Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Komar 230, komar 231 - róźnice
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr733
Nowy
Liczba postów: 3
Imię: Piotr
Skąd: małopolska
Pojazd: Inny
|
Komar 230, komar 231 - róźnice
Dzień dobry wszystkim Forumowiczom, jest to mój pierwszy post tutaj, przepraszam za ewentualne błędy lub gdyby miejsce postu było nie tam gdzie trzeba.
Czy mogę prosić Państwa o szczegółowe porównanie modeli komar 230 i 231 ?
Mam na myśli różnice w osprzęcie, numeracje ram, silników, gdzie takie numery są nabite, jakie kolory wychodziły w oryginale. Szukałem takich rzeczy w sieci i szczerze mówiąc nie znalazłem nic konkretnego. Z tego co zdążyłem się zorientować różnice pomiędzy tymi dwoma modelami są nieznaczne. Proszę również o info, jak Państwo wyceniacie te typy, w stanie mocno do remontu.
Planuję zakup jednego z powyższych, może są jakieś punkty, na które trzeba wg Państwa szczególnie zwrócić uwagę.
Może dysponuję Państwo linkami do ciekawych miejsc w tym temacie?
Rozpoczynam przygodę z renowacją, mam pewną teoretyczną wiedzę jak podejść do tematu.
Uprzejmie proszę o porady
Edit:
Zastanawiam się np. O co chodzi z tymi lampami przednimi. Rozumiem że model 230 oryginalnie posiada tą lampę krótką bez prędkościomierza? Czyli jeśli pojawia się model 230 z lampą tą głębszą jak u simsona sr, tzn że to jest lampa z innej parafii? Czy może końcowe modele 230 czyli rocznik chyba 1962 posiadały już większą obuowę przedniej lampy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2020 18:05:32 przez Piotr733.)
|
|
21-03-2020 17:52:32 |
|
|
Szabla
Mzciarz (Spsodg)
Liczba postów: 200
Imię: Mikołaj
Skąd: Ostromecko
Pojazd: Romet 50-TS-1
|
RE: Komar 230, komar 231 - róźnice
Nie wiem czy wiesz że na forum jest to opisane w dziale forumowa wikipedia:
MR-230 : pierwszy model Komara, produkcja w latach 1960-1962, wyposażony w silnik typu SM02. Rama ze sztywnym zawieszeniem tylnego koła, przedni widelec bez zintegrowanej lampy, lampa przednia w tym modelu miała bardziej wypukły tył niż w MR-231. Długie osłony gaźnika z wiatrołapami, przełącznik do świateł na kierownicy, brak prędkościomierza. Mała lampka tylna. Kierownica montowana na wystającym z główki ramy mocowaniu. Uwaga! Niekiedy spotyka się również oznaczenie 2300.
MR-231 : produkcja w latach 1962-1963. Od modelu MR-230 odróżniało go inne zawieszenie przednie w którym golenie widelca nie łączyły się jak w rowerze i nie wchodziły w główkę ramy, a były przyspawane do półki, od której wchodziła rura do ramy. Ta zmiana wymusiła sposób mocowania kierownicy która teraz była mocowana dwiema śrubami do półki, oraz lampy przedniej która stała się bardziej płaska. Zawieszenie tylnego koła sztywne. Lampa tylna prawdopodobnie typu ''żółwik''. Oprócz przedniego widelca motorower otrzymał przede wszystkim silnik typu S38 z tłoczoną pokrywą iskrownika i i wejściem linki biegów przy zapłonie. Brak osłon gaźnika.
MR-231B: produkcja w 1963. Od zwykłego MR-231 różnił się silnikiem S38B z odlewaną pokrywą iskrownika, wejściem linki biegów w tylnej części kartera jak w późniejszych Komarach., prądnicą-iskrownikiem z trzema cewkami, mocą zmniejszoną do 1,4 KM, zwiększonym przełożeniem I biegu oraz prawdopodobnie nieco dłuższym niż w S38 czopem wału korbowego. Oprócz silnika model posiadał zmienioną instalację elektryczną z przełącznikiem w lampie.
|
|
21-03-2020 19:10:53 |
|
|
jacomoto
Praktykant
Liczba postów: 412
Imię: Jacek
Skąd: Kobyłka
Pojazd: Romet Komar
|
|
24-03-2020 11:02:18 |
|
1 osoba postawiła piwo jacomoto za ten post:1 osoba postawiła piwo jacomoto za ten post.
Jorginsson (03-24-2020)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|