Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Autor Wiadomość
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #1
Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Witam czy też tak macie że niektore elementy ramy zostały wykonane w sposób bardzo nieprecyzyjny nie wspominajać już o jakośći spawów?
U mnie w motorynce krzywo był silnik ,dodatkowo oś wachacza krzywo wspawana oraz górne mocowanie amortyzatorów.P
Parę godzin pracy i efekt bardzo zadawalający teoretycznie nie piowinno pozostawić juz dwóch śladówSmile


Załączone pliki Miniatury
                   
25-10-2018 22:33:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
W moim byłym charcie też rama seryjnie krzywo pospawana, taka jakość Rometa niestety :/
25-10-2018 22:44:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Ciężko to mówić ale polska motoryzacja PRL to w większości jedna wielka wada produkcyjna... na mojej wsk nawet podkładu nie było fabrycznie i koroduje mocno jak zresztą wszystkie. Spawy tragedia niektóre wyglądają jakby ktoś pierwszy raz spawał. No ale jakoś te sprzęty się trzymają, takie czasy były.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
25-10-2018 23:18:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
To mnie pocieszyliście że nie tylko ja tak mam,kiedyś miałem motorynkę to też rama była żle zespawana.Widocznie nie było żadnych norm oraz wytycznych dotyczących produkcji poprostu spawali i niepatrzyli czy to prosto wyszło ważne żeby w sklepie nie pekło od stania SmileW sumie to wtedy wszystko schodziło bardzo szybko bo nic nie było i ludzie brali nawet krzywe egzemplarze.
26-10-2018 12:37:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Najczęściej pękały spawy mocowanie-rura podsiodłowa i spawy główki ramy, czasem mocowania amortyzatorów.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
26-10-2018 14:53:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Sądzę że oryginalnie silnik był prosto tylko podczas użytkowania mocowania się wykrzywiły w stronę łańcucha co jest w miarę logiczne. W moim 205 też jest krzywy na stronę łańcucha.
26-10-2018 15:37:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Patryko350 za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Tak samo składa mi się już powoli komarek :F .
26-10-2018 16:54:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Czyli teoretycznie oś silnika powinien być w osi ramy w rejonie głowicy to jakiego grzyba robili uchwyty wygięte w jedną stronę,jakiś zamysł w tym mieli może ten silnik poprostu ma być lekko krzywy ?
26-10-2018 20:40:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Te silniki mają dość duże gumowe tuleje w mocowaniach, jak napniesz łańcuch to silnik się zwyczajnie przekrzywi na tych tulejach, to wydaje się być normalne.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-10-2018 21:09:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #10
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
o święci anieli :-) , a o ile moze sie "przekrzywić" silnik aby było normalnie a od jakiego "przekrzywienia" jest nienormalnie, najlepiej pokaz jakiś zapis na ten temat w serwisówce rometa, a jak byś nie znalazł to może daj znać o tym, bo robisz ludziom tzw. "wode z mózgu"
26-10-2018 21:36:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Nie napisałem że tak ma być, wystarczy popatrzeć na mocowania silnika które są z lichej cienkiej blaszki, a potem na duże gumowe tuleje w karterach, wniosek nasuwa się sam. W każdym Romecie którego miałem (ok 20szt.) to występowało więc to raczej nie jest odosobniony przypadek. Zwyczajnie łańcuch po naciągnięciu ściąga silnik w lewo. Żeby to zniwelować należało by wymienić tuleje w karterach, choć bardzo możliwe że to niewiele da za sprawą słabych mocowań silnika... takie przypadki zdarzają się nawet w ETZ czy Simsonach, tam masz tuleje mocowań na wahaczu i jak są wyrobione to silnik też się przekrzywia. W wsk np. masz 4 (dwa tył, dwa przód) sztywne mocowania i tam to nie występuje. Gdyby dorobić przednie mocowania w romecie pewnie też by nie było takiego problemu. I nie pisałem nic na temat stopnia przekrzywienia, od jakiego momentu jest normalne a od jakiego nie. To chyba każdy potrafi ocenić sam. Więc nie wiem skąd te twoje oskarżenia na temat "wody z mózgu" . To tylko przypuszczenie, moim zdaniem słuszne.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2018 14:33:34 przez Odrestaurator.)
27-10-2018 14:21:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #12
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
to troche tak jakby napisać, że junak musi cieknąć :-) to, że w wyeksplaoatowachch egzemplarzach motocykli, bez wzgledu na markę, występują stany awaryjne ( czy przedawaryjne) nie oznacza, że mozna je, z technicznego punktu widzenia, akceptować. Zębatka zdawcza przy silniku musi być ustawiona w jednej płaszczyźnie z zębatką napędzająca przy tylnym kole ze wzgledów, których nie trzeba w tym miejscu szerzej tłumaczyć. To wyklucza wszelkie "przekrzywienia silnika" w jego mocowaniach w ramie. Jezeli takowe występują to trzeba niestety po prostu przeprowadzić stosowną naprawę :-)
27-10-2018 15:09:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
(27-10-2018 15:09:36)bartosz1907 napisał(a):  to troche tak jakby napisać, że junak musi cieknąć :-)

Junak nie cieknie tylko znaczy teren jak coś Tongue .

Skoro już mowa o sztywności ram itp to jako dumny posiadać junaków powiem że taki silnik osadzony na sztywno jest dobry owszem, ale w niektórych junakach pęka rama pod silnikiem w okolicy szpilki do mocowania silnika.

Takie skrzywienie samo z siebie rometach to chyba tylko tych mocniejszych. Chyba seler1500 w motorynce coś tam wzmacniał czy coś ? W moim komarze nawet już jest coś nie tak bo tylne koło coś dziwnie zaczyna dotykać błotnika.
27-10-2018 17:13:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Owszem wzmacniałem, ale przy okazji spawania pękniętego mocowania. Dopiero po wzmocnieniu skończyły się problemy pt. "przekrzywiony silnik".

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
27-10-2018 20:42:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Podprostawałem wiec narazie nie powinno być problemów gdybym nie miał tego wzmocnienia na głowicy to pewnie było by dużo gorzej.Rzeczywiście trzeba z głową napinać ten łańcuch bo wachacz jest krótki i niewielki skok powduje spore róznice w napieciu.
Teraz sobie przypomniałem że maiłem kiedyś motorynkę w której było pekniecie pomiedzy rurą główna ramy a tą rurą podsiodłową co prawda jezdzilismy na niej okazjonalnie pod domem wieć pekniecie sie nie przesuwało bardziej,motorynka została sprzedana problem przestniał istniećSmile
27-10-2018 21:37:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 263
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 229
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1463
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 55
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1460
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1654
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 548
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10726
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 648
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 189
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16383
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 161
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 242
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1119

Reklama