Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
silnik 223-pytanie
Autor Wiadomość
obyvatel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: JacK
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
silnik 223-pytanie
mam pytanie jak to powinno wyglądać: mianowicie jestem w trakcie wymiany łożysk i uszczelniaczy, stanąłem w momencie montażu łożyska 6004 z uszczelniaczem, gdyż pod spodem znajduje się jeszcze duża podkładka miseczkowa- i tu pytanie- czy rantem ma się opierać o łożysko czy o obudowę- wydaje mi się że o łożysko ale proszę o potwierdzenie, no i czy w rzeczonym miejscu coś jeszcze powinno się znajdować aby uszczelnić wałek zdawczy od strony łożyska?
Pozdr
05-09-2017 12:42:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
obyvatel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: JacK
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: silnik 223-pytanie
Poprawka, chodzi o gniazdo łożyska 6202.
06-09-2017 11:31:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
obyvatel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: JacK
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: silnik 223-pytanie
Czy ktoś wymieniał to łożysko wogóle? Dla ułatwienia podaję link do aukcji gdzie je widać https://www.olx.pl/oferta/pokrywy-silnik...6f0dfe7a9b
06-09-2017 19:44:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pablo z Garażu Offline
Pogromca korozji :D
*


Liczba postów: 166
Imię: Paweł
Skąd: Ok. Krosna [RKR]
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: silnik 223-pytanie
Ja wymieniałem.
Nie jestem pewien, czy czasem to łożysko nie było czasem z dwóch stron zamknięte, ale mogę się mylić.
W każdym razie, tam idzie symering na łożysko.

Biorąc na logikę (moją oczywiście Big Grin), rant powinien opierać się o łożysko.
Spróbuj podgrzać pokrywę i łożysko powinno wypaść samo.

Mój 50-T-1
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=44693


Mój Simek
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=42414
06-09-2017 21:01:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
obyvatel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: JacK
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: silnik 223-pytanie
przewaliłem już chyba ze 20 filmów po 20 min każdy pod tytułem "skladani motoru jawa 50" i każdy pomijał ten wątek. Co do logiki to też tak zrobiłbym- tzn. rant o zew. bieżnię, ale wolę się dopytać Wink
06-09-2017 21:35:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Prezes FS-Garage
*


Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: silnik 223-pytanie
Jeżeli nie będziesz miał dostępu do młotka bezwładnościowego, możesz to zrobić w taki sposób, że łebek śruby zahaczasz za łożysko, podkładka, skręcasz, za rant pokrywy zapierasz tuleje i skręcasz Tongue Sam tak robiłem

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Legends never die, they become a part of you"
06-09-2017 22:00:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo krystian276 za ten post.
obyvatel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: JacK
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: silnik 223-pytanie
https://www.youtube.com/watch?v=c6yDui--kcQ wszycho jest tu!!!! git majonez!!! dzięki wielkie!!!!!
06-09-2017 22:05:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo obyvatel za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: silnik 223-pytanie
Tak dla wyjaśnienia jeszcze- przy wymianie łożyska warto jeszcze zaopatrzeć się w oring 8x1mm (o ile nie pomyliłem wymiaru- 6mm wewnątrz, 1mm ścianki). Po wyjęciu łożyska młotkiem bezwładnościowym warto przedmuchać kanał smarujący w deklu. Łożysko należy odkryć od strony łapki wysprzęglającej, a blaszkę umieścić tak, aby opierała się o zewnętrzną bieżnię łożyska.
Pamiętajmy też, że te łożysko jest smarowane z silnika i wypadałoby profilaktycznie oczyścić miejsce oraz wymienić oring kanału smarującego z silnika.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-09-2017 00:55:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
obyvatel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: JacK
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: silnik 223-pytanie
(12-09-2017 00:55:18)plusminus napisał(a):  Tak dla wyjaśnienia jeszcze- przy wymianie łożyska warto jeszcze zaopatrzeć się w oring 8x1mm (o ile nie pomyliłem wymiaru- 6mm wewnątrz, 1mm ścianki). Po wyjęciu łożyska młotkiem bezwładnościowym warto przedmuchać kanał smarujący w deklu. Łożysko należy odkryć od strony łapki wysprzęglającej, a blaszkę umieścić tak, aby opierała się o zewnętrzną bieżnię łożyska.
Pamiętajmy też, że te łożysko jest smarowane z silnika i wypadałoby profilaktycznie oczyścić miejsce oraz wymienić oring kanału smarującego z silnika.

No właśnie ten oring pod "blaszką"- brakowało go u mnie po poprzednim właścicielu, brakuje również frezu w otworze gdzie mógłbym umieścić oring, tak więc będę go musiał spreparować metodą chałupniczo-garażową. Czy ta blaszka powinna mieć w otworze jakieś przetłoczenie a'la tulejka albo coś takiego? Bo nie wiem czy to spolerować czy nie?
20-09-2017 18:37:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 15
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 258
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:10:58
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 293
universal z 1989 ?
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:08:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1473
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1466
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1662
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 553
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10784
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 666
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 194
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16405
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 167

Reklama