Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Autor Wiadomość
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Witam po zmianie cylindra z racji takiej ze w 023 zalozylem cylinder z duzym gwintem motor na poczatku odpalal potem przestal ale sie wkręcał i nie miał wolnych obrotów iskra jest i już nie wiem o co chodzi zaplon zmienialem gaznik wyczyscilem i nic proszę o pomoc
14-06-2023 18:57:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Niby jak lapie zeby odpalic to nie chce sie wkrecac sie a jak uda sie to niby chodzi ale 0 wolnych obrotów
14-06-2023 20:04:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Jaki masz w końcu cylinder, i jaki gaźnik?

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
14-06-2023 20:37:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
(14-06-2023 20:37:19)bkrukl napisał(a):  Jaki masz w końcu cylinder, i jaki gaźnik?

cylinder z małym gwintem na nakrętke kolanka gaźnik gm12f włożyłem gaźnik ze sprawnego motorka i chodzi tylko wytłumaczy ktoś co trzeba zrobić żeby te gaźniki co się całe zalewają paliwem itd nie da rady odpalić i ile razy by wyczyścił to nie działają
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2023 21:20:24 przez Keizo.)
14-06-2023 21:19:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Te oryginalne gaźniki już dawno sprzedałem i kupiłem kulturalnego dellorto sha 14.12l i od lat nie mam żadnych problemów. Polecam zrobić to samo
15-06-2023 13:22:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasz-pr110 Offline
Kierowca
*


Liczba postów: 383
Imię: Tomek
Skąd: kuj-pom
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Sprawdź gwint w gaźniku od dyszy, dobrze się przyjrzyj. One często pękają przy zbyt mocnym dokręceniu dyszy i tam może cieknąć.
15-06-2023 14:16:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
(15-06-2023 14:16:38)Tomasz-pr110 napisał(a):  Sprawdź gwint w gaźniku od dyszy, dobrze się przyjrzyj. One często pękają przy zbyt mocnym dokręceniu dyszy i tam może cieknąć.

Mhm da sie to jakoś uszczelnić? klej do gwintów czy coś?
15-06-2023 15:33:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Teraz to juz nie wiem na tym dobrym gazniku nie ma wolnych i jak dam gazu i schodzi to w pewnym momencie przestaje schodzić i są większe obroty ale zaraz jak zejdzie to nie ma wolnych wcale nie wiem czego to może być już wina ehh
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2023 17:50:30 przez Keizo.)
15-06-2023 17:44:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Wina mechanika. Weź w rękę słownik i dokładnie opisz co konkretnie zrobiłeś i jaki masz problem to spróbujemy pomóc. Tylko najlepiej poproś kogoś żeby najpierw przeczytał wypowiedź bo serio ciężko Cię zrozumieć Wink
15-06-2023 18:29:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
(15-06-2023 18:29:57)wazniak96 napisał(a):  Wina mechanika. Weź w rękę słownik i dokładnie opisz co konkretnie zrobiłeś i jaki masz problem to spróbujemy pomóc. Tylko najlepiej poproś kogoś żeby najpierw przeczytał wypowiedź bo serio ciężko Cię zrozumieć Wink

