Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
a da sie jakoś regulowac dawke paliwa w twoim gaźniku? z doswiadczenia z jafką moge powiedziec tyle że zawsze jak ustawie dawke, nawet nieco wiekszą niz zalecana przez instrukcje jak i znawców tematu, to świeca zawsze ale to zawsze ma kolor idealny kawy z mlekiem i jest suchutka, a u kolegi kiedy bym nie oglądał swiecy to jest mokra
23-09-2022 19:29:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Posiada dellorto i regulacja, to zmiana dyszy


Tutaj stawiam na 3 potencjalne problemy:
1: Pasowanie tłok-cylinder.

Od niedawna (1 roku) nowe zestawy almot cylinder-tłok do s38 są robione chyba zbyt ciasno, ponieważ sam do s38 kupiłem cały zestaw i Komarek bardzo nagrzewał się po krótkiej jeździe - wiadomo, wszystko się układa, bo jest w fazie docierania, ale to zbyt szybko..
Nie robiłem wtedy testu tłoka tzw. takiego
https://youtu.be/hIClUsB6GYo?t=187
Teraz zawsze coś takiego robię przy zakupie zestawu, aby potem nie było czegoś takiego, jak ja miałem...
https://iv.pl/image/GII2W7d
Powinieneś zrobić taki właśnie test

Być może w tej serii tłok u Ciebie (i być może i u mnie) zatrzymywał się w czasie opadania w cylindrze - a w czasie pracy zaciera się tłok


2: Zapłon, a dokładnie za wczesny
Problem właśnie może być z zapłonę, a dokładnie stawiam na magneto. Może być tak, że czop wału został obrócony (nie wiem w jaki sposób) w przeciwwadze wału i umiejscowienie klina jest w nieodpowiednim miejscu, gdzie umieszczenie magneto opóźnia lub zbyt przyspiesza otwieranie platyny i zbyt wczesnym zapłonem. Być może to radyklana teza, ale możliwa

3: Za mało oleju do benzyny / słaby olej
Może być też, że stosujesz po prostu za mało oleju do benzyny - ile dokładnie ml lejesz do 1L paliwa? OK, może i masz osmarowaną świece, jednakże sama jakość oleju też może wpływać na to, co się dzieje - Jaki używasz olej? Takowy olej Orlena 2t Semi posiada temperaturę zapłonu 70*C!!! (pomimo posiadania certyfikatu API-TC!) - czyli przy 70 stopniach olej znika - a zauważ, że chłodzenie cylindra s38 jest słabe, jesteś na fazie docierania.. może po prostu być tak, że w fazie końcowej pracy tłoka spaliny (około 500*C) wypalają olej z płaszcza tłoka od stony wydechu i brakuje oleju.. Bym nie ryzykował, tylko zakupił 1l do docierana np. motula 800, aby była pewność, że olej nie jest problemem...
23-09-2022 20:23:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Docierałem na Orlenie 2t, docierałem na Mixolu i żadnych takich przygód nie miałem więc nie szukałbym tu problemu.

Skoro suwmiarka nie wchodzi to i czujnik zegarowy nie wejdzie. Wiem bo mam czujnik i do komara mi nie wchodzi. To nie jest żadna rocket science. Możesz wsadzić nawet gwoździa, zaznaczyć gmp i wtedy odmierzyć 2mm i zrobić kolejną kreskę.

Z gaźnikami też bym nie kombinował. Wkładaj oryginał i na nim kombinuj dopóki nie znajdziesz rozwiązania swojego problemu (którego doszukiwałbym się w sposobie ustawiania zapłonu).
23-09-2022 21:07:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,574
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #19
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Dokładnie. Jak suwmiarka nie wchodzi to zaznacz na czymkolwiek odpowiedni wymiar i tego używaj. To nie prom kosmiczny, żeby z czujnikiem zegarowym koniecznie trzeba było ustawiać.

