Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
[K] Głowica od 019 for more power
Autor Wiadomość
Komarek1981 Offline
,,za komuny to we dwóch się jeździło,,
*


Liczba postów: 4
Imię: Stachu
Skąd: Dolnośląskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Głowica od 019 for more power
Siema kupię głowice z dobrym gwintem od 019, chce podbić moc w 017 w komarku, najlepiej ZMD, i jak można podnieść jeszcze moc ? Nie oczekuje czego kolejek bo wiem to tylko komarek? Ktoś coś zapraszam PV
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2022 20:26:55 przez Komarek1981.)
30-08-2022 20:18:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Głowica od 019 for more power
To lepiej przetoczyć 1mm normalną głowicę i masz mniejszą komorę spalania, co szukasz
30-08-2022 21:06:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #3
RE: Głowica od 019 for more power
Stocz czapke o milimetr, kup cylinder z oznaczeniem sh, gaznik k60b lub cos lepszego, lekki porting kanałów, wygladzenie odlewów, polerka układu korbowo-tlokowego i tak dalej i tak dalej.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
30-08-2022 23:59:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,007
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Głowica od 019 for more power
Skąd on weźmie dzisiaj cylinder od sh, i co to da w 017 i jak będzie wyglądać ?
31-08-2022 05:01:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Głowica od 019 for more power
na jackmotors są zestawy cylinder/tłok już po portingu przez nich
31-08-2022 08:36:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Głowica od 019 for more power
Za taką cenę jaka sobie liczą to średnio się opłaca.
Powiększ otwór pod większy gaźnik i zgraj z gaznikiem tak, żeby idealnie pasowały otwory. Tak samo spasuj kanały przelotowe kartery - cylinder. Wypoleruj skrzynie korbową. Wyczyść wszystkie kanały z niedoskonałości, nadlewów. Usuń wszystkie progi na kanałach przy tulei - każdy uskok drastycznie zaburza przepływ mieszanki powietrze - paliwo, gdyż gazy przepływają nie środkiem kanału tylko po ściankach, dlatego tak ważne jest spasowanie karterow z cylindrem oraz gaźnika z cylindrem.
W cylindrze 019 jest inny rozkład okien. Kanał wydechowy jest kilka mm wyżej, kanał dolotowy niżej. Wydech następuje wcześniej. Tak samo dolot mieszanki - wcześniej i dłużej. Możesz skrócić nóżkę tłoka od strony kanału dolotowego. Będziesz miał wcześniej i dłużej otwarty kanał dolotowy. A od strony wydechu - włóż tłok w cylinder w takiej pozycji jak pracuje. Zaznacz szerokość kanału wydechowego na denku tłoka i spiluj delikatnie krawędź tłoka. Taką fazke zrób. Wystarczy 1 mm. Wcześniej otworzy się wydech.
Tłok od dołu od wewnątrz wyczyść z nadlewów aby był lżejszy. Tylko nie ruszaj wnętrza denka i mocowania sworznia. Wypiluj tak aby nóżka tłoka na dole miała max 1 mm grubości.
Ja coś takiego planuję zrobić. Zmień jeszcze gaźnik na lepszy, może być dellorto phb 14.12. Można oryginał używany tanio dostać. I do tego najlepiej zapłon cdi.
Generalnie tanim kosztem jak chcesz podnieś moc to po prostu popraw po fabryce tak to określę. Pilniczek, papier ścierny, polerka, zfranie połączeń i likwidacja progów to da bardzo dużo
Pozdro powodzenia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2022 10:22:42 przez Maka_91.)
31-08-2022 10:20:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Głowica od 019 for more power
To szybciej podniesiesz okna u tokarza? - stoczyć 1,5mm~ szyjkę cylindra i podłożyć podkładkę pod cylinder 1,5mm~ z aluminium. Ważne aby nie przesadzić. 27mm okno wydechowe myślę że to optymalne dla tego silnika, bo dół będzie strasznie słaby
31-08-2022 12:33:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Głowica od 019 for more power
Robiąc w ten sposób podniosą się do góry wszystkie kanały. Łącznie z dolotem. Później będzie się otwierał i wcześniej zamykał - krótszy czas napełniania Komory korbowej
No i jest to trwała ingerencja w cylinder. Jak coś pójdzie nie tak to będzie do wyrzucenia. Na pierwszy raz dla amatora myślę, że lepiej zabawić się z tłokiem i do tego poprawka niedoskonałości w cylindrze i karterach.
Ewentualnie zrobić to co piszesz plus skrócić odpowiednio nóżkę tłoka od strony dolotu. Wtedy mielibyśmy wszystkie kanały dłużej otwarte.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2022 17:51:59 przez Maka_91.)
31-08-2022 17:43:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Głowica od 019 for more power
Jeśli nie chce stracić dołu po zamontowaniu takowej podkładki, to podpiłować tłok 1,5mm od strony kanału ssącego. Odczuje przyrost mocy na średnich obrotach


