Ocena wątku:
- 2 głosów - 4.5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
|
Autor |
Wiadomość |
Orfeus
Nowy
Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
|
Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Cześć, po 20 latach nie używania remontuję swojego komara i mam problem z ustawieniem zapłonu na zasadach z książki. Nie mogę ustawić 3mm przed gmp, bo kończy się otwór w podstawie iskrownika.
Komar ma na pewno nieco wybite miejsce na klin ale pamiętam, że dawniej chodził. Klin wchodzi dobrze, nie ma luzów i nie ścina go.
Pomyślałem, że może z wałem jest coś nie tak. (Wał będę wymieniał ale nie w tej chwili). Mam pytanie, jak powinno być ustyułowane miejsce na klin, kiedy tłok jest w Gmp? U mnie, kiedy tlok jest w gmp, klin jest prosto do góry. Komar 2350, silnik s38 na kopniak, biegi w ręce.
|
|
27-07-2022 17:10:48 |
|
|
Orfeus
Nowy
Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Zacznę od początku, Komar przestał jeździć, bo tych kilkanaście przytarłem cylinder. Kupiłem wtedy uzywany ale w dobrym stanie, nowy tlok, pierścienie, sworzeń i tulejkę. Tłok zapewne badziew, najtańszy z lokalnego sklepu bo tylko taki był dostępny. Nie zdążyłem tego dobrze przetestować bo padło sprzęgło i motor stał aż do tej pory. Wiem, że palił i jakoś jeździł.
Stan na dzisiaj:
- założyłem nowe sprzęgło, wszystko działa
- cewka zapłonowa jest okej
- nowa świeca ngk, i przewód wysokiego napięcia (iskra jest bardzo dobra)
- sprężanie jest w porządku, jeździłem motorynką, która miała o wiele gorsze
- wyczyściłem gaźnik
Jaki mam problem. Komar pali doskonale nawet ręką ale przy maksymalnym przyspieszeniu zapłonu platynki otwierają się na max. 1-0,5 mm przed gmp. Dlaczego to takie ważne skoro pali? Bo słabo wchodzi na wysokie obroty, dusi się, nie ma siły ruszyć z miejsca bez odpychania się nogami. Regulacja na zapince iglicy nic nie daje, jak ma więcej paliwa to kopci i świeca mokra. Najlepiej działa przy najmniejszej dawce paliwa. Na wolnych obrotach pracuję dobrze i równo. Chcę wyeliminować wszystkie elementy, a dobrze ustawiony zapłon to podstawa.
Też pomyślałem o krzywce na kole magnesowym ale najpierw zamówiłem nowe platynki. Te, które są nie są oryginalne, może są trochę przycięte. No i łatwiej wydać 17 zł na przerywacz niż 250 za magneto. Stan krzywki trudno mi ocenić. Nie jest idealnie gładka ale nie ma chyba jakiś wielkich bruzd. Jak będę mógł to wrzucę zdjęcia.
Wracając do początku do tłoka. Podejrzewam, że może ten tlok jest tak słabej jakości, że puchnie. Nie wiem w jakim jest aktualnie stanie bo jeszcze tam nie zagladalem. Zrobilem na nim z 1 km. Cylinder powinien być nominalny, mierzyłem suwmiarką - 38mm. Nie ma progow na górze. Nie wiem jednak czy taki pomiar jest precyzyjny.
Dodam jeszcze, że mam nowe simeringi i uszczelkę pod gaźnik. Raczej nie łapie lewego powietrza, gasnie od razu po zasłonięciu filtra powietrza dłonią.
Romek - myślałem nad tym przesunietym czopem. Skoro wyrobiło miejsce na klina to może nieco obróciło wałem. Dlatego pytałem o pozycję klina w gmp. U mnie jest na godzinie 12. Będę więc wdzięczny jak ktoś zerknie u siebie. Wystarczy odkręcić nakrętka i wyjąć podkładkę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2022 19:44:37 przez Orfeus.)
|
|
27-07-2022 19:29:43 |
|
|
Orfeus
Nowy
Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Wymiana platynek pomogła. Nie musiałem rozpiłowywać podstawy iskrownika, jest mniej więcej 2,7 mm przed gmp, a zapłon przyspieszony prawie na maksa. W każdym razie pali dobrze, świeca idealny kolor, sucha. Mam problemy z gaznikiem i raczej będę kupował nowy.
Mam jeszcze jedno pytanie. Chcę zrobić pierwszy szlif cylindra bo mam dwa oryginalne. Zakładam, że będzie to 38,25 mm. Jaki rozmiar tłoka i pierścieni powinienem dobrać aby to chodziło? Na tym się nie znam.
Gaźnik jest niby ustawiony choc z duzymi problemami, ciagle musze krecic śrubką powoetrza. Ostatecznie są niskie i wysokie obroty, dobrze się wkręca na obroty, reaguje na gaz, pracuje równo. Silnik ma jednak problemy żeby ruszyć z miejsca bez odpychania nogami. Trochę się dławi i nie ma siły jak już ruszy i tak jakby wejdzie na wyższe obroty to potem jakoś ciągnie. Myślę, że powinienem skompletować cylinder i tłok stąd pomysł na szlif.
|
|
29-07-2022 18:40:29 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,247
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2022 11:17:52 przez romek.)
|
|
30-07-2022 11:10:05 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|