Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #346
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ja opisałem całe zagadnienie od strony teoretycznej. Wyjaśniłem wam też jak prawdziwi tunerzy tworzą prawdziwe silniki sportowe gdzie najniższe wolne obroty silnika wynoszą 4 - 5 tyś. Obr. Wały tych silników mają wyważenia na poziomie 70 % i wkręcają się na obroty błyskawicznie. To osiąga się głównie wyważeniem wału. Nie ma też na to wszystko sztywnych regół są ogólne zasady które każdy tuner nagina indywidualnie i sprawdza efekty. Nie da się na papierze policzyć jak najlepiej stuningować dany silnik i z pewnością niespidzianki trudne do wyjaśnienia teoretycznego zdarzają się często. Ja sam jak zauważyliście nie lubię trzymać się teori książkowych. Wracając do charta i masy tłoka to tak jak mówiłem i opisywałem wcześniej montowałem różne tłoki w tym MZA z 2 pierścieniami i nie miałem żadnych niepokojących drgań. Nawiasem mówiąc na tym tłoku mieliśmy najlepsze osiągi. Montowałem wszystko oczywiście nowe bez luzów i to może też być klucz do drgań czy wibracji.
22-05-2014 10:15:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #347
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie, u mnie także wszystko było po remoncie, składane możliwie jak najciaśniej. No nic, teoria swoją drogą a praktyka swoją jak widać często.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
22-05-2014 11:08:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #348
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dokładnie tak.
22-05-2014 11:53:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet200 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 268
Imię: Daniel
Skąd: Bąkowiec
Pojazd: Romet Chart
Post: #349
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co tam u charta słychać?

Mój Chart 210 Elektronik

Pomogłem postaw piwko.
25-05-2014 01:11:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #350
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Na początku maja wysłałem wały do regeneracji i wyważenia i są one robione ale jeszcze nie skończone. Myślę że za tydzień powinny być gotowe tak deklaruje firma. W tym samym czasie frezerowi dałem do zrobienia wybierak biegów i dałem mu pierwszy wodzik do przerobienia. W ubiegłym tygodniu kontaktowałem się z nim ale jeszcze nic nie robił frezer. Trzeba być cierpliwym przy tych pracach bo nie są one łatwe i nie każdy chce takie pierdoły robić. Jak te elementy będę miał to zodtaną tylko drobnostki do wykonania. No jeszcze też tłumik muszę wykonać. Teraz brat jest w Belgii więc i ta strona mechaniczna prac stoi ale w czerwcu powinniśmy ruszyć ostro z składaniew wszystkiego w całość. W czechach kupiłem ostatnio przyrząd do montażu wałów i też czekam na jego dostawę.
25-05-2014 08:48:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #351
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Muszę jeszcze napisać kilka słów odnośnie okna wydechowego i jego wpływu na obroty silnika. Utarte jest że podniesienie okna wydechowego do góry podnosi obroty silnika, niektórzy podaj nawet dla jakiej wysokości okna jakie obroty silnika odpowiadaja. To kompletna niedorzeczność takie coś podawać. Otórz można osiagnać wysokie obroty zarówno przy oknie usytuowanym nisko jak i wysoko, a wszystko zależy od strojenia samego wydechu, bo chodzi tu w tej zabawie o to że to nie okno a wydech podnosi obroty silnika. Oczywiście jak mamy za nisko okno to czasem może nie dać się wykonać wydechy na np. 14 tyś obrotów. Jak pobawicie się programem do liczenia wydechu to wynika z niego jasno jak i co zmienia się wraz z podniesieniem okna i tak dla przykładu jeśli mamy okno w charcie na wysokości 26 mm a tłumik stroimy na 11,5 tyś obrotów to w momencie kiedy do tego samego tłumika założymy cylinder z oknem na wysokości 25 mm strojenie naszego wydechu powędruje na około 12 tyś obrotów. Tak właśnie działaja gilotynki w większych silnika 2T. Aby reso działało nisko zamykana jest gilotynka obniżajaca kanał wydechowy i zmieniajaca strojenie wydechu na niskie, wtedy reso pojawia się bardzo wcześnie a silnik ładnie ciagnie u dołu natomiast kiedy wejdzie już na wysokie obroty gilotynka jest otwierana i wtedy zmienia się strojenie wydechu na wysokie obroty i silnik może dalej rozpędzać się. Dzięki temu uzyskuje się dość szeroki zakres obrotów z działaniem silnego reso. Piszę to bo większość fanów małej motoryzacji niby wie coś w tym temacie lecz nie do konca tak to rozumie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2014 16:06:37 przez hohowski.)
25-05-2014 16:01:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #352
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Bardzo trafnie zauważone i chyba większość obecnie produkowanych silników 125cc i większych ma zawór wydechowy, różne marki mają na to różne patenty, jedni wałek który otwiera pustą komore inni tzw. skrzydełko czy jak nazwał to hohowski gilotynke. Powoduje to sztuczne zaniżenie czasu otwarcia okna wydechowego i znaczną popraw charakterystyki.
Bardzo fajna rzecz lecz w małych silnikach żadko stosowana niestety, jedynie w wyczynówkach można to spotkać, a tak to 125cc i wyżej Wink
Nawet kiedyś się zastanawiałem czemu tego nie stosują w 50-80cc tak powszechnie jak 125cc i chyba chodzi tylko o cięcie kosztów produkcji bo innego uzasadnienia nie ma, a przecież małe silniki są najbardziej wrażliwe na słabe niskie partie obrotów.
25-05-2014 18:22:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #353
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
I tu się z moim przedmówcą zgadzam w 100 procentach z czego się i ja sam cieszę. Smutna jest ta żeczywistość, kiedyś ktoś mi powiedział, żę jast tak ponieważ większość obecnie projektowanych silników 2T to silniki pracujące z skrzynią automatyczną a tam dół jest nie istotny ale dziwi mnie, że producenci małych krosików nie montują tego rozwiązania. Dodam tylko, że ten sam efekt (mówię tu o gilotynce lub tak jak Janusz zauważył wałku stosowanym przez Yamachę) przynosi wydłużenie i skrócenie części walcowej gruchy wydechu, gdyby tam założyć siłownik skracający ten element w czasie nabierania obrotów przez silnik to efekt byłby identyczny jak dla podwyższenia okna wydechowego - no prawie identyczny. Trzeba by zrobić dwa elementy wchodzące jeden w drugi ale to raczej też mało realne do wykonania w praktyce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2014 20:18:46 przez hohowski.)
25-05-2014 20:18:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #354
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Drogo wyszłoby wyposażenie dajmy na to cylindra simsona w taki zawór? można by go chociaż sterować drugą linką Tongue

