Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Autor Wiadomość
Waldek97 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Waldek
Skąd: Starkowa Huta
Pojazd: Romet Minsk
Post: #1
Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Witam. Ktoś tu już remontował przednie zawieszenie Romet Mińsk 125 400a? I mógłby napisać krok po kroku jak je rozebrac, jakie uszczelniacze dobre, jaki olej i ile jego?
07-02-2018 16:28:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Cześć

Ja regenerowałem taki przód w zeszłym roku, dorabiałem też nowe tuleje.Żeby go rozebrać musisz odkręcić kluczem pazurkowym nakrętki / korki wkręcone od góry przodu, następnie poluzować dwie śruby w półce dolnej które ściskają lagi nieruchome i teoretycznie wyciągasz przód ( po wcześniejszym zdjęciu koła i błotnika ).Kolejny krok to wyjęcie sprężyny i wylanie oleju, następnie odkręcasz nakrętkę w kształcie tuleji z miejscem na klucz pazurkowy nakręconą na ladze ruchomej.W niej siedzą simeringi wymiaru nie pamiętam ale na podstawie starych bez problemu dobierzesz nowe.Na koniec zostaje odkręcenie poziomej śruby w dole lagi ruchomej która trzyma łącznik lag.I rozebrane, ile oleju to muszę sprawdzić w instrukcji która oczywiście zaleca LUX 10.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2018 18:33:06 przez Mixol.)
07-02-2018 18:31:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Waldek97 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Waldek
Skąd: Starkowa Huta
Pojazd: Romet Minsk
Post: #3
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Dzieki wielkie za instrukcje, to w tygodniu zabieram się do roboty ale poczekam jeszcze na tą ilość oleju ?
07-02-2018 22:10:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Może ktoś podpowiedzieć jaki klucz pazurkowy do tego? Jest tego pełno na allegro, ale tam piszą, że to głównie do zdejmowania filtrów oleju, czy to o takie klucze chodzi?
https://allegro.pl/listing?string=klucz%...t-1-5-1003
19-02-2018 21:05:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 159
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
19-02-2018 21:50:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
(19-02-2018 21:50:48)Kosa78 napisał(a):  Raczej coś takiego:

https://sprzedajemy.pl/zmpt-wsk-shl-wfm-...nr49502572

No cena zacna, może ten podejdzie http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5602
19-02-2018 22:52:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
A to już wiem czego szukać, musze tylko wymierzyć, bo kolekcjonerski ma niezłą cenę.
Coś takiego może, zobaczę czy podpasuje:
http://allegro.pl/klucz-do-regulacji-ta-...57718.html


A ty Mixol jakiego używałeś? Coś dobiorę już wiem czego szukać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2018 23:40:47 przez bubzon.)
19-02-2018 23:39:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 159
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
(19-02-2018 22:52:59)Mixol napisał(a):  
(19-02-2018 21:50:48)Kosa78 napisał(a):  Raczej coś takiego:

https://sprzedajemy.pl/zmpt-wsk-shl-wfm-...nr49502572

No cena zacna, może ten podejdzie http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5602

Chodziło mi o samą fotkę - nie zwróciłem uwagi na cenę - faktycznie kosmosSmile Pewnie "prototyp":)
20-02-2018 08:31:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Ja mam z kompletu fabrycznego oryginalny klucz do Mińska.Przed 400A miałem chwilę białoruskiego z wysokim błotnikiem z przodu.
20-02-2018 16:51:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Nabyłem odpowiedni klucz hakowy, rozkręciłem i nie wiem co dalej.
Czy uszczelniacz jest w miejscu, które zaznaczyłem na czerwono?
Jak go wydostać?
   
