Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
Autor Wiadomość
podejrzany Offline
Nowy
*


Liczba postów: 38
Imię: DAMIAN
Skąd: SOKOŁÓW PODLASKI
Pojazd:
Post: #1
jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
jak sprawdzić moduł zapłonowy w Romet Chart ??Huh
20-05-2011 19:49:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tramwajarz Online
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,145
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
W związku z częstym zadawaniem w/w pytania postanowiłem napisać krótki poradnik jak sprawdzać poszczególne cewki iskrownika. No to leci kabarecik:

Sprawdzanie impulsatora:

Bierzemy taki o to miernik (multimetr) i ustawiamy go na pomiar rezystancji (Ω), ustawiamy zakres na 200 Ω. Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru) przykładamy do białego przewodu wychodzącego w kostce, którą wpina się do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa). Jeśli na mierniku nadal pokazuje nam się "1" to znaczy, że jest przerwa w obwodzie. W takim razie przykładamy pierwszą końcówkę miernika bezpośrednio do impulsatora (dolne wyjście w impulsatorze), jeśli otrzymamy jakiś opór np. ~28 Ω tzn. że przerwa występuje gdzieś w przewodzie, jeśli nadal pokazuje nam się "1" tzn. że mamy przerwę w obwodzie cewki (przyjmujemy, że impulsator zwany również cewką wyzwalającą jest spalony). Prawidłowa rezystancja impulsatora wynosi ~0,28 Ω.



Sprawdzanie cewki zasilającej: (nawinięta z wierzchu grubym drutem, znajduje się zaraz obok impulsatora)

Ustawiamy zakres na 2000 Ω. Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru) przykładamy do zielonego przewodu, wychodzącego w kostce, którą wpina się do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa). Jeśli na mierniku nadal pokazuje nam się "1" to znaczy, że jest przerwa w obwodzie. W takim razie przykładamy pierwszą końcówkę miernika bezpośrednio do lutu cewki (zaraz przy karkasie), jeśli otrzymamy jakiś opór np. ~750 Ω tzn. że przerwa występuje gdzieś w przewodzie, jeśli nadal pokazuje nam się "1" tzn. że mamy przerwę w obwodzie cewki (przyjmujemy, że cewka zasilająca jest spalona). Rezystancja cewki zasilającej - przepisowo ~750 ohm (może być od 700 do 770 nawet).


Cewkę zasilającą możemy jeszcze sprawdzić mierząc napięcie. W tym przypadku stator jest zamontowany w silniku wraz z kołem magnesowym. Wypinamy z modułu tylko zielony przewód, ustawiamy zakres na mierniku 200V oczywiście prądu przemiennego (~). Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru, ponieważ mamy do czynienia z prądem przemiennym) przykładamy do zielonego przewodu, który wypięliśmy z kostki, która idzie do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa) lub do korpusu silnika czy do metalowych elementów ramy. Kopiemy w starter nie za mocno, nie za lekko. Napięcie, czyli różnica potencjałów powinno wynosić ok 100V w zależności od siły kopnięcia. Jeśli na mierniku nie pokazuje nam się żadne napięcie tzn. że cewka jest spalona, lub ma przebicie na masę.

Sprawdzanie cewek świetlnych:

Cewki świetlne sprawdzamy tak samo jak cewkę zasilającą, czyli pierwszą końcówkę miernika przykładamy do czerwonego przewodu, który znajduje się w kostce oświetleniowej, tej drugiej obok modułowej, a drugi koniec przykładamy do masy. Dokładnie nie pamiętam ale rezystancja powinna wynosić ~10 Ω. Napięcie cewki sprawdzamy również tak samo jak cewki zasilającej. Cewki świetlne możemy również sprawdzić "na krótko" za pomocą żarówki 6V. Do czerwonego przewodu podpinamy się pod jedno włókno żarówki z drugi koniec żarówki czyli trzonek dotykamy do masy, przy pracującym silniku. Przy sprawnej cewce żarówka powinna zapalić się.

Sprawdzanie cewek ładowania:

Cewki ładowania sprawdzamy również na 2 sposoby. Możemy pomierzyć rezystancję pomiędzy wszystkimi 3 cewkami pomiędzy sobą, czyli pierwsza z drugą, druga z trzecią i trzecia z pierwszą itd. Nie dotykamy żadną końcówką miernika do masy! Cewki ładowania w Charcie są bezmasowe.


Możemy jeszcze sprawdzić napięcie cewek ładowania, mierząc napięcie stałe za mostkiem prostowniczym. Ustawiamy miernik na napięcie stałe np. na 200V i dotykamy czerwonym przewodem do + mostka a czarnym przewodem z miernika do - mostka. Napięcie powinno wynosić ponad napięcie znamionowe Charta czyli ponad 6V.

Sprawdzanie modułu: Mierzymy rezystancję tak jak na obrazku.




TO NIE MÓJ PORADNIK WIĘC NIE DAWAJCIE MI BANA
24-05-2011 19:04:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post.
Leszek Offline
Chartkorowiec
*


Liczba postów: 818
Imię: Leszek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
bardzo przydatna rzecz, co prawda koledze chodziło o moduł, ale dobre i to
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2011 22:50:34 przez Leszek.)
24-05-2011 22:47:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
Sorry za odkopanie starego tematu, ale kto pyta nie błądzi ?
Czy przy wartościach 680ohm na 25ohm (cewka / impulsator) Chart powinien normalnie działać? Moduły mam dwa (jeden nowy Telpod z białym numerkiem na boku).
10-12-2023 20:41:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
(10-12-2023 20:41:38)elmer napisał(a):  Sorry za odkopanie starego tematu, ale kto pyta nie błądzi ?
Czy przy wartościach 680ohm na 25ohm (cewka / impulsator) Chart powinien normalnie działać? Moduły mam dwa (jeden nowy Telpod z białym numerkiem na boku).

Powinien działać. Rezystancja cewki zasilającej i impulsatora ok.
10-12-2023 21:07:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1175
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: tramwajarz
Dzisiaj 20:31:29
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 182
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 19:53:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 15
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 15:00:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 194
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Dzisiaj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 308
Nierówna praca silnika
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 09:45:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 65
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
Wczoraj 22:16:31
» Odpowiedzi: 155
» Wyświetleń: 14404
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 19:30:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 13:49:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 140
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: łogór 200
17-05-2024 13:07:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 293
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
17-05-2024 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 281
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
17-05-2024 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 89
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
16-05-2024 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 809
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
16-05-2024 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22956
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
16-05-2024 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1954

Reklama