|
|
Tuning Sałek s38 - działa :)
|
| Autor |
Wiadomość |
Zbooy
Nowy

Liczba postów: 6
Imię: Tomasz
Skąd: Rzeszów
Pojazd: Romet Komar
|
Tuning Sałek s38 - działa :)
|
|
| Wczoraj 17:09:46 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik

Liczba postów: 1,940
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
Kilka lat temu sprawdzałem także, czy podkładka faktycznie coś daje w swoim Komarze - mam taką modyfikację u siebie
Co do bardziej zaawansowanych zmian, typu membrana, dodatkowe kanały czy dyfuzor – nie miałem ich na myśli. Mam na myśli modyfikacje, które praktycznie każdy w warsztacie z podstawowymi narzędziami jest w stanie wykonać. Nie odnoszę się do porad z poradnika „4 km z Komara” a do innych, które sam poznałem przy modyfikacji cylindra Hondy Dio z "różnych zródeł". Rozważam przygotowanie własnego poradnika na YT, w którym pokażę, jak adaptować takie modyfikacje do silnika Komara - brakuje mi w sumie jakiegoś cylindra i tłoczka
Jeśli szukasz map kanałów, tutaj znajdziesz temat, w którym również dzieliłem się swoimi spostrzeżeniami:
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=53569
Zapewniam, że kanały w Komarze z podkładką są bardziej zbliżone do 017 niż do 019, a nawet wciąż trochę brakuje do Charta
|
|
| Dzisiaj 00:21:52 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 181
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
Jest jeszcze jeden 'czynnik' : owczesna benzyna 'spirytusowa BA 70 - 75 Oktan', a pozniej 'etylina 76 / 78 Oktan', na ktorej np. Junaki M 07 - M 10, ktorymi takze jezdzilem - dociagaly do 132 km/h [ najlepsze egzemplarze ], a dzisiaj z tymi samymi szybkosciomierzami 'VDO' czy 'Mera' co 65 lat temu i w latach 70/80-tych - Junaki wyciagaja maksymalnie 102 - 105 km/h, niestety...
Sa co najmniej o 22 / 25 km/h 'wolniejsze' niz w latach 70/80-tych, a na hamowniach - najlepsze Junaki osiagaja dzisiaj maksymalnie 12 - 13 KM [ to te, ktore 40 lat temu mialy moce nawet 19,5 - 21 KM ].
Benzyna 95 / ma dzisiaj za duzo do silnikow o stopniach sprezania 6,5 - 7 : 1 az o 20 Oktan. niestety...
Bo wymaga minimalnego stopnia sprezania silnikow ok. 9,2 - 9,5 : 1 / do prawidlowej szybkosci spalania zassanego ladunku.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 02:49:41 przez Dinozaur.)
|
|
| Dzisiaj 02:46:48 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: Elektronik , Norweski Zomowiec , 1 gości
|
|