Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik jawa 223
Autor Wiadomość
drozd Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Silnik jawa 223
Hej przymierzam się do pierwszego remontu w mojej jawie z przebiegiem 8000km. Jako iż mam rozbierać silnik chcę zmodernizować go tak jak wychodził na rynek czeski. Jaki polecacie cylinder? (mój nie nadaje się już do niczego pordzewiały jest), tłok oraz gaźnik? Jakie najlepiej założyć zębatki z przodu i tyłu? Macie jakieś opinie o wale WM MOTORS, bo dostałem go razem przy zakupie. Z góry dzięki za odpowiedzi Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2021 15:36:04 przez drozd.)
09-09-2021 15:35:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Silnik jawa 223
Co do zebatek to przy docieraniu mysle ze 12z na przod i 55 z tylu bo 13z troche za duza mi sie wydaje
09-09-2021 17:31:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Silnik jawa 223
(09-09-2021 17:31:52)Bob_Harley napisał(a):  Co do zebatek to przy docieraniu mysle ze 12z na przod i 55 z tylu bo 13z troche za duza mi sie wydaje

Bzdura. Po co zmieniać zębatkę specjalnie na dotarcie? Najlepiej założyć od razu 13z i mieć święty spokój. Silnik dociera się normalnie jeżdżąc, a nie bojąc się jeździć.

Cylinder możesz dać do szlifu, jeśli faktycznie jest tragiczny a chcesz nówkę, to możesz brać Almota od razu z tłokiem AK20, choć nawet jakby trafił się jakimś cudem jeszcze stary chyba AK12 to też może być. Sam na czymś takim składałem silnik i złego słowa nie powiem. Jeśli nie chcesz się bawić w "tuningi" to gaźnik możesz zostawić seryjny. Jikov może i lubi paliwo, ale jest tak toporny że nic się w nim nie psuje. Zębatki jak pisałem wyżej, przód 13z, z tyłu tak jak seryjnie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
09-09-2021 18:03:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
drozd Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Silnik jawa 223
Cylindra jeszcze dobrze nie rozbierałem, ale odkręcając tłumik wysypało się z niego mnóstwo rdzy. Na almota patrzałem od początku ale nigdzie nie mogę znaleźć. Byłem w sklepie to powiedzieli mi że wstrzymali produkcje czy jakoś tak. A gaźnik będzie się nadawać? Bo czytałem że jeżeli chce odblokować moc to muszę zwiększyć dysze gaźnikowe. Nie ukrywam że fajnie było by mieć te 3,5KM

Jeszcze jedno pytanie jakie opony najlepiej wpakować? 2,75x16czy jakieś inne? Awina to dobra marka?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2021 18:40:40 przez drozd.)
09-09-2021 18:27:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Silnik jawa 223
Dysze się normalnie wykręca z gaźnika. To są te śrubki mosiężne (albo brązowe, nie jestem pewien) po boku. Cylinder raczej trup skoro tak rdza się posypała ale tak czy tak polecam najpierw zrzucić i ocenić, to nie jest dużo roboty.

Co do wału to ja bym go zakładał. T
09-09-2021 18:44:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 619
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Silnik jawa 223
(09-09-2021 18:27:51)drozd napisał(a):  Nie ukrywam że fajnie było by mieć te 3,5KM

na Almocie byś miał 2,5km bo okna są krzywe i mniejsze i okno ssące nie jest na skos tylko na wprost i mieszanka się nie odbija ładnie od ścianki tulei.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
09-09-2021 19:52:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Silnik jawa 223
(09-09-2021 19:52:15)Spaceman164 napisał(a):  
(09-09-2021 18:27:51)drozd napisał(a):  Nie ukrywam że fajnie było by mieć te 3,5KM

na Almocie byś miał 2,5km bo okna są krzywe i mniejsze i okno ssące nie jest na skos tylko na wprost i mieszanka się nie odbija ładnie od ścianki tulei.

A skąd to takie dokładne wyliczenia? Na hamowni testowałeś? Tongue
09-09-2021 20:00:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #8
RE: Silnik jawa 223
Zamow sobie u nich ten zestaw i będziesz miał z głowy https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...inder+jawa

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
09-09-2021 20:07:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 619
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Silnik jawa 223
(09-09-2021 20:00:27)wazniak96 napisał(a):  A skąd to takie dokładne wyliczenia? Na hamowni testowałeś? Tongue

No przecież logiczne jest to, że jak kanały są krzywe i okno ssące jest na wprost a nie na skos to będzie mniej mocy, kolega się przekonał bo kupił cylinder do jawki Almota i nawet zdjecia mogę pokazać, że okna krzywe itd.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2021 20:13:25 przez Spaceman164.)
09-09-2021 20:13:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
drozd Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Silnik jawa 223
(09-09-2021 20:07:06)Debesta napisał(a):  Zamow sobie u nich ten zestaw i będziesz miał z głowy https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...inder+jawa