Więc tak kupiłem sobie silnik w zasadzie składak ale kartery ładne okej złożyłem chodził trzymał obroty itd ale miał założony cylinder od komarka z dużym gwintem na nakrętkę więc kupiłem cylinder z małym gwintem założyłem i nagle zaczęły się problemy zaczęły dzwonić pierścienie na tłoku dość głośno ale tłok i pierścienie były te same co na tym cylindrze od komarka kombinowałem z zapłonem gaźnikiem i nadal próbuję dzisiaj zdjąłem cylinder
i był duży luz na tłoku pierścienie mają za duży luz na zamkach więc zmieniłem tłok założyłem inne pierścienie z mniejszym luzem na zamkach gdzieś ok 0,8-0,9 mm duży i będą pewnie wymieniane też szału nie robią bo tłok też ma luz za dobre nie są ale teraz motorek niby odpala ale mam albo złe gaźniki albo nie wiem bo na 1 jedynym mi działa tak wmiarę ale nie za dobrze na innych albo zalewa albo odpala po trylionie kopnięć dodatkowo słychać tak jak by coś ocierało o gumę taki świst jakby coś ślizgało się po czymś gumowym raczej nie jest to uciekająca kompresa z pod świecy sprawdzałem to wkładając palec i nadal świstało i dobrze dokręcając świecę albo pod głowicą lewe powietrze albo coś z simeringiem, zapłonem ja juz nie mam pomysłów...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2023 23:48:42 przez Keizo.)
15-06-2023 23:46:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
To tak zaczynając od początku bo widzę, że tu chyba brakuje podstaw. Cylinder kiedy się zużyje można oddać do szlifu. W tym momencie trzeba zakupić również nadwymiarowy tłok zgodny ze szlifem, który się oczekuje. W rometach zazwyczaj robi się trzy szlify i tak przy cylindrze 50cm nominał to 38mm, I szlif 38,25, II szlif 38.50, III szlif 38.75.

Nie wiem czy kupiłeś nowy cylinder 40mm i wrzuciłeś tłok na 38mm czy kupiłeś cylek po szlifie i wrzuciłeś tłok pod mniejszy wymiar ale tak to nie będzie jeździło. Możesz sprawdzić czy tłok ma odpowiedni luz w cylidrze wrzucając go do cylka bez pierścieni i pozwalając mu opaść. Powinien on powoli opadać w tulei - nie wypaść od razu na ziemię, nie stanąć że musisz pomagać palcem tylko powoli opadać pod swoim ciężarem.

Kolejna sprawa pierścienie - podobnie jak z tłokiem kupujesz go zgodnie z wymiarem cylindra (albo 38mm albo 40mm) i do tego na nominał bądź odpowiedni szlif. Przerwę na zamku badamy wkładając sam pierścień w cylinder i przesuwając go tłokiem (!) do mniej więcej połowy tulei (choć warto posprawdzać na różnych wysokościach). W tym momencie luz na nowym pierścieniu i cylku powinien wynosić 0.2mm. Granicą zużycia jest 0.8mm więc te pierścienie co masz są do wywalenia.

Co do świstu to nie pomogę bo nigdy się nie spotkałem z takimi przelotami. Rozumiem, że uszczelka pod głowicą jest nowa. Jeśli podejrzewasz głowicę to połóż papierek wodny na taflę szkła i przejedź po nim przylgnią głowicy - w taki sposób sprawdzisz czy jest krzywa.

Generalnie ogarnij ten temat z prawidłowym dobraniem tłoka i pierścieni bo za przeproszeniem z gówna bata nie ukręcisz i nie ma sensu kręcenie przy gaźniku skoro próbujesz poskładać silnik ze złomu jak popadnie. Jak robić to dobrze albo wcale bo będziesz kręcić codziennie i więcej pchał niż jeździł Tongue
16-06-2023 00:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Kupiłem cylek używany zmd gość napisał że nadaje się do dalszego użytku

Notatka od Dawdzio, 16-06-2023 14:23:28

Usunąłem cytat. Staraj się używać okna "szybka odpowiedź" zamiast przycisku "odpisz". Tak ogromne cytaty, szczególnie poprzedniej wiadomości, mocno zaśmiecają temat.

16-06-2023 14:06:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #13
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem. Tu nie chodzi o to czy on się nadaje, czy nie. Chodzi o jego średnicę i to, że najprawdopodobniej jest ona za duża w stosunku do tłoka i pierścieni.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
16-06-2023 14:25:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 95
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Chodzi o to ze jest zużyty czy po 1 Szlifie na przykład? Bo nie pisze nigdzie R1,R2 progu nie ma bardzi dużego przynajmniej na moje oko

Notatka od Dawdzio, 16-06-2023 15:35:07

Usunąłem cytat.

16-06-2023 15:20:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #15
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Może być zużyty, może być na inny szlif niż tłok, może być jedno i drugie.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
16-06-2023 15:34:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35662
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 45
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 321
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 45
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 278
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1487
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1670
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10835
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16429

Reklama