Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iskrownik prądnica pytania, różnica WSK romet.
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Iskrownik prądnica pytania, różnica WSK romet.
Siema.
Jaki prąd wytwarzany jest przez iskrownik prądnice w Rometach.
Stały czy zmienny?
Dlaczego WSK posiadają prostownik a romet nie. Wiem, że wynika to z zastosowania akumulatora ale czy tylko?
Sory za tak peerfidne pytania ale nurtuje mnie pewna sprawa, która chce rozwiązać.
08-01-2023 16:38:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Iskrownik prądnica pytania, różnica WSK romet.
W Rometach masz prąd zmienny. W WSK tak samo. Prostownik w WSK jest właśnie wymagany przez akumulator, który ładowany musi być przez prąd stały.
08-01-2023 16:55:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Iskrownik prądnica pytania, różnica WSK romet.
Zmienny czy przemienny - sinusoidalny?
Bo to, że prąd się zmienia to jasne, bo chociażby zmienia się w zależności od obrotów - przygasajace światła na wolnych.
A jak to jest w zapłonach cdi? O to wlasnni mi najbardziej chodzi, gdyż mam zapłon cdi do rometa od TZ i tam prąd na oświetlenie idzie najpierw na regulator napięcia, a wychodzi prąd DC 14V. To jak to jest możliwe? Czy może tam prąd AC jest?
Bo chce podłączyć akumulator do cdi i zastanawiam się czy mogę się wpiąć bezpośrednio do wyjścia z regulatora czy muszę dodatkowo dać prostownik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2023 17:03:03 przez Maka_91.)
08-01-2023 16:59:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Iskrownik prądnica pytania, różnica WSK romet.
W sumie to masz rację - jest przemienny.

W przypadku CDI masz tą samą zasadę co do wytwarzania prądu co w zwyklym, platynowym iskrowniku. Jedyna różnica jest taka, że iskra nie jest sterowana mechanicznie przez kowadełko a jest "czujnik" który daje sygnał do modułu. Cewki zasilające działają na tej samej zasadzie (praktycznie brak różnic).

Regulatory napięcia zazwyczaj mają już w sobie prostownik (czyli mostek Graetza). Różnica jest taka, że mostek prostuje jedynie prąd do prądu stałego, a regulator dodatkowo sprawia że jest utrzymywane napięcie np 14V.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2023 18:41:56 przez wazniak96.)
08-01-2023 18:41:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Iskrownik prądnica pytania, różnica WSK romet.
Wielkie dzięki, elektryka nie mój klimat. Bardziej mechanika
09-01-2023 10:18:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1409
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1426
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1638
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10666
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 608
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 179
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 221
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama