Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Witam
posiadam wsk z tego rocznika z takim schematem instalacji
https://iv.pl/image/3195405500-1577182034.GIfUoDI

I jak dobrze czytam i zrobiłem, to pozycja 2 powinna zasilać z akumulatora światło pozycyjne tył i żarówkę przednią?

Jak dobrze patrzę na stacyjkę (od charta), to z zaciska 19 idzie napięcie akumulatora do zacisku 21. Od 21 idzie przez klakson do światła stop - to ok, tak zawsze w starszych wsk było



Ale też pozycja stacyjki nr 2 przekazuje napięcie z akumulatora (z zaciska 19) do 57, gdzie 57 dalej prowadzi napięcie do pozycyjne tył, przód (lampka prędkościomierza) oraz od razu zahacza lampę przód i łączy się wszystką masą.

Rozumiem, że to tak ma być w najmłodszych wsk?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2021 22:45:12 przez Norweski Zomowiec.)
20-05-2021 22:43:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Według schematu przednie światło (zarówno drogowe jak i mijania) zasilane jet z cewek prądnicy (cewki -styk 16, kolor przewodu na schemacie czerwony, zwiera na pozycji 2 z stykiem 56). Zacisk 19 owszem jest plusem akumulatora ale stacyjka zwiera go ze stykiem 21 (cewka ładowania w iskrowniku), bądź 57 (pozycyjne przód i tył, oraz podświetlenie licznika).

Chcąc mieć stacyjkę z charta w wsk można posiłkować się schematem z charta właśnie Smile.
20-05-2021 23:29:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Michał za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Tak, napięcie z cewki (16) idzie do świateł przednich (56) - sprawdzałem ale dalej napięcie leci do układu napięcia akumulatora (poprzez masę 0 oraz żaróweczki pozycyjnej do 57). Nie mogę tego przeskoczyć, bo światło przód jest zintegrowany z pozycyjnym i dalej z masą 0 oraz wsuwką 57. Oraz tak jak pisałeś - Wsuwka 19 łączy się z 21 oraz jednocześnie z 57 w pozycji 2

Cel był taki, aby na pozycji 2 w stacyjce był pozycyjny przód, tył, stop, klakson przez aku.
a cewka zasila tylko światło przód

Teoretycznie mogę to jakoś przeskoczyć, robiąc całkiem inną masę, ale wtedy cewka bedzie zasilać pozycyjne także albo całkiem odłączyć pozycyjne i masę oddzielnie


Stacyjka z charta była od początku. Według schematu, to niby taka ma być oraz dla mnie to może i świecić, ale czy to rozładowuje szybko akumulatora? A przy
aha, mam zapłon cdi - i w nim jest regulator napięcia co oddzielnie ładuje akumulator (pomarańczowy przewód) oraz oddzielny przewód 12v do zacisku 16(czarny przewód)


A żarówka tylna nie jest przypadkiem z dwoma żarnikami, jak ta?
https://allegro.pl/oferta/zarowka-tylna-...7223793812

bo mam z jednym żarnikiem i zastanawiam się, czy to nie jest przypadkiem powodem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2021 23:55:59 przez Norweski Zomowiec.)
20-05-2021 23:42:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(20-05-2021 23:42:31)Norweski Zomowiec napisał(a):  Teoretycznie mogę to jakoś przeskoczyć, robiąc całkiem inną masę, ale wtedy cewka będzie zasilać pozycyjne także albo całkiem odłączyć pozycyjne i masę oddzielnie.
Trochę nie rozkminiam o co tu Tobie chodzi, ale masa może być wspólna dla wszystkich odbiorników i nie ma tu problemu.

Podana przez Ciebie żarówka stosowana jest w lampie tylnej "chartowskiej" (przyznam, że nie siedzę zbytnio w wsk i nie wiem jaka lampa ma być na tyle w wersji z 85 roku) , w przypadku typowej wueskowej, bądź telewizorka stosujemy dwie żarówki: jedną 21w (stop) i drugą typu rurka 5w (pozycja). W przypadku dwuwłóknowej plus musi iść przez przełącznik stopu, zaś w przypadku dwóch żarówek nie jest to istotne i czujnik może zwierać do masy, a sam plus na stałe może być połączony z żarówką.

Jeśli dobrze zrozumiałem Twoje zamiary to tak pasowałoby podpiąć:
56- wyjście na światło przednie (środkowy styk przełącznika na kierownicy),
19 - plus z akumulatora (i od razu łączysz tu wyprostowany prąd z regulatora napięcia)
1- gaszenie (poprzez zwarcie z masą, któryś przewód z modułu zapłonowego),
0- masa,
21- wyjście na odbiorniki prądu (stop tylny, sygnał dźwiękowy i kierunkowskazy także można tu podpiąć),
57- pozycja przód, pozycja tył i podświetlenie licznika.
16 - tutaj zasilanie światła przedniego, tylko ja nie miałem do czynienia z zapłonem typu cdi w wsk i nie wiem w jaki sposób jest tam rozwiązane zasilanie. Pewnie wszystkie odbiorniki są z akumulatora, więc należałoby złączyć ten styk z 19 (albo po prostu przewodem z plusa aku).
Takie moje dywagacje. Problemem może być tutaj moc odbiorników. Jeśli chcesz zastosować żarówkę H4, to przez stacyjkę będzie płynął prąd ponad 5A, a styki stacyjki charta to krótko mówiąc nędznej jakości i niewykluczone, że będzie trzeba zastosować przekaźniki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2021 00:56:53 przez Michał.)
21-05-2021 00:53:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Michał za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Tak, ładowanie akumulatora podłączyłem/zintegrowałem z wsuwką 19 przewodem i ma ładować
(21-05-2021 00:53:48)Michał napisał(a):  16 - tutaj zasilanie światła przedniego, tylko ja nie miałem do czynienia z zapłonem typu cdi w wsk i nie wiem w jaki sposób jest tam rozwiązane zasilanie.
Według schematu cdi
https://iv.pl/image/8.GIfwWk1
Zamiast oryginalnie z cewki silnika do wsuwki 16 podłączam czarny przewód z regulatora napięcia 12v i jest ok

Klosz tylni mam taki, jak mówisz - i jest tak samo

Ja tutaj po prostu mam taki wkład lampy https://ibb.co/LrbsxtW
Gdzie masa światła pozycyjnego jest zintegrowane z lampą przednią - czyli napięcie akumulatora leci z wsuwki 57 do światła pozycyjnego, ale także zasila lampę przednią i dalej leci do wspólnej masy do masy wsuwka 0. Nie wiem, czy to tak ma być, czy mam robić całkiem oddzielną masę do lampy oraz żeby wsuwka 57 nie zasilała pozycyjnego, tylko pobierać od razu prąd z wsuwki 16 także do pozycyjnego


nie używam żadnych h4 czy innych - tylko standardowe 12v. Jeżeli ładowanie + zasilenie 12 z cewki jest w stanie utrzymać akumulator w czasie pracy (ładowanie świateł) - ok, nie widzę problem. Pytanie, czy utrzyma

Jeszcze zobaczę z masą, bo w schemacie oryginalnym masa jest podłączona do ramy - a u mnie nie przypominam sobie...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2021 09:24:47 przez Norweski Zomowiec.)
21-05-2021 08:34:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(21-05-2021 08:34:00)Norweski Zomowiec napisał(a):  Ja tutaj po prostu mam taki wkład lampy https://ibb.co/LrbsxtW
Gdzie masa światła pozycyjnego jest zintegrowane z lampą przednią - czyli napięcie akumulatora leci z wsuwki 57 do światła pozycyjnego, ale także zasila lampę przednią i dalej leci do wspólnej masy do masy wsuwka 0. Nie wiem, czy to tak ma być, czy mam robić całkiem oddzielną masę do lampy oraz żeby wsuwka 57 nie zasilała pozycyjnego, tylko pobierać od razu prąd z wsuwki 16 także do pozycyjnego

Nie musisz nic kombinować tutaj. Żarówka lampy przedniej i żarówka pozycyjna mają wspólną masę i tak ma być. Łączysz tą skrajną wsuwkę z lewej strony z masą motoru i ma działać. Pozycja ma świecić się razem z światłem drogowym/mijania.
21-05-2021 09:36:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Aha ok ale nie powinni być zasilane przez akumulator?
21-05-2021 10:30:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(21-05-2021 10:30:26)Norweski Zomowiec napisał(a):  Aha ok ale nie powinni być zasilane przez akumulator?

W oryginalnej instalacji (klasyczna prądnica) w przodzie tylko pozycja jest z aku. Jako że masz cdi to podłącz plus z aku pod styki 19 i 16 (rozdziel przewód na dwa). W ten sposób wszystkie odbiorniki będą działały z akumulatora (chyba sam producent tego cdi taki efekt chciał uzyskać).
21-05-2021 10:49:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
No ok ale co z 12v zwykłym z regulatora?


Nie wydaje mi się że przednie światła powinny byc Zasilane z akumulatora, a z 12v regulatora oddzielnego przewodu.


Możliwe że napięcie z żarówki pozycyjnej przechodzimy na przednie światła w kloszu i bez potrzeby zasila?
21-05-2021 13:10:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(21-05-2021 13:10:40)Norweski Zomowiec napisał(a):  No ok ale co z 12v zwykłym z regulatora?


Nie wydaje mi się że przednie światła powinny byc Zasilane z akumulatora, a z 12v regulatora oddzielnego przewodu.


Możliwe że napięcie z żarówki pozycyjnej przechodzimy na przednie światła w kloszu i bez potrzeby zasila?

To o czym mówisz dotyczy regulatora 4 pinowego do cewek masowych, tam prąd przemienny z prądnicy idzie na światła a nadmiar przez regulator do akumulatora.
Ze schematu który podałeś wynika, że autor zastosował regulator 5-pinowy (pochodzi on z któregoś quada) i ma zastosowanie do cewek bezmasowych (ładowanie dwupołówkowe).

Chcąc mieć przednie światło na prąd przemienny należałoby cewki ładujące w iskrowniku zmasować i kupić wcześniej wspomniany regulator 4-pinowy, ale to cofanie w rozwoju bo otrzymujemy mniej sprawne ładownie jednopołówkowe.

Moim zdaniem zostań przy zasilaniu wszystkich odbiorników z aku. Przy sprawnej instalacji, tzn. dobrej baterii i ładowaniu ten układ ma same zalety.
21-05-2021 14:13:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Michał za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Muszę sprawdzić ładowanie akumulatora. Mam z ekranikiem akumulator. Na wyłączonych światłach, to widać skok napięcia akumulatora ale na włączonych spadek.. pewnie na wysokich obrotach wchodzi większe napięcie i ładuje


Pobawię się jeszcze masa
21-05-2021 14:40:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Bawiłem się trochę i okazało się, że z regulatora napięcia płynie cały czas prąd z czarnego przewodu 12v do stacyjki


czyli z regulatora płynie cały czas prąd 12v - czarny przewód oraz z czerwonego (większe napięcie?), który idzie do akumulatora i go łauje
21-05-2021 19:20:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(21-05-2021 19:20:48)Norweski Zomowiec napisał(a):  Bawiłem się trochę i okazało się, że z regulatora napięcia płynie cały czas prąd z czarnego przewodu 12v do stacyjki


czyli z regulatora płynie cały czas prąd 12v - czarny przewód oraz z czerwonego (większe napięcie?), który idzie do akumulatora i go łauje

Zrób pomiar napięcia na klemach akumulatora przy włączonych i wyłączonych światłach. Przewód czarny z regulatora musi być połączony z 12V po stacyjce ( plusem akumulatora), bo służy on ograniczeniu napięcia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2021 23:20:23 przez Michał.)
21-05-2021 23:19:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(21-05-2021 23:19:19)Michał napisał(a):  połączony z 12V po stacyjce ( plusem akumulatora), bo służy on ograniczeniu napięcia.
Czyli według schematu - do wsuwki stacyjki nr 16(?)



z tym sprawdzanie napięcia, to akumulator ma w sobie ekran i pokazuje napięcie w czasie rzeczywistym - napiszę jutro co na ekraniku wyświetla się. Akumulator UTX4L-BS
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2021 23:48:04 przez Norweski Zomowiec.)
21-05-2021 23:42:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(21-05-2021 23:42:20)Norweski Zomowiec napisał(a):  Czyli według schematu - do wsuwki stacyjki nr 16(?)

Pod 21, bo chcemy by na 1 i 2 pozycji stacyjki było połączenie z aku, a na 0 i 3 rozwarty obwód.
21-05-2021 23:57:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 261
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:10:58
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 294
universal z 1989 ?
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:08:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1477
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1467
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1664
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 553
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10790
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 668
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 195
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16418
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 168

Reklama