Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
Autor Wiadomość
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 95
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #1
Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
A tymczasem mała niespodzianka. Kos rocznik 1969. W tytule wątku zamiast słowa renowacja umieściłem słowo opis, ponieważ nie miałem przy nim zbyt wiele roboty. Nabyłem go do kolekcji już odrestaurowanego i to naprawdę bardzo poprawnie.

Nie lubię mieć otwartych kilku projektów jednocześnie (vide Flaming), ale jak wspomniałem pracy przy nim miałem tyle co nic, a zajmował mi niepotrzebnie stanowisko robocze.

Tak jak w tytule wątku, docelowo powrzucam opisy podzespołów, może komuś się przydadzą do renowacji podobnego egzemplarza. A na razie kilka fotek jak Kosisko się prezentuje.

               
03-09-2024 22:41:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
zaz Offline
Technik
*


Liczba postów: 974
Imię: Jakub
Skąd: Słupsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
Piękny kos. Dzwoneczek oraz pompka by się przydała do kompletu.

Obecne pojazdy
Romet Jubilat 2 1987 rok
Romet Wigry Universal 1977 rok
Romet Zenit Special 1989 rok

Byłe pojazdy
Romet Wigry 3 1985 rok.
03-09-2024 23:28:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,135
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
Piękny jest, naprawdę
03-09-2024 23:59:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 95
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
No to jak pisałem wcześniej, parę słów o rowerku. Nabyłem go w stanie praktycznie odrestaurowanym od kogoś, kto również nabył go już w takim stanie. Renowacji dokonał jeszcze wcześniejszy właściciel, którego personalnie namierzyłem i docelowo spróbuję się z nim skontaktować, bo miałbym do niego kilka pytań.

Teraz o podzespołach. Wymieniono dość sporo części na nowe. Kierownica, przednia piasta, szprychy, śruba stopki, nakrętki obu osi, całkowicie odtworzone obszycie siodełka i narzędziówka, rower dostał nowe naklejki i emblemat, nowe opony.

Oryginalne części odrestaurowane profesjonalnie. Rama (nr 69 064920) dostała nowy lakier w kolorze metalicznej wiśni, plus białe szparunki na błotnikach i napis. Szkielet siodełka również lakierowany (szary zbliżony do oryginału). Większość chromowanych elementów doczekało się nowej powłoki (obręcze, sztyca siodełka, korby, śruby siodełka i kierownicy, tylna piasta). Także wszystkie śruby (mocowanie błotników, bagażnika i osłony łańcucha wydają się być oryginalne. Zdobycie dzisiaj takich nowych śrub na płaski śrubokręt chyba jest praktycznie niemożliwe.

Mam wątpliwości dotyczące widelca. Jest minimalnie skrócony względem oryginału. Albo przeszczep z późniejszego modelu, albo odcięto niewielki fragment ze zjechanym gwintem. Za oryginalnością przemawiają otwory po wewnętrznych częściach ramion widelca, nie występujące już w rometach. Również sztyca kierownicy prawdopodobnie podmieniona. Logo romet na główce oraz brak oznaczeń ZZR na granicy bezpieczeństwa.

Sumarycznie rower odrestaurowany bardzo dobrze, sam szedłbym w podobnym kierunku. Żeby nie było zbyt pięknie to kilka drobnych uwag. Opony – made in China - pasują jak k..rwie majtki. Przy braku oryginalnych czarno-białych lepiej było wstawić zwykłe czarne degumy albo nawet antylopy. Obszycie siodełka – zbyt cienki filc na podkładkę. Po przejechaniu się do parku na sesję, siodełko od razu się pomarszczyło. Ale sam to przerabiałem, więc dzisiaj wiem, że filc minimum 10mm. W tej konfiguracji tylko jako dekoracja. Docelowo do wymiany. Narzędziówka – zapięcie magnetyczne (!). Chromy – oryginalne obręcze musiały być mocno skorodowane, bo spod chromu widoczne są liczne zagłębienia po wżerach. Dodatkowo w kilku miejscach zaczęły się łuszczyć.

Zębatka tylna 18 zębów, nakręcana plus kontra. Ta ilość zębów daje dużo lepszy komfort jazdy po mieście. Jedzie się ciut wolniej ale zdecydowanie lżej. Sprzęgło kłowe zintegrowane w całość. Wszystkie łożyska na wiankach.

Jedyna praca jaką przy nim wykonałem to renowacja pedałów. Te nie były w ogóle ruszone. Luzy i wytarta zewnętrzna osłona łożyska w jednym – wymienione, poprawione, oraz zerwany gwint śruby trzymającej bloczek w drugim - wymieniona. Oraz 55 lat brudu na bloczkach – usunięty.

Ogólnie jestem zadowolony z kolejnego egzemplarza w kolekcji. Obecnie to mój najstarszy odrestaurowany rowerek made in Poland. Mam kilka starszych do renowacji, ale to przyszłość. Mam nadzieję, ze jeszcze w tym roku przebiją Kosa i wyjdą na prowadzenie w kolekcji.
06-09-2024 23:30:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik 223 gaśnie po chwi...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:37:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 24
Jakie były kody kolorów w...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 14:03:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Co to za kolarzówka
Ostatni post: Pablo81
Dzisiaj 13:53:32
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1619
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 12:56:09
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 206
Witam wszystkich rometowc...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 11:57:53
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 11:56:14
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 112
Jawa Mustang 50
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 10:08:27
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 153
Siemka
Ostatni post: sofcik86
Wczoraj 20:45:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Silnik 223 nie ma kompres...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 20:21:09
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Flaming 1972 - szczegółow...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 13:52:23
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2136
Traper i rama Uniwersal z...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
14-09-2024 21:45:27
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 458
Delta RMR 24
Ostatni post: romek
14-09-2024 18:27:30
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 509
Lakierowanie i naklejki
Ostatni post: romek
14-09-2024 18:23:31
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 724
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
14-09-2024 16:10:40
» Odpowiedzi: 81
» Wyświetleń: 22977
składanie hamulców
Ostatni post: grz3513k
14-09-2024 15:47:52
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 598

Reklama