Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
MacRoial
Uczeń

Liczba postów: 197
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Remont
Odpowiadając na pytanie pierwsze i trzecie to klej do łożysk przynajmniej ja tak tobie, a jeżeli chodzi o cylinder 60 ccm to nie spodziewaj się wielkich zmian w wydajności względem 50 ccm chyba że robisz też porting dodatkowo, ale ja raczej oddał bym oryginalny cylinder do szlifu na twoim miejscu i ewentualnie robił porting oryginalnego cylindra. Jeszcze dodam odnośnie trzeciego pytania jeżeli gniazda pod tulejki są mocno wyrobione to można je rozwiercić i wstawić łożyska igiełkowe.
Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
|
|
27-03-2025 21:55:44 |
|
|
grz3513k
Uczeń

Liczba postów: 152
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Remont
Witam po krótkiej przerwie (Raptem 2 miesiące haha), dzisiaj przygotowałem wszystkie części do społowienia (tulejkę do kopki i łożysko wkleiłem 3 dni wczesniej, bo po takim czasie klej trzyma w 100% aluminium według producenta) Niestety jak to Romet to oczywiście nie obyło sie bez problemów okazuje się, że po zamontowaniu skrzyni, skrzynia obraca, ale z dużym oporem, ze starą choinką nie ma tego problemu ale ona jest już mocno wyrobiona, Kiedy zamontuje choinkę i zębatkę na wałku pośrednim startera luz jest mały w porównaniu do luzu który jest pomiedzy choinką a zębatką od pierwszego biegu, i prawdopodobnie to zębatka pośrednia startera jest tego wina, chociaż to dziwne, bo jej nie zmieniałem, Jedne co zmieniłem w skrzyni to wałek zdawczy + zębatka pierwszego biegu i choinka została kupiona nowa, w karterach zostały wymienione tulejki z brązu, ale zostały wycentrowane do nowej choinki. Czy zostawić to, jak jest z nadzieją, że się wyrobi? Czy może jakoś temu zaradzić np. spiłować pilnikiem ząbki choinki? Dajcie znać co zrobić. Pozdrawiam.
Widocznie to prawda, że świąteczna praca w gówno się obraca
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2025 23:22:58 przez grz3513k.)
|
|
19-06-2025 23:21:28 |
|
|
grz3513k
Uczeń

Liczba postów: 152
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Remont
Cześć dzisiaj z pomocą taty zpołowiliśmy silnik, skrzynia obraca się luźno, wystarczyło, że tato profesjonalnie (tzn. szlifierką kątową  ) zeszlifował minimalnie ząbki małej zębatki na wałku pośrednim i wszystko działa bez zarzutów. Teraz mam lekki problem z zębatką zdawczą, bo zamówiłem nową tulejkę, bo starą gdzieś podziałem, nowa tulejka okazuje się dłuższa od starej, bo mam zębatkę z tulejką i jak założę całość to zębatka łapię połową frezu. Jak ktoś z was zna jaki wymiar ma krótsza tulejka to prosze napiszcie, czy może, zamiast skracać tę tulejkę to zamówić po prostu zębatkę bez tulejki. No właśnie, w jakim celu są 2 rodzaje zębatek i tulejek? Czy jedna dodaje 5 koni a druga tylko 2  ? Które nowej produkcji są lepiej wykonane, mam na myśli, które mają mniejszy luz na frezie? Nie chce powtórzyć sytuacji z wcześniej, że wywali frezy na wałku zdawczym Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2025 17:19:02 przez grz3513k.)
|
|
20-06-2025 17:15:09 |
|
|
grz3513k
Uczeń

Liczba postów: 152
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
20-06-2025 18:42:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|