Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Zerwany gwint na cylindrze
Autor Wiadomość
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #1
Zerwany gwint na cylindrze
Większość posiadaczy silników krajowych zetknęła się pewnie z problemem mocowania kolanka wydechu do cylindra. Zbyt słabe dokręcenie powoduje odkręcanie się nakrętki a zbyt mocne skutkuje uszkodzeniem gwintu.

Pierwszym krokiem jest kupno nowej nakrętki kolanka (można wykorzystać starą jeśli gwint jest dobry, ale zalecam nową).
Oprócz tego potrzebujemy również nakrętki złącznej długiej najlepiej M6 może być również M8 dla Dezameta 019 gdzie jest większa nakrętka wydechu.

Spawamy oba elementy jest to dość trudne z uwagi na cienką ściankę nakrętki wydechu aby nie przetopić materiału i nie uszkodzić gwintu.
Następnie przecinamy nakrętkę cienką tarczą. Oraz rozwiercamy gwint na jednej stronie w dospawanej nakrętce. Wkręcamy śrubę i mamy coś w rodzaju nakrętki o regulowanej średnicy. Gdzie po skręceniu i ściśnięciu możemy nakręcić na zerwany gwint. Po dokręceniu skręcamy mocno śrubę aby nakrętka zacisnęła się mocno na gwincie.

Zdjęcia mam nadzieję że zobrazują wszystko. Patent nie wyda jeśli mamy bardzo mocno uszkodzony gwint.






Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
01-01-2021 21:20:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Wodnik za ten post.
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Zerwany gwint na cylindrze
Minus takiego rozwiązania, w moim przypadku, to nieszczelność - czyli wszędzie olej oraz odgłosy pracy silnika.

Lepiej by było nie przecinać całej nakrętki, a tylko gdzie jest gwint
01-01-2021 23:38:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Zerwany gwint na cylindrze
(01-01-2021 23:38:16)Norweski Zomowiec napisał(a):  Minus takiego rozwiązania, w moim przypadku, to nieszczelność - czyli wszędzie olej oraz odgłosy pracy silnika.

Lepiej by było nie przecinać całej nakrętki, a tylko gdzie jest gwint

A to dlaczego? Przecież uszczelka jest między kolankiem a cylindrem ... ? A patentową nakrętkę można dokręcać, więc nie widzę problemu ze szczelnością.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-01-2021 00:03:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: Zerwany gwint na cylindrze
J.w. Jest uszczelka. A jak dokrecasz masz lekko scisnieta żeby był lekki luz jak na oryginalnym połączeniu. Jak dokrecisz do oporu to jeszcze dociagasz poprzeczna śruba żeby jeszcze mocniej zacisnąć. Zwoje są stożkowe więc jeszcze bardziej dociskasz kolanko do uszczelki i cylindra.

U mnie mniej spocone niż jak przed tem gdzie miałem tylko aby aby skręcone przy zerwanym gwincie. I żadnego samoczynnego odkręcania.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
02-01-2021 00:21:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Zerwany gwint na cylindrze
Bardzo dobry pomysł. Na pewno na przyszłość się przyda

Moje motorowery
-Romet Komar 2350 77'
-Simson S53 92'
-Romet 50t1 76'



Koło Motoryzacyjne Sulmierzyce
https://www.facebook.com/kolomotoryzacyjne
Zapraszam
02-01-2021 17:02:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1403
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1423
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1632
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 543
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10656
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 606
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 134
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 177
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16296
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 142
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 212
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 214
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155

Reklama