Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #226
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dlatego napisałem, rób, jak chcesz.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
18-02-2014 22:49:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #227
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Na zasilaniach i komorze korbowej powinno sie robić flow czyli wyrównać papierem wodnym 400 i na tym koniec. Wypolerować na lusterko to można gardziel gaźnika i przepustnice i ostatecznie jeszcze dolot.
Ale tak jak wcześniej wspomniano to te wszystkie polerki kanałów w sumie nie są odczówalne w żaden sposób. A dlaczego nie są? Odpowiedź jest bardzo prosta, te zabiegi prowadzą do bardzo małych zmian mocy rzędu ułamka procenta mocy wię nie jesteśmy w stanie tego zauważyć w takich pojemnościach.
Jak ktoś chce zaobserwować co to daje na plus jak i na minus to niech wypileruje kanały dolotowe w głowicy auta i spróbuje zapalić zimny silnik na mrozie to sie bardzo szybko dowie Tongue
A wracając do tematu to skrzynia wygląda dość ciekawie, nie powiem że nie. Ale odrazu nasówa mi się jedno pytanie, dlaczego zdecydowaliście takjakby przekroić tryb na dwa równoległe? Bo chyba dałoby rade normalnie zrobić kołńieżyk do wodzika obok trybu tak jak seryjnie było. Chyba że się jednak nie dało ze względu na ilość miejsca.
19-02-2014 17:15:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #228
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Długo nad tym myślałem i nie przypadkiem takie wykonanie jest konieczne. Dużo by tu trzeba napisać aby to wyjaśnić ale chodzi tu możliwości wykonania wodzika i budowę zębatki na wałku pośrednim. To jest rozwiązanie dające największą wytrzymałość.
19-02-2014 17:52:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #229
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Witam dziś parę stron przeczytałem Pana (zapewne przy Panu jestem jeszcze glutkiem :F ) tematu,i jestem pełen podziwu za to co Pan robi z tym chartem Smile A temacik śledziłem jeszcze jak pan założył na forum o simsonach Wink
Jeżeli ten chart 'doczołga' się do tych 140km/h (w co głęboko wierzę) to może w końcu przekonają się Polacy że nie tylko simsony do tuningu się nadają Smile
Lecz przy takich prędkościach,należy hamulce wzmocnić dla własnego bezpieczeństwa, lagi od rg czy usd oo chińskich crossów to koszt około 100zł+ koszta u tokarza,i możemy montować tarczę Wink
Pozdrawiam i proszę to przemyśleć Smile
19-02-2014 20:14:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #230
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Myślałem już o tym aby zrobić coś z hamulcami ale to będzie ostatni zabieg. Kolego więcej pewności siebie. Po twim wpisie wynika że jestrś raczej skromny a prawdziwymi głupkami są modetatorzy strony simsony.net którzy usunęli mój temat kiedy wytknąłem im różnice na korzyść naszego charta. Nie mogąc pogodzić się z faktami woleli wykasować wątek. Mogę tylko dodać że i na tym forum są osoby które tam polemizowały ze mną nie do końca grzecznie i to właśnie jest głupota. To nie simson jest podatny na tuning tylko oni mają więcej kasy na taką zabawę, większe możliwości i więcej dumy do własnych niemieckich pojazdów a my co wolimy ich sprzęty małpować niż zrobić coś swojego. Dlatego właśnie jesteśmu tu gdzie jesteśmy czyli nie robimy nic sami ani samochodu ani motoru ani nawet dobrego roweru bo romet składa tylko chińszczyznę i to jest głupota.
19-02-2014 20:37:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post.
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #231
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Do ori lagów też tarcza podejdzie. chyba :F ktoś chyba to robil już...

Ej, ja polecam wam się z kw112 dogadać :F z jego i waszego silnika była by ładna rakieta hmm

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
19-02-2014 20:44:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #232
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
No niestety za czasu prl,gdzie rządzili nami ruscy mieliśmy więcej swojego niż teraz jako suwerenny kraj Dodgy
Simson ma tą przewagę w tuningu nad simsonem (bo nie można mówić że nie ma) że prawie wszystkie części są dostępne sprzęgła 5t skrzynie 5b,ale to już wynik tego że niemcy są bogatszym krajem od naszego i konstruktorzy simsona mogli sobie pozwolić na więcej.
A na temat tamtego forum nie ma sensu dyskutować bo nic nie zmienimy a to jest głównie wina właściciela który wchodzi raz na miesiąc.

