Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja zabieraka sprzegla S38
Autor Wiadomość
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 82
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Regulacja zabieraka sprzegla S38
Witam , mam problem maly ale strasznie irytujacy ze sprzeglem , zrobilem remont generalny silnika S38 , wlecial nowy kosz z prl ZMD , wspolczesne nowe sprzeglo z tarczami i przekladkami , do tego nowy zabierak z epoki ZMD, nowa sprezyna i zamontowalem na to pierscien osadczy zabieraka do wewnatrz kosza czyli z malym luzem , w sumie luzu niemierzylem wtedy bo zasugerowalem sie filmikiem montazowym z gmoto i wszystko ze sprzeglem dziala ok ale problem pojawia sie na zimnym silniku taki ze wciskajac sprzeglo nie moge obrocic lekko pedalami jak na innych filmikach widzialem , dopiero bo drugim trzecim obrocie jak gdyby sprzeglo rozlacza skrzynie i wtedy moge obrocic pedalami " do startu " , problem znika oczywiscie jak olej sie rozgrzeje i moje pytanie jest takie : czy pomoze zmiana pierscienia w druga strone w strone dekla tak zeby zwiekszyc luz na koszu ? Olej w skrzyni jak fabryka przykazala Lux 10 , na hipolu dodam ze tak samo bylo . Wszystko sprawdzone zlozone ksiazkowo ma ktos jakies sugestie czy pomoze zmiana kierunku pierscienia czy po prostu nowe grubsze tarcze i dlatego tak blokuje i nierozsprzegla od razu po wcisnieciu sprzegla ??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2024 23:46:24 przez Ambero25.)
17-03-2024 23:44:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,528
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
Ja duellsy szlifowalem na płycie traserskiej o jakieś 0,8mm i dopiero było ok sprzęgło.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-03-2024 01:10:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 82
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
Moze faktycznie tu lezy problem bo duellsy sa deko grubsze od oryginalnych tarcz , teoretycznie zmiana kierunku pierscienia powinna pomoc bez szlifowania tarcz ? Albo jezdzic az sie tarcze troche zuzyja ... ?
18-03-2024 10:33:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,528
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
To są spiekane tarcze, więc bardzo długo musiałbyś jeździć żeby się zuzyky. To nie korki że wystarczy scisnac na czymś płaskim żeby stały się węższe.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-03-2024 11:19:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 82
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
Z tego co pamietam to u mnie zwykly korek jest to moze nawet nie duellsa bylo a polskiej produkcji zamiennik ....
18-03-2024 13:04:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,528
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
To jeśli korkowe to możesz je po namoczeniu w oleju scisnac na płycie traserskiej na jakiś czas.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-03-2024 18:17:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
Dzisiaj 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 158
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2723
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8152
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 124
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 330
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 211
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97756
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 379
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 33004
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 285
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 185
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 167
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15513
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1631
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 238

Reklama