Przetarcie zalanej świecy nic nie daje, co zresztą sam widzisz. Świeca zachowuje się nadal tak samo. Musisz ją wyczyścić i wysuszyć. Najlepiej przemyć ją w czystej benzynie pędzelkiem. Prowizorycznie na drodze stosowałem benzynę ekstrakcyjną w szpreju i zapalniczkę, ale tu już trzeba ostrożnie. Spróbuj na początek po zalaniu kopnąć ze dwa razy na wykręconej świecy (żeby wydmuchać nadmiar paliwa) i po prostu wkręć inną.
Zrób jakiś kijek do ustawiania zapłonu, pokombinuj z nim, z wymienianiem świecy po zalaniu i daj znać.

Przy obróconym czopie wału niemożliwe byłoby ustawienie zapłonu. Z olejem nie szalejmy, te silniki były projektowane pod Lux 10. Już Mixol jest krokiem do przodu. Zalewanie świecy przy nieprawidłowym zapłonie to dobry objaw, oznacza prawidłowe działanie układu zasilania, po prostu mieszanka z braku iskry nie zapala się, a osadza w komorze spalania. Zacząłbym od zapłonu, upewniłbym się czy na pewno jest dobrze ustawiony, czy wszystko działa prawidłowo. Jeślj tak będzie to dopiero można iść dalej, nie wszystko na raz. W kwestii gaźnika ja bardzo lubię oryginalne GM12F, są proste jak cep i niewymagające cudów, ale to już jak wolisz.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
23-09-2022 21:24:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
(23-09-2022 21:24:27)Dawdzio napisał(a):  Dokładnie. Jak suwmiarka nie wchodzi to zaznacz na czymkolwiek odpowiedni wymiar i tego używaj. To nie prom kosmiczny, żeby z czujnikiem zegarowym koniecznie trzeba było ustawiać.

Przetarcie zalanej świecy nic nie daje, co zresztą sam widzisz. Świeca zachowuje się nadal tak samo. Musisz ją wyczyścić i wysuszyć. Najlepiej przemyć ją w czystej benzynie pędzelkiem. Prowizorycznie na drodze stosowałem benzynę ekstrakcyjną w szpreju i zapalniczkę, ale tu już trzeba ostrożnie. Spróbuj na początek po zalaniu kopnąć ze dwa razy na wykręconej świecy (żeby wydmuchać nadmiar paliwa) i po prostu wkręć inną.
Zrób jakiś kijek do ustawiania zapłonu, pokombinuj z nim, z wymienianiem świecy po zalaniu i daj znać.

Przy obróconym czopie wału niemożliwe byłoby ustawienie zapłonu. Z olejem nie szalejmy, te silniki były projektowane pod Lux 10. Już Mixol jest krokiem do przodu. Zalewanie świecy przy nieprawidłowym zapłonie to dobry objaw, oznacza prawidłowe działanie układu zasilania, po prostu mieszanka z braku iskry nie zapala się, a osadza w komorze spalania. Zacząłbym od zapłonu, upewniłbym się czy na pewno jest dobrze ustawiony, czy wszystko działa prawidłowo. Jeślj tak będzie to dopiero można iść dalej, nie wszystko na raz. W kwestii gaźnika ja bardzo lubię oryginalne GM12F, są proste jak cep i niewymagające cudów, ale to już jak wolisz.

dziś wieczorem jak znajdę chwilę to się nim zajmę albo jutro i dam znać co i jak.
24-09-2022 17:50:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #21
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Dobra zdjąłem głowicę i wymieniłem uszczelki pobawiłem się z zapłonem i działa komar odpala od kopa, światła są więc jak na razie daje radę przejechałem się nim 2km nie zgasł ładnie chodził. Więc na razie temat do zamknięcia.

PS. A i okazało się że wał albo magneto jest krzywe przez co trochę gorzej się wkręc. Ale będę musiał jeszcze sprawdzić co jest krzywe.
26-09-2022 21:02:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 208
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 228
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:31:11
» Odpowiedzi: 116
» Wyświetleń: 12489
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 18:00:14
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 5500
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2332
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
16-04-2024 23:41:46
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 9851
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 167
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 288
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 997
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5710
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 475
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2248
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 302
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2904
Uwaga, wyrejestrowanie po...
Ostatni post: romek
15-04-2024 09:12:33
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 786

Reklama