Może i miałbym z głowy, ale jak pisałem wyżej niedostępny jest

Znalazłem na czeskiej stronie taki cylinder, ale też nic za dużo o im nie wiadomo. Jedyne co wiadomo to to że wyprodukowany w Europie
http://jawamarkt.cz/en/jawa-50-550-555-2...u-complete
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2021 21:25:14 przez drozd.)
09-09-2021 21:17:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Silnik jawa 223
(09-09-2021 18:03:01)Quake96 napisał(a):  
(09-09-2021 17:31:52)Bob_Harley napisał(a):  Co do zebatek to przy docieraniu mysle ze 12z na przod i 55 z tylu bo 13z troche za duza mi sie wydaje

Bzdura. Po co zmieniać zębatkę specjalnie na dotarcie? Najlepiej założyć od razu 13z i mieć święty spokój. Silnik dociera się normalnie jeżdżąc, a nie bojąc się jeździć.

Cylinder możesz dać do szlifu, jeśli faktycznie jest tragiczny a chcesz nówkę, to możesz brać Almota od razu z tłokiem AK20, choć nawet jakby trafił się jakimś cudem jeszcze stary chyba AK12 to też może być. Sam na czymś takim składałem silnik i złego słowa nie powiem. Jeśli nie chcesz się bawić w "tuningi" to gaźnik możesz zostawić seryjny. Jikov może i lubi paliwo, ale jest tak toporny że nic się w nim nie psuje. Zębatki jak pisałem wyżej, przód 13z, z tyłu tak jak seryjnie.
W sumie mozna ale z doswiadczenia wiem ze na 13z slabo sie jezdzi bo go muli pod kazde górki, chyba ze moj 223 tak gówniano poskładany xD a jak tylko zalozylem 12z jezdzi sie wprost wybornie
09-09-2021 21:28:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Silnik jawa 223
(09-09-2021 20:13:16)Spaceman164 napisał(a):  
(09-09-2021 20:00:27)wazniak96 napisał(a):  A skąd to takie dokładne wyliczenia? Na hamowni testowałeś? Tongue

No przecież logiczne jest to, że jak kanały są krzywe i okno ssące jest na wprost a nie na skos to będzie mniej mocy, kolega się przekonał bo kupił cylinder do jawki Almota i nawet zdjecia mogę pokazać, że okna krzywe itd.
To się można spodziewać, że będzie mniej mocy. Ja się pytam skąd żeś wytrzasnął te 2,5 KM. Wink
09-09-2021 21:32:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 619
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Silnik jawa 223
No tak na szybko napisałem 2.5km nie wiem ile by miał dokładnie xD ale na pewno nie 3.5km

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
09-09-2021 21:43:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Silnik jawa 223
No to nie pisz na szybko tylko pomyśl bo możesz kogoś w błąd wprowadzić. Wink Na studiach inżynierskich za takie strzelanie cyferek na oko można przedmiot uwalić. Tongue

Co do cylindra to obecnie chyba najpewniejszą metodą jest po prostu oddanie na szlif oryginału. Jeśli chodzi o koszty to wyjdzie mniej więcej podobnie, może nawet ciut drożej ale coś za coś.
09-09-2021 21:54:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
drozd Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Silnik jawa 223
W sumie mozna ale z doswiadczenia wiem ze na 13z slabo sie jezdzi bo go muli pod kazde górki, chyba ze moj 223 tak gówniano poskładany xD a jak tylko zalozylem 12z jezdzi sie wprost wybornie
[/quote]

Nie będę nim jakoś po lasach jeździł, głównie na dojazdy do szkoły

(09-09-2021 21:54:25)wazniak96 napisał(a):  No to nie pisz na szybko tylko pomyśl bo możesz kogoś w błąd wprowadzić. Wink Na studiach inżynierskich za takie strzelanie cyferek na oko można przedmiot uwalić. Tongue

Co do cylindra to obecnie chyba najpewniejszą metodą jest po prostu oddanie na szlif oryginału. Jeśli chodzi o koszty to wyjdzie mniej więcej podobnie, może nawet ciut drożej ale coś za coś.

No niby tak, ale jeżeli cylinder serio się nie nadaje, a też kupować używany żeby jeszcze inwestować w niego
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2021 22:05:48 przez drozd.)
09-09-2021 22:04:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 275
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 236
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1468
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1463
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1658
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 552
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10750
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 665
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 158
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 192
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16398
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 164
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 245
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1127

Reklama