Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #361
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A w jakim programie to sprawdzałeś? Zawór wydechowy dlatego dodaje elastyki, bo zmienia się częstotliwość fali, a co za tym idzie na niższych obrotach powstaje maksymalne wzmocnienie fali, czyli nasz upragniony rezonans. Dlatego dla mnie stwierdzenie, że zmienia się strojenie wydechu nie jest poprawne, no ale mów jak tam chcesz.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
25-05-2014 22:20:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #362
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Liczyłem to Exchaustorem 2T. Jeszcze raz mówię zmieniając jedynie wysokość okna i strojenie uzyskasz ten sam wydech, te same wymiary.
Lagoon nie jestem fachowcem w falach ae moim zdaniem częstotliwość tej fali regulują tylko obroty silnika a wysokość wydechu jakoś dla mnie nie ma związku z częstotliwością.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2014 22:43:10 przez hohowski.)
25-05-2014 22:37:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #363
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
hohowski napisał(a):Yamacha ma to zrobione troszkę inaczej ale tam gdzie jest gilotynka to jak nie mylę się ma ona tylko dwa położenia, niskie obroty zamknięta a wysokie otwarta i jest to często sterowane właśnie linką. Oczywiście sterownik musi rozpoznawać obroty silnika.

Tak jest sterowane mechanizmem z linką w roli głównej. Tyle, że regulacja jest płynna - wraz ze wzrostem obrotów silnika zmienia się położenie tej gilotynki, na tym filmiku jest to ładnie pokazane https://www.youtube.com/watch?v=DCWEs-j74lw

citroen-XM.pl
25-05-2014 22:43:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #364
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Świetny filmik wielkie dzięki za niego. Ta płynność rehulacji to jest troszkę dyskusyjna. Widać że gilotynka jest całkiem zamknięta na niskich obrotach a otwiera się w dość krótkim przedziele obrotów przejściowych. Szczerze mówiąc nie bardzo widzę sens stopniowego otwierania gilotynki, ale cóż tak czy inaczej to do naszych maluchów raczej czegoś takiego nie włożymy chyba że ktoś podsunie mi linka do cylindra z gilotynką o skoku tłoka 44 mm i średnicy tłoka około 50 mm.
25-05-2014 22:57:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #365
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(25-05-2014 22:57:36)hohowski napisał(a):  Ta płynność rehulacji to jest troszkę dyskusyjna.
Faktycznie może źle się wyraziłem. W każdym razie nie działa na zasadzie dwóch pozycji otwórz/zamknij. Co do samego sposobu sterowania, to nie mam wiedzy na ten temat (odnośnie wad/zalet), chciałem tylko pokazać jak to wygląda w takim motocyklu jak RD350 i jak sobie to inżynierowie Yamahy wymyślili Smile

citroen-XM.pl
25-05-2014 23:07:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #366
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
25-05-2014 23:10:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #367
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie zauważyłem że ten motocykl to Yamacha tam taka regulacja ma sens bo tam nie ma gilotynki tylko wałek i on jakby płynnie podnosi okno wydechowe. Lagoon dzięki za link super cylinderek tylko ta mała pojemność. Ale jest nadzieja że zaraz i polini takie coś wypuści oraz że i cena spadnie. Gdyby taki cylinder powstał o pojemności 90 ccm to zaryzykowałbym jego zakup mimo ceny zaporowej.
25-05-2014 23:20:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #368
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Są i wersje 80 cm3, co przy tłoku 50 mm da nam 86 cm3 przy skoku 44 mm.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
25-05-2014 23:29:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #369
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Zmienia się strojenie cylindra... GADDEMYTT!
29-05-2014 14:44:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #370
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Jasna sprawa, ale wszystko da się zgrać niewielkim nakładem pracy.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-05-2014 22:47:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #371
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Witam wszystkich moich kolegów jak i krytyków. Byłem ostatni weekend w rodzinnych stronach i troszkę powalczyłem z chartem a raczej z jego problemami. Jak okazało się w ostatnim czasie zaczął szwankować zapłon ten słynny motoplat. Załamanie było straszne bo kosztował sporo. niestety jak okazało się nie było innego wyjścia jak przeprosić stary zapłon charta i pokombinować i zobaczcie co spłodziłem:
http://bikepics.com/pictures/2673138/
http://bikepics.com/pictures/2673143/
http://bikepics.com/pictures/2673145/
Połączenie obu zapłonów wyszło fantastycznie ładowanie jest jak w motoplacie a wszystkie elementy związane z iskrą są charta, zapłon działa perfekcyjnie a do tego jest tani w naprawie. Części motoplata są zabójczo drogie nawet używane.
Za chwilkę dołączę jeszcze zdjęcia ostatniego cylindra jaki zrobiłem.
02-06-2014 22:02:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #372
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A koło magnesowe z którego zapłonu? Oryginał chart? Niezła krzyżówka :F

Łan cyl, tu stroke :F
02-06-2014 22:07:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #373
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A to mój obecny kanał wydechowy:
http://bikepics.com/pictures/2673149/
http://bikepics.com/pictures/2673153/
http://bikepics.com/pictures/2673157/
http://bikepics.com/pictures/2673160/
http://bikepics.com/pictures/2673163/
http://bikepics.com/pictures/2673164/
http://bikepics.com/pictures/2673165/
http://bikepics.com/pictures/2673166/
http://bikepics.com/pictures/2673168/
Gwarantuję wam, że nic nie blokuje się w tym cylindrze a reso ma potężne powyżej 8 tyś. z tym kanałem.
Byłem też u frezera który zrobił wzór wybieraka skrzyni biegów i już cieszyłem się że to koniec prac ze skrzynia ale okazało się, że porobił błędy w obliczeniach i wszystko zaczynamy od początku.
Aby ładowanie było na poziomie 130 Watt musi być koło magnesowe z motoplata ono ma bardzo mocne magnesy i całe ładowanie pochodzi od tego koła. Na kole charta też wszystko działa ale iskra jest słabsza i nie ma ładowania.
A tu jeszcze regulator pracujący z tym zapłonem bo nie wiem czy pokazywałem go kiedyś:
http://bikepics.com/pictures/2673179/
http://bikepics.com/pictures/2673180/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2014 22:42:20 przez hohowski.)
02-06-2014 22:26:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #374
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Krzyżówka zapłonów ciekawa Big Grin ważne że działa poprawnie. Sprawdzałeś może jak bardzo regulator się nagrzewa? Bo jednak 130W mocy to już nie mało i regiel zapewne musi sporo nie spożytkowanej mocy zdławiać żeby nie zagotować aqu.
02-06-2014 22:59:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #375
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
To nie jest regulator zwarciowy i nic w nim się nie nagrzewa. On daje tyle prądu jakie jest zapotrzebowanie - odsyłam do stron motelka i poszukania tam schematu. To jest fenomenalny regulator. Nie obciąża silnika w przypadku braku zapotrzebowania na prąd tak jak robią to regulatory zwarciowe.
02-06-2014 23:13:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35646
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 320
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 272
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1487
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 71
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1669
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10828
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 200
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16423

Reklama