-2011 10:17:20

tłok 2 pierścieniowy to nie była wcale blokada Wink jawki seryjnie były produkowane z 2 pierścieniami a 3 pierścienie to polski wymysł i to jest właśnie lipne ponieważ występuje większe tarcie i silnik się grzeje...
Wink


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Tomasso94 - 06-08-2011 12:33:22

Ja tam mam oryginalny 3 pierścieniowy made in Czechoslovaka, i nie wygląda jak Polski wymysł Big Grin Pozatym z tym że na 3 pierścieniach się grzeje to się nie zgodzę, przynajmniej nie grzeje się odczuwalnie :F


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Mikołaj - 06-08-2011 13:51:53

Pawlo chyba nie masz pojecia o jawkach, bo jak byly produkowane pierwsze ogary 200 (do 1985) to mialy 3 pierscienie nawet jeszcze gdzies mam orginalny tlok. Dopiero po 84 byly 2 pierscieniowe i nie zgodze sie ze sie grzeje i ze ma wieksze tarcie, bo dzieki temu ma wieksza kompresje, a temperatura silnika jest taka sama. Ja mam juz drugi zestaw 3 pierscieniowy i nie mam z nim zadnych problemow. Ostatnio zrobilem kapitalke, ale nie chcial mi zapalic, wiec wyladowal u mechanika. Okazalo sie, ze to tlumik ale mniejsza o to. Sens tego jest taki, ze na dopiero co zalozonym tloku i pierscieniach (idealne spasowanych) przyjechalem do domu ponad 50km i nic sie nie nagrzalo, tyle ze 3km od chaty swieca mi padla (ale to byla stara i juz wczesniej mi swirowala). Takze nie mow mi co mialy jawki, a czego nie mialy bo co jak co, ale o jawce wiem BARDZO BARDZO duzo. W przeciwienstwie co do niektorych na tym forum. Za to o polskim silniku nie wiem zbyt wiele.


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Dawid5166 - 04-12-2011 15:06:14

co w skrzyni było innego w dławionym silniku niż w niezablokowanym ?


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - olo1200 - 04-12-2011 15:12:51

gratulacje za odkopanie tematu, a w skrzyni o ile wiem nie było żadnej blokady


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Mikołaj - 04-12-2011 17:39:49

nie w dlawionym tylko z przed 85
silniki do 1985r mialy inne przelozenia dlatego sa duzo szybsze i mocniejsze od tych po 85


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - szkp - 04-12-2011 18:18:40

Te inne przełożenia to na zębatkach napędu czy w skrzyni? I które tryby się różniły?


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Mikołaj - 04-12-2011 18:22:30

zrobicie odkop po pol roku i myslicie ze pamietam
wiem ze w silniku ale dokladnie ktore byly to juz nie pamietam


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - Dawid5166 - 04-12-2011 18:57:39

czy ja wiem ,żeby inżynierom chciało się zmieniać skrzynie,żeby zdławić silnik.Chyba,że zębatka zdawcza się tylko różniła to możliwe .


RE: Blokowane Silniki w ogarze 200 - szkp - 04-12-2011 21:48:36

Moim zdaniem to niemożliwe, no chyba że masz na to jakieś dowody.