Edit: Taśma oczywiście,wszystko się da Smile
Tylko po co jak za śmieszne pieniądze (w porównaniu do pieniędzy zainwestowanych w silnik) można kupić i zaadoptować do charta bez zbędnego bawienia się oprócz założenia do ramy po paru przeróbkach gdzie mamy większy komfort Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2014 20:48:30 przez Bartosz..)
19-02-2014 20:45:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #233
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
po to że coś wyglądające jak oryginał jest lepsze :F

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
19-02-2014 20:49:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #234
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Myślę że nie powinniśmy polemizować na ten temat,bo to kwestia gustu Smile
Ciekawi mnie czy widziałeś simsona wolwo Tongue
Ale nie zaśmiecajmy tego tematu takimi błahostkami bo to istna kopalnia wiedzy na temat tuningu 2t Smile
19-02-2014 20:53:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #235
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie nie widziałem chyba. Dodam że w chwili obecnej w moim tuningu nie ma a ni jednej części od simsona. Dla mnie pojęcie tuning to własna myśl i łączenie różnychdostępnych elementów ze sobą po ich przerobieniu a nie składanie silnika z części które już ktoś przerobił sprawdził i teraz sprzedaje dla kasy, ale nie obrażajcie się za te słowa.
19-02-2014 21:12:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post.
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #236
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Pytając się o simsona wolwa było to kierowane nie do Pana lecz do taśmy :F
Jestem pewny siebie,lecz mam do Pana szacunek bo widziałem jak inni Pana nie szanowali,traktowali jak kolegę z gimbazy za to że próbował Pan ich przekonać że simson nie jest taki za**bisty jak oni uważali i dalej uważają.
Co do skasowania tematu przez moderatorów na tamtym forum,w moim odczuciu zachowali się jak najbardziej stosownie.Tam większość to uczniowie gimnazjum,gdy nie można udowodnić swojej racji najprościej zmieszać z błotem i oni już zaczeli to robić,i by to dokończyli.
Przy tuningu,raczej bym z góry nie patrzył w ten sposób że żadna część nie będzie pochodziła z simsona am6 itd ,ponieważ jak dobrze rozumiem chce Pan pokazać że polak potrafi,że simson nie jest lepszy od charta,a przy tuningu simsona często korzysta się z części pochodzących z innych motocykli i nikt na to nie patrzy bo to cały czas jest simson.Tak samo i tu,mało ważne z czego pochodzi dana część,ważne że to dalej chart i że Pan nie poszedł na skróty np robiąc swap czy tuningując silnik gdzie wszystkie części można kupić gotowe.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2014 21:29:34 przez Bartosz..)
19-02-2014 21:28:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #237
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Witam wszystkich kolegów. Mam dla was kolejną informację która dla mnie nie jest wesoła ale da wam jakieś doświadczenie. Otóż w ubiegłym tygodniu mieliśmy z bratem awarię silnika polegającą na przestawieniu się najprawdopodobniej wału. Silnik nie jest jeszcze rozmontowany ale wszystko na to wskazuje. Do cylindra Polini kombinuję już korbowód od KTM z sworzniem dolnym 18mm dodatkowo sworzeń ten zabrokuję. W ten silnik mam zamiar włożyć drugi wał jaki mam jeszcze. To kolejny dowód na to co potrafi ten silnik albo co potrafił bo teraz stoi.
Mam taka prośbę. Znalazłem na Słowacji korbowód od KTM 80 z lat 80-tych (80-89 rok) - tak twierdzi Słowak. Ma on takie wymiary: długość między osiami sworzni 95 mm, średnica dolnego sworznia 18 mm średnica górnego sworznia 12 mm szerokość stopy dolnej 12 mm. Jest on prawie idealny do mojego nowego projektu, czy spotkał się ktoś z takim korbowodem w Polsce? Słowak chce za niego 85 euro plus koszty przesyłki - trochę to dużo moim zdaniem i szukam czegoś u nas.
Idealny korbowód dla mnie powinien mieć następujące wymiary: długość 94,5 mm (te pół milimetra odstępstwa od tego wymiaru jest dopuszczalne), dolny sworzeń 16 mm (ale 18 jest dopuszczalny), górny sworzeń 13 mm (12 jest też do akceptacji), szerokość stopy dolnej raczej nie do ruszenia do 12 mm.
Jeśli ktoś pomógł by mi w znalezieniu takiego korbowodu byłbym bardzo wdzięczny, jeśli nie będę musiał kupić ten ze Słowacji.
Może dziś zamieszczę zdjęcia dokończonych nowych karterów pod cylinder Polini.

Połączyłem posty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2014 19:21:47 przez BigSoft.)
11-03-2014 17:58:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #238
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Korbowód z yamahy PW 80. Jedyny wymiar, który nie pasuje, to dolna stopa- 20mm..

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
11-03-2014 19:54:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #239
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Chodzi ci o sworzeń 20 mm czy szerokość stopy 20 mm?
11-03-2014 20:10:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #240
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień

xyz
11-03-2014 20:14:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35639
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 43
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 316
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 267
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1482
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1471
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1667
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 555
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10824
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 672
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 164
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 198
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16421

Reklama