Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Autor Wiadomość
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #1
ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Witam, bardzo proszę o informacje kumate osoby, jaka wartość na czujniku zegarowym , odpowiada 1,8mm, lub 2,0mm, lub taka wartość wyprzedzenia zapłonu na której jafka lata jak samolot. Wszyscy wiemy, albo i nie, ze w jafce gwint świecy jest pod katem i czujnik zegarowy zwyczajnie przeklamuje. W zimę widziałem gdzieś taki tutorial gdzie gosc to uwzglednial, szukam już druga godzine i nie mogie znaleźć.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
09-07-2021 18:36:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Ja ustawiłem na czujniku zegarowym na te 1,8mm bez zadnych poprawek na kąty, nie-kąty i do tego świeczka F95 i lata jak głupi xD
09-07-2021 19:59:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 618
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
A ja ustawiam suwmiarką i jest lux, ustawiałem raz czujnikiem zegarowym, ale zapłon ustawiłem całkowicie odwrotnie więc odesłałem ten czujnik w ciul i ustawiam suwmiarką elektroniczną, suwmiarkę po prostu kładę na głowicy na płasko i nic mi się nie ruszy w prawo ani w lewo, po kilkukrotnym mierzeniu wynik wychodzi ten sam więc myślę, że zapłon ustawiony jest prawidłowo. Żeby wynik był 100% prawidłowy to najlepiej zdjąć głowicę i wtedy mierzyć na środku tłoka bo to wkładanie suwmiarki/czujnika przez otwór na świecę nie da wyniku super miarodajnego bo tłok przecież nie jest idealnie płaski tylko taką górkę ma. Tak mi się bynajmniej zdaje, ale ja ustawiam na suwmiarkę i poleciał te 70km/h na prostej, nie kicha nie prycha i nie przerywa.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2021 00:08:46 przez Spaceman164.)
10-07-2021 00:02:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
A ja zaraz ogółem rozpierdole o sciane te jebanq komunistycznq kurwe!
Ogółem przepraszam ze tak powiedziałem i dziekuje za tq wypowiedz.
Historia tysiąca cewek i jednego kondensatora (nowego).
Nic nie działa, iskra jest, ale taka z niej pizda ze mogę językiem dotknac, czasem pali, to się jasniewielmozna czerwonoarmistka nie wkreca na pełne obroty, przestawię zapłon, nie pali. Gaznik czwarty z rzędu, cewek nn nie zlicze, trzecia cewka wn i wszystko wszystko przejrzane, sprawdzone pomierzone i tak dalej.
Czego ona mnie tak meczy, czemu sie tak zneca nade mnq, dlaczego?
Co radzicie, czerwona wstazeczka, czy cus?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
10-07-2021 04:09:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
(10-07-2021 00:02:01)Spaceman164 napisał(a):  Żeby wynik był 100% prawidłowy to najlepiej zdjąć głowicę i wtedy mierzyć na środku tłoka bo to wkładanie suwmiarki/czujnika przez otwór na świecę nie da wyniku super miarodajnego bo tłok przecież nie jest idealnie płaski tylko taką górkę ma. Tak mi się bynajmniej zdaje, ale ja ustawiam na suwmiarkę i poleciał te 70km/h na prostej, nie kicha nie prycha i nie przerywa.

Zgadza się, najlepiej zdjąć głowicę bo wtedy jest pewność, że zawsze mierzymy odnosząc się do jednego punktu pomiarowego. Wkładając suwmiarkę przez otwór od świecy zawsze możemy wsadzić pod innym kątem i wtedy pomiar jest przekłamany.
Do sedna - Po zdjęciu głowicy nie ma różnicy, w którym punkcie dokonujemy pomiaru, byle by zawsze w tym samym, a suwmiarka była równolegle z płaszczyzną pracy tłoka. Skok tłoka wynosi tyle samo dla każdego punktu na denku tłoka, więc wymierzyć te 3mm przed GMP można wszędzie.

Jeśli chodzi o metodę na pomiar czujnikiem zegarowym to trzeba by było pomierzyć jaki jest kąt odchyłu pomiędzy czujnikiem, a denkiem tłoka (powinny być równolegle). Na tej podstawie idzie wyliczyć ale weź wymierz ten kąt.... :/

Debesta, nie denerwuj się. Jaffki tak mają Big Grin
Swoją drogą... Kabel WN i fajkę sprawdzałeś? Masa od cewki WN jest?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2021 09:49:22 przez wazniak96.)
10-07-2021 09:37:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Dalem se z nia spokoj, musi odstojec jak to sie mowi.
Dla ciekawostki powiem wam ze jade na rajd delta, ktora odpalilem i usprawnilem po pietnastu latach w nieco ponad godzine i fiurcy asz asz.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
10-07-2021 12:02:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
(10-07-2021 04:09:54)Debesta napisał(a):  A ja zaraz ogółem rozpierdole o sciane te jebanq komunistycznq kurwe!
Ogółem przepraszam ze tak powiedziałem i dziekuje za tq wypowiedz.
Historia tysiąca cewek i jednego kondensatora (nowego).
Nic nie działa, iskra jest, ale taka z niej pizda ze mogę językiem dotknac, czasem pali, to się jasniewielmozna czerwonoarmistka nie wkreca na pełne obroty, przestawię zapłon, nie pali. Gaznik czwarty z rzędu, cewek nn nie zlicze, trzecia cewka wn i wszystko wszystko przejrzane, sprawdzone pomierzone i tak dalej.
Czego ona mnie tak meczy, czemu sie tak zneca nade mnq, dlaczego?
Co radzicie, czerwona wstazeczka, czy cus?