Łan cyl, tu stroke :F
25-05-2014 20:18:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #355
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Może nie tak drogo ale dużo zabawy by z tym było.

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
25-05-2014 20:59:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #356
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Myślę, że drogo to sprawa wtórna, ale czy wogóle dałoby się zamontować taki zawór do tego cylindra? Takie pytanie ma raczej sens. Nie bardzo widzę tam miejsce na takie ustrojstwo, choć może jakiś dobry frezer w połączeniu z odlewnikiem coś takiego by zrobił. Jest oczywiście do dostania cała elektronika sterująca tym patentem i myślę, że jakby mechanicznie coś takiego wykonać to już grzechem byłoby nie sterować tym w pełnym automacie. Najprościej jednak znaleść cylinder z takim systemem, ale ja nie znam żadnej 80 tki czy podobnego cylindra tej wielkości z zaworem wydechowym.
25-05-2014 21:01:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #357
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Oj, wydaje mi się że źle to sobie wyobraziłem, przedstawisz może jakiś schemat?

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
25-05-2014 21:22:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #358
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co do zaworów wydechowych to od razu mówię, że sterowanie linką zupełnie odpada. Nie jest to zupełnie zgrane z faktycznym zachowaniem silnika, otwieranie zaworu musi być przy pomocy układu elektronicznego pobierającego dane o prędkości obrotowej silnika. Wtedy można sobie stworzyć taki zawór wydechowy. W simsonie pewnie się da, ale frezując trzeba by było pozbyć się sporej powierzchni chłodzącej(żeberek). Czytałem w Waszych wypowiedziach, że zawory występują w pojemnościach większych niż 125 cm3, otóż nie. W crossach 85 cm3 można także spotkać taki cudo, czego przykładem jest chociażby TM Racing 85. Ponadto Athena produkuje tuningowe cylindry do AM6 także z zaworem wydechowym w formie gilotynki. Tam sterowanie odbywa się podciśnieniem(tak udało mi się wywnioskować po zdjęciu i tłumaczeniu z języka włoskiego translatorem). Dobrym pomysłem na sterowanie samego ruchu naszego zaworu jest elektromagnes.
Co do sprawy tego okna wydechowego to myślę, że oczywista oczywistość, ale zawór wydechowy nie zmienia strojenia samego wydechu a dodaje momentu obrotowego poprzez zmianę charakterystyki. O zmianie strojenia moglibyśmy mówić, gdybyśmy mieli do czynienia z regulowaną komorą rozprężną w dyfuzorze, na znanym forum o simsonach temat ten był poruszany.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
25-05-2014 21:54:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #359
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Jakiś czas temu podjąłem próbę naprawy takiego sterownika, który pracował w motocyklu Yamaha RD350 YPVS. Jeżeli kogoś interesuje budowa takiego ustrojstwa, to od razu mówię, że nie jest to byle jaki układ. W tym przypadku elementem sterującym był mikroprocesor + sterownik silnika DC (mostek H), który odpowiednio sterował zaworem wydechowym. Informacje o pracy silnika zbierał z modułu CDI (obroty) i dynamicznie na ich podstawie sterował zaworem . Także ręczne sterowanie linką chyba nie wchodzi w grę.

citroen-XM.pl
25-05-2014 22:01:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #360
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Lagoon wysokość okna zmienia strojenie. Dawno już nie bawiłem się programem do liczenia wydechu ale mam dwa cylindry z oknami na różnej wysokości i jakiś czas temu policzyłe ten sam wydech dla obu wysokości. Wychodzą te same wymiary wydechy tylko zmienia się strojenie tego wydechu czyli masz ten sam tłumik a podnosząc i opuszczając kanał wydechowy uzyskujesz inne strojenie. Sprawdź to sam mnie już nie chce się robić zrzutów ekranu i wklejać tego tu.
Yamacha ma to zrobione troszkę inaczej ale tam gdzie jest gilotynka to jak nie mylę się ma ona tylko dwa położenia, niskie obroty zamknięta a wysokie otwarta i jest to często sterowane właśnie linką. Oczywiście sterownik musi rozpoznawać obroty silnika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2014 22:13:51 przez hohowski.)
25-05-2014 22:09:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35685
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 329
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 281
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1492
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1474
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1685
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 558
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10840
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 677
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 204
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16441

Reklama