Ocena wątku:
- 1 głosów - 1 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 200 problem z V-max
|
Autor |
Wiadomość |
Cheeq
Nowy
Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Ogar 200 problem z V-max
Witajcie starzy wyjadacze
Oglądam wasze wpisy i posty o Ogarach 200/Jawach 50 i chciałbym was zapytać o to jak wy to robicie że macie V-maxa w okolicach 70kmh w swoich sprzętach? Chciałbym osiągnąć prędkość przelotową w okolicach 50 - 60kmh, było by wspaniale, aktualnie przelotowa to w okolicach 35 - 40kmh. Próbowałem przejechać pewien dystans z prędkością około 50kmh, to miałem wrażenie że pierscienie zaczeły mocniej dzwonić, po zdjęciu cylindra taki widok:
Sprzęgło nie ciągnie, biegi wchodzą z "klikiem", zębatka zdawcza 13z, cylinder oryginał, tłok Almot AK20 3p, gaźnik po regeneracji na gratach od Duellsa, króciec rozwiercony, kolanko wydechowe skrócone. Jeździłem tak na zwyklym zaplonie, teraz zalozylem CDI i jest to samo. Czy ktoś wie dlaczego mój ogarek tak słabo idzie?
Dziękuję wam za wszystkie udzielone mi odpowiedzi i miłego weekendu
|
|
25-08-2023 11:24:21 |
|
|
Cheeq
Nowy
Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 problem z V-max
(25-08-2023 13:05:32)łogór 200 napisał(a): No jak przytarty był i są wzdłużne rysy to napewno kompresja ucieka,
A próg już miał na gorze?
Ja kiedyś na próbę założyłem taki zestaw ze cylinder byl używany niby w fajnym stanie dokupiłem nowy tłok z pierścieniami i nie chodziło to za dobrze,dopiero po szlifie i nowym tłoku było ok.kompresja tez może uciekać między głowica a cylindrem,tak naprawdę jak mówię to by trzeba wszystko porozbierali posprawdzać,uszczelniacze na wale wymieniałeś?moze tam tez uciekać możliwości jest sporo,ciśnienie sprężania by sporo powiedziało o stanie tego zeztawu
Właśnie zrobiłem tak jak mówisz, mialem cylinder w według mnie dobrym stanie dokupilem do niego tłok z pierscieniami i pomyślałem że bedzie elegancko. pomiedzy cylindrem a glowicą mam taką cienką uszczelke metalową. uszczelniacze nowe, olej ze skrzyni nie znika
Dzięki wam chłopaki za podejście do tematu, jednak wiedza na forum to nie to co facebook czyli wychodzi na to że problem leży w cylindrze/tłoku. Silnik poltora roku temu tj. około 1300km miał remont, wymieniłem wszystkie łożyska, uszczelniacze, sprzęgło wraz z przekładką, łańcuszek sprzęgła, wiadomo uszczelki itp. W takim razie pytanie, czy taki zestaw od jackmotors bedzie okej?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2023 13:21:00 przez Cheeq.)
|
|
25-08-2023 13:17:52 |
|
|
Bob_Harley
Praktykant
Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 problem z V-max
Troszke dorzuce od siebie bo już mam nieco doświadczenia z jafką. Dużo daje także właściwy gaźnik (tak "właściwy" to dobre słowo), przez pewien czas jeździłem na oryginalnym czechosłowackim jeszcze Jikovie. Jechać to jechało ale jak tylko zmieniłem na współczesny chiński to różnica była mocno odczuwalna - od razu lepiej jechał, zbierał sie szybciej i nie trzeba było sie tak napędzać aby wbijac kolejne biegi. Powodem była wyjechana tulejka przepustnicy lub też sama przepustnica która miała taki luz że aż dzwoniło i dawkowanie paliwa było zupełnie losowe. A w nowym gaźniku gdzie wszystko jest spasowane to i dawkowanie jest odpowiednie i reakcja na gaz. Druga sprawa to świeca - na Iskrach czy to F80, czy F95 niby jechał fajnie ale czasami lekko przerywał, a po założeniu Isolatora od razu rowna praca bez przygasania, no i do tego zapłon trzeba dobrze ustawić na te 2,0mm przed GMP. A w końcu same urządzenia pomiarowe - licznikowi oryginalnemu ze wskazówka to nigdy nie ufałem, dlatego sprawdzałem na GPS i na żebatce 13z spokojnie 55kph sie jedzie na 3biegu, ale zainstalowałem jeszcze licznik rowerowy cyfrowy ktory jest moim zdanien najbardziej efektywny i pokazuje zawsze prawidłową prędkość (trzeba go tylko dobrze skalibrować). A co do tłoka to nie wiem czy nie są lepsze te 2pierścieniowe, mniejsze tarcie moim zdaniem jest i lepiej sie silnik kręci no i go mniej grzeje. No i pozostaje jeszcze kwestia spasowania tłoka z cylindrem, dopiero jak złożyłem go na zestawie Almota tłok+cylinder tego samego producenta to zaczęło chodzić jak trzeba.
|
|
25-08-2023 15:44:32 |
|
1 osoba postawiła piwo Bob_Harley za ten post:1 osoba postawiła piwo Bob_Harley za ten post.
Cheeq (08-28-2023)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|