Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
WSK 125 kos by Szymon
Autor Wiadomość
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #1
WSK 125 kos by Szymon
Witam. Już kilka lat temu zapragnąłem wski 125 - koniecznie jednoramowej, czyli tej nowszej. Szukałem i szukałem, ale nie umiałem znaleźć nic konkretnego. Miałem i przez pewien czas nawet wsk m06b1 którą sprzedałem. Aż tu jakoś dwa tygodnie temu przypomniało mi się o pewnej rozmowie sprzed lat z jedną starszą już osobą - coś wspominał że ma wsk przerobioną na trajkę, ale jakoś niechętnie podchodził do tego tematu. Minęły trzy lata, postanowiłem zajechać pod adres z pamięci i udało mi się odnaleźć tego człowieka, jak i nabyć za skromne 360zł taki asortyment:



Co my tu mamy? tematową wsk 125 kos, wfm m06 z 1960r. w częściach, 6 silników wsk 125, multum części. Wfm już sprzedana, zostawiłem tylko części do mojej wsk i resztę części na sprzedaż.

A tu już zdjęcia tego, co będę ratować:











Nie jest źle. Silnik sprawny, wsk jest prawie całkowicie kompletna. Zacząłem już rozbiórkę. Muszę dokupić bak (mój zjedzony od środka przez rdzę - już nie do uratowania), tylne koło, tłumik z kolankiem, prawy boczek i chyba to tyle. Rama, wahacz, stopka centralna lecą do piaskowania i malowania, co z resztą zobaczymy. Nie będzie to jakaś super ekstra renowacja, a może jedynie przywrócenie tego do stanu użytkowego. Następna do odświeżenia w kolejce stoi moja SHL M11 - wsk, jak i prawdopodobnie moje Suzuki zostaną sprzedane po wakacjach 2019 - zbieram na Mercedesa W124, gdyż za rok robię prawko na auto, i o takim właśnie marzę Rolleyes

Na razie tyle. Jutro dalsza części rozbiórki, czyszczenie itd. Temat aktualizowany będzie co jakiś czas Wink

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2018 16:28:14 przez Odrestaurator.)
27-08-2018 01:12:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: WSK 125 kos by Szymon
Mój dziadek ma kosa w super stanie z niewielkim przebiegiem. To chyba jedne z najbardziej udanych modeli wsk.
27-08-2018 17:00:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: WSK 125 kos by Szymon
Światowo w latach 80" to i tak nadal 100 lat za murzynami :F ale fakt z wsk to chyba jedne z lepszych, dużo daje te nowsze przednie zawieszenie.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
27-08-2018 17:14:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: WSK 125 kos by Szymon
A można było coś lepszego kupić? Moja babcia na trzydziestkę czekała 6 lat loo , nawet klucza nie można było kupić i gwoździ.
27-08-2018 17:20:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: WSK 125 kos by Szymon
U nas kupić może i nie szło, chodziło mi raczej o to co w tych latach ujeżdżano np. w Japonii albo USA a co u nas, jaka była przepaść technologiczna. Podczas gdy u nas klepano Komarki, w NRD/RFN jeżdżono już Simsonami s50 - s51 a w Japonii pewnie produkowano już Yamahy DT, nie wspominając o tych zza oceanu.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2018 17:42:40 przez Odrestaurator.)
27-08-2018 17:40:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kacperszkudlarek Niedostępny
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,015
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: WSK 125 kos by Szymon
A no co zrobisz. Ale zobaczcie, w latach 60-70 mieliśmy dosyć nowoczesne konstrukcje, ale niestety nie modernizowaliśmy ich i zostaliśmy daleko w tyle. Zobaczcie właśnie chociaż na czechosłowackie wyroby np. Skoda, Na końcu lat 80 i na początku 90 była na skraju bankructwa, ale powstał model skody 'Favorit' który uratował tą fabrykę. Ale niestety i tak VW przejął Skodę.
Jawa na przykład, może i Mustang nie była jakoś nowoczesna, ale była mocna i szybka, a jawa TS 350 to już inna bajka Big Grin.
A o zetorze lepiej już tu nie piszę :F

Ogólnie WSK jak widzę w stanie dobrym, jest trochę do roboty, ale jest chociaż z czego robić. Przede wszystkim kupiłeś ją w normalnych pieniądzach, a nie za 'zwłoki' liczą jak za zboże
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2018 18:05:37 przez kacperszkudlarek.)
27-08-2018 18:04:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: WSK 125 kos by Szymon
A bo szukać to trza "umić" Big Grin


Dzisiaj prawie zakończyłem całkowite rozbieranie. Wszystko jest w ładnym stanie, wahacz bez luzów, tuleje w bdb. stanie, ta wsk chyba dużo stała - pewnie silnik podkradziono do trajki. Jutro podeślę jakieś foty z prac.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
28-08-2018 01:23:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: WSK 125 kos by Szymon
One chyba nawet lepiej hamują przez to koło przynajmniej odnoszę takie wrażenie bo jak jadę kosem dziadka test brzytwa normalnie lux, a u mojego brata w zwykłej M06b3 jest o wiele słabiej.
28-08-2018 11:58:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: WSK 125 kos by Szymon
Cytat: Skoda, Na końcu lat 80 i na początku 90 była na skraju bankructwa, ale powstał model skody 'Favorit' który uratował tą fabrykę. Ale niestety i tak VW przejął Skodę.
Jakie niestety? Jakie Niestety!? Wiesz co ty mówisz wogóle? Właśnie bardzo dobrze że VW przejął i uratował tą markę, FSO też chciał kupić VW i co? Kto teraz jest na rynku Skoda czy FSO?[/quote]

