Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
Autor Wiadomość
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
Pytanie dotyczy chromów na obręczach. Mimo polerowania pastą w ubiegłym roku, po zimie obręcze znów zaczęły nabierać rudego nalotu, zresztą sama powłoka ma ubytki. Chciałbym najpierw spróbować ratować oryginalne części, ale o ile czyszczenie jeszcze byłoby wykonalne, o tyle nie wiem czy chromowanie (czy choćby niklowanie) leży w moich możliwościach.

1) Czy położenie dobrego chromu/niklu jest w ogóle osiągalne w domowych warunkach? Co byłoby potrzebne?

2) Czy zakłady robiące galwanizacje z reguły radzą sobie z takim technicznym elementem jak obręcz, czy w większości to chrom "dekoracyjny"?
26-03-2024 21:20:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
Ja mogę się tylko wypowiedzieć na temat czyszczenia że ostatnio użyłem z ładnym efektem środka VOIGT PIKASAT do czyszczenia kibla, zresztą jakiś inny też pewnie da radę. Tyle że to jest kwas i trzeba to zmyć dobrze wodą. A zabezpieczyć oprócz pasta polecam czymś tłustym np WD40.
26-03-2024 21:22:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
Położenie powłoki dobrej jakości i w dodatku na dość sporym elemencie jakim jest obręcz,jest praktycznie niewykonalne a przedewszystkim nieopłacalne w domowych warunkach.

Co do zlecenia położenia powłoki,jak najbardziej są zakłady które to wykonują efekt jest lepszy od położonej fabrycznie,ale ceny są astronomiczne około 500zl za jedną sztukę,

Można rozważyć wspolczesne zamienniki,ale trzeba liczyć się z tym ,ze odbiegają w jakimś stopniu wyglądem od obręczy oryginalnych.
Jeśli chodzi o czyszczenie tych obręczy co masz,spróbuj najpierw rdzawe elementy potraktować papierem 1000,ale na sucho,następnie watą stalową 000.Na końcu pasta aluchrom itp na maszynie polerskiej,ewentualnie ręcznie.Miejsca tam gdzie już nie ma chromu,możesz spróbować odtłuścić i pomalować epoxydem,np app r stop lub brunox ,chociaż ten ostatni czernieje po wyschnięciu i nie wygląda to zbyt ładnie.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
26-03-2024 22:02:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sbanys Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Szczepan
Skąd: Wolbrom
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
(26-03-2024 21:20:00)tomangelo napisał(a):  1) Czy położenie dobrego chromu/niklu jest w ogóle osiągalne w domowych warunkach? Co byłoby potrzebne?

2) Czy zakłady robiące galwanizacje z reguły radzą sobie z takim technicznym elementem jak obręcz, czy w większości to chrom "dekoracyjny"?

Ad.1 Chromowania w warunkach domowych nie wykonasz z uwagi na konieczność stosowania odpowiednich środków chemicznych na które chyba potrzebne są odpowiednie zgody i zastosowanie wysokich temperatur oraz odpowiedniego prądu. Niklowanie drobnych elementów wykonasz w warunkach domowych za pomocą elektrolizy.

Ad.2 Większość zakładów sobie z tym powinno poradzić i wykonać chrom i jest to chrom dekoracyjny metoda galwanotechniczną. Przed tym elementy są szlifowane, polerowane, miedziowane, niklowane. Chcący wysłać elementy do zakładu galwanizacyjnego dopytaj jak usuwają stare powłoki resztki chromu. Z tego co się dowiedziałem niektórzy tylko szlifują a niektórzy wykonują tzw odciąganie starego chromu za pkmocą np roztworów kwasu czyli tzw trawienie i dopiero potem element obrabiają lementy ale to zależy od zakładu.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
26-03-2024 22:03:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wkzarci Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: ER
Skąd: z Polski
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
Powłoka galwaniczna jaką jest chrom dekoracyjny nanoszony jest na dany element w mikronach, pojawienie się wykwitu korozji i spolerowanie go jest leczeniem chwilowym którego właśnie doświadczyłeś. Zakłady galwaniczne nie chcą robić obręczy motocyklowych szprychowych ponieważ jest problem z wyszlifowaniem.
Druga kwestia jest taka że w zawiniętych ratach obręczy dostaje się kwas i nie są w stanie wypłukać go, co powoduje bardzo szybkie korodowanie od środka i wchodzenie korozji poza rant.
26-03-2024 22:47:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wojakrob Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 247
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
Korozja opisana w ostatnim zdaniu jest do ogarnięcia.
Po super wypłukaniu świeżo pochromowanej obręczy wystarczy przelać przez wszystkie otwory Fosol, który usunie potencjalną korozję i pozostawi fosforan cynku. Potem odtłuszczenie, a po wyschnięciu polecam Rust Stop A w aerozolu do każdego otworu.

Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław
27-03-2024 19:44:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Renowacja obręczy - jak lub gdzie?
Rust Stop, to jest ciekawy środek. Konsystencja nie zachęca ale... zdaje mi się że bardzo dobrze działa. Lałem to w profile malucha (choć ciężko mi było temu zaufać i poprawiłem innym środkiem - nie powinno zaszkodzić najwyżej ten drugi się ,,nie przyjmie ") ale zostało trochę i dla jaj popryskalem gdzie nie gdzie Felicie. Min. profile w masce która była powierzchowne zardzewiała od spodu. W weekend rzuciło mi się w oczy ze preparat wypłynął i zabezpieczył ta rdzę. Zresztą w maluchu mam też co jakiś czas tłusty próg (tak jakby to łączeniami blach wypływało ) ale to może przez pryskanie plastikowych listew preparatem do plastiku i trochę leci obok Smile w każdym razie rzeczywiście dobry środek do zabezpieczenia takich rzeczy.
27-03-2024 21:09:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35677
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 47
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 325
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 279
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1489
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1670
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10837
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16439

Reklama