Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przewijanie cewki do cdi
Autor Wiadomość
XPek_84 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Szymon
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Przewijanie cewki do cdi
Siemanko ktoś pomocny i obeznany w temacie napisze mi dokładnie jak przewinąć cewkę do cdi pod silnik jawki i na co zwrócić uwagę, 4 próby jak na razie mam nieudane. Bądź był by ktoś chętny podjęcia się takiego zadania ?
14-07-2021 00:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Przewijanie cewki do cdi
Jeśli masz na myśli nawinięcie cewki zasilającej, to rzadko udaje się to zrobić tak, by długo działało. Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator, opcja 2 - nawinięcie cewki bezmasowej 12V, regulator bezmasowy, akumulatorek żelowy (np. malutki 1.3Ah) i moduł DC-CDI.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
14-07-2021 01:09:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Przewijanie cewki do cdi
Ja przewijałem pierwszy raz i się udało ale trwało to ponad 4 godziny bo nawijałem ręcznie.

Drut 0,2 nawet nie liczyłem zwojów nawinąłem tyle ile wlazło i na koniec całość zanurzona w lakierze żeby się wszystko ładnie skleiło.

rezystancja ponad 100 pokazywało A V już nie pamiętam ale przy kopaniu koło 40 było na odpalonym już nie mierzyłem.

A co ci nie wychodzi w tym nawijaniu?

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
14-07-2021 09:48:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XPek_84 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Szymon
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Przewijanie cewki do cdi
Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator

no właśnie transformatory zbytnio nie lubią drgań i szybko padają

Cytat:opcja 2 - nawinięcie cewki bezmasowej 12V, regulator bezmasowy, akumulatorek żelowy (np. malutki 1.3Ah) i moduł DC-CDI.
zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?

Cytat:A co ci nie wychodzi w tym nawijaniu?
żebym wiedział, drut 0,2, drutu albo nawijałem tyle ile było na cewce oryginalnie lub więcej ale żeby nie tarło, co chwilę lakierem pryskałem w odpowiednią strone nawijałem i zawsze coś nie tak i iskry brak
14-07-2021 21:24:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Przewijanie cewki do cdi
To że nie ma iskry nie musi być winą cewki często winny za to jest impulsator są na jeden kabel i dwa u mnie ten na jeden też nie wyzwalał iskry.

Druga sprawa to podłączenie pinout-u modułu gdzieś było rozpisane na necie w jakich modułach jaki pin za co jest odpowiedzialny.

Trzecia kwestia to jakość połączeń podpięcie odpowiednio masy itp...

No i jest jeszcze sprawa poprawnego zgrania impulsatora z wyzwalaczem nie wiem co tam masz blaszkę przykręconą do krzywki czy śrubę wkręconą w magneto.Tutaj musi to być dosyć dobrze wyregulowane czasem różnica dziesiątki na przerwie w sensie za mała lub za duża i już iskry nie będzie.

Cewki odrazu nie skreślaj kombinuj zrób przede wszystkim pomiary miernikiem bo bez tego nigdy przyczyny nie znajdziesz a może być naprawdę błaha.Powodzenia

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
15-07-2021 09:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Przewijanie cewki do cdi
(14-07-2021 21:24:28)XPek_84 napisał(a):  
Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator

no właśnie transformatory zbytnio nie lubią drgań i szybko padają


Istnieją transformatory zalewane Wink

Cytat:zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?
Odwijasz ori cewkę, dokładnie izolujesz rdzeń np. taśmą kaptonową, nawijasz cewkę tak, by początek i koniec mieć wyprowadzony, ale niepołączony z masą. oba przewody idą do regulatora, jeden do przewodu koloru różowego, drugi do żółtego.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
15-07-2021 12:08:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XPek_84 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Szymon
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Przewijanie cewki do cdi
Chwila nieobecności ale jestem z powrotem ( festiwal w jarocinie trzeba dobrze przetrawić Tongue )
Cytat:Istnieją transformatory zalewane Wink
o takim też myślałem jak pisałem z Szymonem z kaliszgarage to u niego takowy wytrzymał w cdi około miesiąca ale i tak pewnie go użyje dla samego sprawdzenia czy taki zapłon się mi spodoba. A pomysły z cewką bezmasową regulatorem i akumulatorem na razie odpuszczam bo chce jak najmniej elementów w zapłonie więc takie cdi proste starczy.
28-07-2021 20:44:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 16:11:29
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1430
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1441
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1647
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10691
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 643
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 148
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 187
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16342
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 155
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 231
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 237
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 194
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1114

Reklama