Miałem to samo z Ogarem 200, silnik po remoncie wszystko robione z głową i nie miał siły, palił, gasł, obroty szalały.Wszystko drożne szczelne.Zabrakło mi pomysłów i cierpliwości.
12-07-2021 11:16:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 530
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
nie ma to znaczenia ta wypukłość bo przecież kręcisz zegarem i ustawiasz 0 w GMP i odmierzasz od tego punktu bezwzględnego żądaną wartość,

Ustawienie zapłonu nie powinno mieć znaczenia i tak zapali nawet jak źle ustawisz to może trochę trudniej zapalać jak nawet jak na oko ustawiłem czyli na maksa w lewo iskrownik i lekko musnąć w prawo to zawsze na strzała paliła. do przejrzenia po kolei przerwa na platynkach, czy gdzieś przebicia nie ma najlepiej żarówka sprawdź i musi chodzić.problem też taki miałem na starym gaźniku bo ja przylewało ale wrzuciłem duellsa i śmiga pięknie.może tez kompresje gdzieś puszczać także do sprawdzenia szczelność w komarze tak miałem na sekundę zapalał i gasł i się okazało że simmeringi były twarde jak kamień.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
12-07-2021 11:42:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #9
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Simery wymienione, pierscienie, tulejka korby nowe, uszczelke pod cylindrem dla peqnosci przesmarowalem uszczelniaczem, pod glowica aluminiowy krag.
Logor 200, Ty jestes za mondry, Ciebie trzeba skrocic troszeczke. Wiesz? Wiesz? Jak sie Pan tak znasz to przyjedz i pomoz. Przyjedziesz Pan? Przyjedz!

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
12-07-2021 17:41:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
(12-07-2021 11:42:12)łogór 200 napisał(a):  nie ma to znaczenia ta wypukłość bo przecież kręcisz zegarem i ustawiasz 0 w GMP i odmierzasz od tego punktu bezwzględnego żądaną wartość,

Sam tak myślałem dopóki się nie skumałem, że w jawce przecież świeca jest pod kątem względem tłoka (w odróżnieniu od rometa).

Poniżej mały dowód matematyczny (sry za pismo)


Czyli jak widać jakieś przekłamanie jest. Ciężko mi stwierdzić jakie - nie mam pomiarów y oraz z.
12-07-2021 18:58:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 618
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Ja mam sposób aby położyć suwmiarkę na głowicy bo wtedy jej nie przesunę i gdy na suwmiarce pokaże się wynik dokąd tłok najdalej doszedł to ustawiam na niej dobry wynik cofnięty o 2mm i kręcę walem aż tłok dojdzie do końcówki suwmiarki i dalej nie pójdzie bo ma opór, dla pewności sprawdzałem to kilka razy i wnioskuje, że jest to jak najbardziej poprawne ustawienie, czujnik może się mylić bo jest na skos wkręcony a gdy położysz suwmiarkę na głowicy to jest ona na wprost tłoka. A najlepsza to chyba lampa stroboskopowa, wtedy jest zapłon ustawiony na 10000% dobrze. ALE trzeba sprawdzić czy się nie ma luzu na korbowodzie bo jak jest nawet maluteńki góra dół to dobrze się nie ustawi chyba.


Załączone pliki Miniatury
   

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2021 19:35:11 przez Spaceman164.)
12-07-2021 19:32:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Dlatego ja ustawiam ten zapłon bez jakichkolwiek narzędzi :F Ba, nawet świecy nie muszę wykręcać Big Grin Oj panowie, panowie, 223 to tak wdzięczny silniczek Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
12-07-2021 20:12:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #13
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Przyjedz i pomoz jak taki wspanialy ten silnik.
Co do ustawienia zaplonu, to najpierw musi byc dobra iskra zeby go ustawiac...
Zeby nie zakladac drufiego tematu, ma ktosbjakis sprawdzony zaplon cdi do tych gruzow? Widzialem jakis z duzym kolem magnesowym i chyba taki by mnie interesowal. Pytanie tylko czy dziala dobrze i czy wieksze kolo dalo cos dla mocy tego silnika, czy wrecz zabralo?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
12-07-2021 23:42:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 618
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Im większe koło magnesowe to chyba większe opory więc im mniejsze to chyba lepsze. CDI myślę, że to najlepsze rozwiązanie.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2021 23:57:37 przez Spaceman164.)
12-07-2021 23:56:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: ustawienie zaplonu 223 czujnikiem zegarowym
Wielkość koła tak nie ma znaczenia jak jego ciężar. Działa to trochę jak magazyn energii tzn. im lżejsze koło to silnik będzie bardziej elastyczny ale szybciej będzie wytracał obroty np pod górki i na odwrót - cięższe koło zachowuje większy pęd więc wolniej będzie wytracał energię.

Co do CDI to w Jawkach ponoć idzie to zrobić samemu w dość łatwy sposób. Jeśli nope to ludzie polecają te od turbozabytki i audobass. Zdecydowanie odradzam noname z OLX. Ja się dałem naciągnąć...
13-07-2021 00:35:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 23:12:38
» Odpowiedzi: 69
» Wyświetleń: 16318
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1311
Witam
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 294
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 90
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Wczoraj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5705
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10100
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 13040
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 293
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2397
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 203
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 331
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1151
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5780
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 507

Reklama