06-03-2018 22:39:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Nie, pisałem wcześniej że uszczelniacze ą w tej nakrętce w kształcie tuleji na ladze ruchomej, element który jest na zdjęciu jest zabezpieczony pierścieniem z tego co pamiętam.
07-03-2018 14:28:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ELA78C7 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Grzegorz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Minsk
Post: #12
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Witajcie. Ja również mam problem z tym zawieszeniem. Niby go przejrzałem, uszczelniłem, złożyłem, ale ono jakieś takie ruchome jest. Przyszedł mi do głowy pomysł żeby usprawnić je zakładając jakiś przód od MZ, lub DT 80/125. Co Wy na to? Pewnie część z Was napisze żeby oryginał zostawić, ale moja nadzieja w pomocy od tej drugiej części co pomoże mi w swap-ie z zawieszeniem przednim. Czy półkę dolną można zostawić oryginalną żeby sztycy nie zmieniać i podejdą inne lagi, czy trzeba całość inną wstawiać?
23-06-2018 12:49:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Co do swapu zawieszenia to tak. Od DT może być zdecydowanie za wysokie, bo jest ono oryginalnie na kole 21" więc sporo większe od Mińska. Od Mz już prędzej. Półki możliwe że podejdą, ale tylko dolna. Górna w Mińsku jest dokręcana a w dt obie na zacisk, więc w tym przypadku również od MZ prędzej. Co do przekładki półki to do zawieszenia od MZ czy DT będziesz musiał przerobić miski, bo Mińsk ma na zwykłe kulki półki a MZ na łożysko, w DT natomiast jest łożysko stożkowe więc całkiem inna bajka.
Więc prędzej przód od MZ Ci podejdzie pod oryginalnie półki o ile rura ślizgowa nie będzie mieć za dużej średnicy. Może lepiej regeneracja oryginału? możesz też próbować z zawieszeniami z innych wynalazków, np chińskich, na ten przykład romet zk 125. Tylko omijaj zawiechy z crossów itp. bo będą za wysokie.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2018 14:50:47 przez Odrestaurator.)
23-06-2018 14:50:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ELA78C7 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Grzegorz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Minsk
Post: #14
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
(23-06-2018 14:50:04)Odrestaurator napisał(a):  Co do swapu zawieszenia to tak. Od DT może być zdecydowanie za wysokie, bo jest ono oryginalnie na kole 21" więc sporo większe od Mińska. Od Mz już prędzej. Półki możliwe że podejdą, ale tylko dolna. Górna w Mińsku jest dokręcana a w dt obie na zacisk, więc w tym przypadku również od MZ prędzej. Co do przekładki półki to do zawieszenia od MZ czy DT będziesz musiał przerobić miski, bo Mińsk ma na zwykłe kulki półki a MZ na łożysko, w DT natomiast jest łożysko stożkowe więc całkiem inna bajka.
Więc prędzej przód od MZ Ci podejdzie pod oryginalnie półki o ile rura ślizgowa nie będzie mieć za dużej średnicy. Może lepiej regeneracja oryginału? możesz też próbować z zawieszeniami z innych wynalazków, np chińskich, na ten przykład romet zk 125. Tylko omijaj zawiechy z crossów itp. bo będą za wysokie.

Widzisz moja wersja to oryginalnie białoruska. Założyłem tyny wahacz od wersji z Bydgoszczy, wyżej mocowane tylne amortyzatory i teraz cały przód jest niżej. Napiszę tak, wolałbym od DT 80/125 z kołem 21 i tarczowym hamulcem, na plus jest to że ślimak jest w takim zestawie w przednim kole i licznik można sobie podłączyć, można też ze starszej wersji bez tarczy ale to wtedy DT 80, mi właśnie chodzi o to aby cały motor poszedł do góry. Czytałem gdzieś kiedyś, że ktoś tak założył od DT chyba i chciałem dopytać jak dużo PIE.......nia jest z tymi przeróbkami półek i czy w ogólke opłacalne jest to finansowo?
23-06-2018 17:14:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Regeneracja przedniego zawieszenia Mińsk 125
Tak jak pisałem - pod zawieche od DT musisz dać także jej obie półki i wytoczyc inne miski główki ramy bo DT ma łożyska stożkowe na główce a nie wianki jak Mińsk. Do tego może wyjść taki bajer że Mińsk będzie mieć za długa główkę ramy i będziesz musieć ja skrócić albo wydłużyć rurę sterowa w półce DT. Ogólnie jak masz wytluczona główkę ramy to nowe miski mogą się słabo trzymać i będzie to dostawać luzy. Czy się opłaca to nie wiem może lepiej oddać komuś oryginał kto dobrze go zregeneruje.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
23-06-2018 17:54:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53767
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Bzyczek
Dzisiaj 02:33:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 76
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 519
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 265
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52049
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10891
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165722
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
26-03-2024 00:12:36
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 38390

Reklama