A może 1,5mm to za duża podkładka, ale 1mm dla 023 byłoby chyba ok - pułki byłby by na wysokości 36 mm i podnieść wydech o 2mm na wysokość 30 mm, jak w chacie i to by miało kopa
31-08-2022 18:15:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #10
RE: Głowica od 019 for more power
(31-08-2022 05:01:09)romek napisał(a):  Skąd on weźmie dzisiaj cylinder od sh, i co to da w 017 i jak będzie wyglądać ?

Przepraszam bardzo, pomylilo sie dla mnie. Ale wyglądałoby to tak jak zwykle romet- jak gowno w lesie :F

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
31-08-2022 20:21:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zmd-52 Offline
Technik
*


Liczba postów: 678
Imię: Jan
Skąd: Nowa Dęba
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Głowica od 019 for more power
Do 019 mam oryginalne ZMD tłoki o wysokości 57 mm nominalne i R2 . Są super normalne mają 59 mm. Szybsze otwarcie kanału
31-08-2022 23:11:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Głowica od 019 for more power
Podnieść moc możesz jeszcze za pomocą innej uszczelki pod głowicą, a dokładnie zrobić z arkusza miedzi 0.3mm. na allegro są takie małe arkusze. Przez montażem lekko przejechać na płaskim betonie czy papierze ściernym głowicę. Właśnie tak sam zastosowałem takowy sposób i faktycznie czuć podbicie mocy i jakby spokojniejszą pracę na wysokich obrotach - jednakże ostrzegam - taka uszczelka może być jednarazowa dla uszczelki

https://iv.pl/image/GIi0gg2
01-09-2022 09:08:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Głowica od 019 for more power
A jaki ma wpływ uszczelka na moc silnika? Jedyne co może to zmienić to to, że taka uszczelka ma mniejsza grubość. To wszystko. To już lepiej samodzielnie głowice splanowac na płaskiej powierzchni na papierze ściernym.
01-09-2022 09:14:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,758
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Głowica od 019 for more power
Chudsza uszczelka to mniejsza komara spalania. Oryginalna ma grubość ~1mm i jest dość miękka. Po ściśnięciu myślę że ma 0.7 / 0.5. Nawet po odpowiednim stoczeniu głowicy też można takową zastosować, aby poprawić efekt. Polecam spróbować
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2022 09:22:46 przez Norweski Zomowiec.)
01-09-2022 09:22:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #15
RE: Głowica od 019 for more power
Pokaże wam jak dzisiaj splanowalem głowica ręcznie i samodzielnie. Zjechałem jakieś 1.5-2mm.
Dodatkowo przy okazji tego tematu mam pytanie. Chce spasować przepluki kartery - cylinder. Czy mogę poszerzyc wcięcie w tulei w tej części, w której wchodzi w kartery? Załączam zdjęcie gdzie zaznaczyłem co chciałbym odciąć. I dodatkowo chciałbym skrócić od dołu ta tuleje. Mogę to zrobić?
Poprawiło by to przepływ mieszaniki gdyż tuleja zasłania przepływ a poszerzając te wcięcia zniwelował bym ten problem.        
01-09-2022 15:51:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 23:12:38
» Odpowiedzi: 69
» Wyświetleń: 16324
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1311
Witam
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 296
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 90
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Wczoraj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5705
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10101
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 13040
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 293
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2397
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 203
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 331
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1151
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5781
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 507

Reklama