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
28-08-2018 12:48:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Majerano za ten post.
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: WSK 125 kos by Szymon
UŻYTKOWNIK USUNIĘTY lagi regenerowałeś u Żubra? Tuleje w golenie czy jakiś inny sposób?
28-08-2018 13:58:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: WSK 125 kos by Szymon
W Z2 na chwilę obecną bez zmian - przód pływa pomimo dotoczenia nowych tulei, zmiany opony, sprawdzenia łożysk w główce ramy, eksperymentowania z położeniem półek itd. Na chwilę obecną robię dodatkowe koła do Z2 (19" na pięciożebrowj piaście) i zobaczę po podmianie - może jeszcze w tym roku wyjadę.
Co do Kosa - ostatnio dosyć intensywnie go użytkuję w weekendy (100-200km) zarówno na asfalcie jak i w polu i na prawej ladze pojawił się wyciek - chrom nie jest idealny, simmeringi zmieniałem jakieś 1,5 roku temu tak więc na zimę planuję wysłać wszystko do Żubra tak, żeby wiosną było cacySmile. Potwierdzam to co powiedziano wcześniej: Kos jest bodajże najbardziej wygodnym modelem WSK - zarówno przedni zawias jak i większy hamulec robią dobrą robotęSmile Inne B3 ze zwykłym przodem są miękkie i gumowate a Kosik jak na swoje lata radzi sobie całkiem nieźle... Przelotowa prędkość na trasie 130km to 55-60km/h, max 75km/h - po co więcej? Przynajmniej przechodnie mogą się przyjrzeć i pozazdrościć a niejednemu dziadkowi się łza w oku zakręciSmile Co prawda Zetka wzbudza więcej sensacji bo Kos wygląda po prostu zbyt nowocześnieSmile
28-08-2018 18:03:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: WSK 125 kos by Szymon
Na dziś tylko trochę gratów wyczyszczonych i gotowych do piaskowania, potem jeszcze walczyłem z przednim błotnikiem - ten stelaż mocujący błotnik do lag był spawany, w tym obie śrubki które są wkręcane w lagę do niego. Chyba częsta przypadłość że ta część jest spawana, ale uda mi się to odratować - zresztą, jak już pisałem nie będzie to jakaś super renowacja. Wstępnie planuję około 10 września posłać części do piaskowania i malowania (wypłata Big Grin). Rama i jej części na czarno, a co do błotników to mam dylemat czy na biało czy na szaro, bo chyba oba kolory były stosowane oryginalnie? Na moich z góry jest szary, ale to nieoryginalna farba (swoją drogą właściciel pomalował je zwykła szarą farbą do ścian :F) a pod nią ukrywa się biel. Amortyzatory są z Simsona z pięciostopniową regulacją z przerobionymi mocowaniami pod śruby WSK, gdyż w wsk są to śruby bodajże m12 a amortyzatory te oryginalnie były mocowane śrubami m8. Rozwierciłem, wstawiłem tulejki i działa.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2018 22:50:12 przez Odrestaurator.)
28-08-2018 22:47:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: WSK 125 kos by Szymon
Mała zmiana planów Big Grin zrobię z niej "golasa" do latania po okolicy, bo to i tak bez papiera, chcę się tym trochę nacieszyć nie niszcząc oryginalnych części przy tym, takie jak lampy błotniki itd. Potem jak będę sprzedawać czyli jakoś koniec wakacji 2019 to założę wszystkie części. Jak na razie wyczyściłem całą ramę do gołej stali i pomalowałem lakierem podkładowo-antykorozyjnym. Zacząłem składanie, półka lag już jest teraz tylko przód i reszta. Muszę kupić bak (chciałem zamontować bak od Cezety ale niezbyt pasuje), tylne koło, i tłumik z kolankiem + jakieś pierdoły.




Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018 13:55:19 przez Odrestaurator.)
16-09-2018 13:52:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: WSK 125 kos by Szymon
Jednak lecimy od razu w oryginał, do lasu załatwię sobie inną Big Grin Jak na razie to zregenerowałem niektóre elementy plastikowe, gumowe itp. w sobotę zawożę graty do spawania, potem maluję i składam wszystko do kupy. Brakuje mi jeszcze ładnego zabieraka i prawego boczku, poza tym chyba wszystko już mam. Kółka czekają na ogarnięcie, tak samo klakson i inne pierdoły. Kończę czyścić błotniki... coraz bardziej zaczyna mi się to podobać. Myślę że całokształt będzie fajny, taka po prostu zwykła używana wska po odświeżeniu, a nie po renowacji na cukiereczek. W między czasie udało mi się nabyć sporo części drogą ulotkową (skup, ulotki i poszukiwania znów dają korzyści Wink) za skromne 250zł. Są to w większości nowe części zmd, wał, cylinder, klamki, ładny licznik, nowa stopka akurat do shl, gaźnik, łańcuszek sprzęgłowy i wiele więcej, na remont silnika będzie jak znalazł. Bak kupiłem na giełdzie za 40zł, ładny stan, nie pordzewiały w środku. Na internecie bym musiał wywalić ze 120zł Dodgy

Kilka fot,

części po regeneracji:



Błotniki:



A tak sobie czeka:


Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2018 21:27:12 przez Odrestaurator.)
25-10-2018 21:26:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #15
RE: WSK 125 kos by Szymon
Fajna taka wsk, mi marzy się taka czarna garbata czwórka albo taka zwykła czwórka albo w ogóle czarna wska jednoramowa nie ważne czy 3 czy 4 Tongue . Lepsze toto od tych shl, bo części wiele i tańsze. A tak z ciekawości, masz jeszcze shl?
25-10-2018 21:50:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 223
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 430
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 364
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 334
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 482
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19209
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 233
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 148
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama