Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart - czy warto?
Autor Wiadomość
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Romet Chart - czy warto?
Witam,
Zastanawiam się nad zakupem Rometa Charta ma gosciu niedaleko do sprzedania.
Cena 770zl bez waznego OC reszta jest. Stan jego uwaza za dobry stal dlugo, bak,gaznik do wyczyszczenia ( czy do remontu nie wie jezdzil tym 2 lata temu). Szału pewnie jakiegos nie robi ale chyba nie jest zly. Co myslicie a propo ceny tak plus minus, na pewno wiecec byscie powiedzieli jak by byly zdjecia a poki co sam nie dostalem aktualnych zdjec. Czy do remontu czy na handel warto to kupowac?
Jesli do remontu co z czesciami waly cylindry tloki i elementy karoserii ciezko jest dostac ? Jaka trwalosc i wykonanie tych czesci ? Prosze o porade!. Dzieki
09-11-2017 20:27:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Ponym2 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Patryk
Skąd: Damnica
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Romet Chart - czy warto?
Najciężej dostać wał cylindry in tłoki są od ręki. Za tą cenę myślę że warto . Kupując charta bardziej skupił bym się na stanie technicznym silnika niż ramy bo łatwiej dostać części karoserii niż silnika Wink

AKTUALNIE RENOWACJA OGARA 205 89r.
09-11-2017 20:48:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Romet Chart - czy warto?
Widze wlasnie ze na allegro jest chyba tylko jeden wal do Charta nowy za 280zl , cylinder z tlokiem kolo 150zl china...to juz wiem mniej wiecej o co kaman. Z tego co on twierdzi to ze jezdzic jakos jezdzi ale pewnie najlpeiej bylo by zrobic remont silnika bo silnik chyba od nowosci nie rozbierany i nie remontowany ma plombe jedna nie wiem czy na cylindrze czy na deklu... a jak z biegami w tych chartach jest ? Jest tam jakis automat na zasadzie jak w 023 czy 019? Obolnie lepsza ta skrzynia tam jest biegi ladnie wchodza czy tak samo lubi sie to psuc i ciezko wyregulowac jak w 019?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2017 20:58:20 przez nofack.)
09-11-2017 20:56:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Romet Chart - czy warto?
Skrzynia jest o wiele lepsza, inna klasa niż 019 czy 023. Co do części karoserii to też aż tak kolorowo nie jest, błotniki, przełączniki, kierunkowskazy to też ciężkie do zdobycia rzeczy i pewnie o jakichś jeszcze zapomniałem, ale myślę że za tą cenę się opłaca.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
09-11-2017 21:11:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Romet Chart - czy warto?
A na co zwrocic uwage szczegolnie przy zakupie ?
Co z tym OC ? Wiem ze moge je sobie zalozyc na siebie w dniu zakupu i nie bedzie problemu, lecz nie wiem czy bede zakladal gdyz mam sporo tych rometow juz na siebie a nie jezdze na tym glowie tylko stoi , wiec czy mozna kupic i potem ew srpzedac gdyby taka byla sytuacja kiedys tam i kupujacy nie bedzie mial problemow z rejstracja ani ja ????
09-11-2017 21:38:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Romet Chart - czy warto?
Warto zabrać ze sobą miernik i zmierzyć rezystancję cewki zasilającej i impulsatora.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
09-11-2017 22:14:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Romet Chart - czy warto?
A no to tak.
Kupując Charta najlepiej kierować się nie stanem danych części a ich oryginalnością, bo znacznie łatwiej odratować daną część niż szukać innej.
Wszystkie części da się oczywiście trafić ale to albo kwestia czasu albo po prostu głębszego szukania. Chociaż w przeciągu 2 lat od kiedy mam Charta, zniknęło dużo części z rynku a same Charty podrożały.
W Charcie nie ma czegoś takiego jak aparat zmiany biegów, jest tylko kosa i zabierak. Dwa elementy, których ustawienia się nie reguluje (po za regulacją odległości ząbków kosy ale nie wpływa to na rozmieszczenie biegów w skrzyni). Więc wobec tego dobrze zdystansowany zabierak i ewentualnie skrzynia nie ma prawa nie działać. Ten system jest wzorowany prawdopodobnie na włoskich silnikach Minarelli lub innych.
Najważniejsze na dzień dzisiejszy to mieć wał zdatny do regeneracji, inaczej remont silnika może okazać się drogi i czasochłonny.
O resztę typu kierunkowskazy nie martwiłbym się, bo trochę kontaktów i da się złożyć za małe pieniądze całkiem ładne sztuki. Błotniki byle były oryginalne w Charcie, nawet połamane, bo plastik można bez problemu spawać.
Jeśli chodzi o osiągi to jest znacznie lepiej niż 023 czy nawet 019. Po pierwsze, zakres obrotów jest o wiele wyższy, moment obrotowy również oraz moc. Przyspieszenie znacznie oraz zdolność pokonywania wzniesień o wieeeele lepsza niż czeska Jawa 223. Porównywalnym silnikiem jest silnik z Simsona S51.
Ogólnie ta "lepszość" Charta nad innymi Rometami polega głównie na tym, że Chart nie był projektowany bezpośrednio przez Rometa, to samo z silnikiem.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
09-11-2017 22:16:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Romet Chart - czy warto?
JGNZM ciekawie mowisz, jesli chcesz to mozesz sie nieco szerzej wypowiedziec na temat tego motorka Smile
09-11-2017 22:26:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet Chart - czy warto?
Jest aż taki problem nawet z regeneracją wałów do charta?

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
10-11-2017 00:15:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Romet Chart - czy warto?
Cytat:Porównywalnym silnikiem jest silnik z Simsona S51.

Fajnie by było, ale niestety silnik z simsona jest o wiele przyjemniejszy w użytkowaniu.
10-11-2017 01:03:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Romet Chart - czy warto?
Dlaczego? Po za różnicą w dostępności części to jest wręcz to samo. Obydwa silniki da się rozebrać bez specjalistycznych narzędzi, oprócz podstawowych ściągaczy. Skrzynia biegów w Simsonie to trochę zbędny wymysł, ogólnie silnik znacznie bardziej skomplikowany niż Chartowski, ale mimo wszystko równie bezawaryjny.
Dezamet 027 jest silnikiem prostszym od 023 i innych podobnych. Może po za automatem zmiany biegów w 019. Po prostu oparli tą konstrukcję na sprawdzonym silniku włoskim oraz własnych doświadczeniach i wyszedł całkiem przyjemny silnik.
No może nie do końca przyjemny, bo brzmienie 027 przy wysokich obrotach pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza jeśli chodzi o pierścienie. Ale to już bardziej kwestia gustu, mi to osobiście przeszkadza. Aczkolwiek dobrze zdystansowany zabierak, nie zużyte tulejka zabieraka i nie ma żadnych problemów z silnikiem.
Kolejną kwestią, często sprawiającą problemy świeżym właścicielom Chartów są stare moduły Telpodu, które nawet dla bezpieczeństwa należy zamienić na nowe, dostępne chociażby na jackmotors albo u producenta. Nie kupować pod żadnym pozorem chińskich z allegro!
Jeśli pojawia się już elektryka to może opowiem o problemach z nią związanych. Otóż dość często ludzie mieli problemy z elektroniką w Charcie to grzebali ją jak tylko szło, bo nie mieli pojęcia albo narzędzi. Często pojawiały się zwarcia na przełącznikach (na co mam prosty patent) oraz problemy z ładowaniem. O ile pierwszy problem można dość łatwo rozwiązać to drugi bez większej ingerencji w zapłon będzie dręczył użytkownika Charta do końca.
Jeśli ktoś używa Charta na codzień to na pewno stwierdzi że brakuje mu ładowania. Otóż oryginalne cewki ładowania, dla obniżenia kosztów produkcji, były nawijane tak, żeby produkowały tylko 1,6A I przez to nie było potrzeby stosowania regulatora napięcia. Ja osobiście radzę na początek zastąpić oryginalny mostek prostowniczy na mostek Gretza. Podłącza się go tak jak fabryczny. A efekt widać od razu. Ale ulgę można poczuć dopiero po przewinięciu cewek ładowania, co ja zrobiłem ale na 6V. Równie dobrze można przewinąć też cewki świetlne i ładowania na 12V przez co nie będzie problemu żeby znaleźć regulator napięcia.
Ja robiłem te cewki na 6V i około 4A, czyli tyle ile dają cewki świetlne, bo na ich wzór były nawijane nowe cewki. Wówczas BigSoft musiał mi zbudować nowy regulator dla cewek bezmasowych, bo takie ma właśnie Chart.
Jeśli zrobimy te rzeczy to kłopotów z Chartem być nie powinno.
A i warto przejrzeć instalację elektryczną, poprawić końcówki, sprawdzić czy gdzieś nie ma zwarcia, bo to częsty przypadek i wówczas pala się bezpieczniki ale na szczęście najważniejsze funkcje życiowe Charta wciąż będą działać (światła i zapłon).

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
10-11-2017 02:13:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Romet Chart - czy warto?
Przedewszytkim - stan błotników, stan licznika wraz z budką, sprawność przełączników na kierownicy, kierunkowskazy, lampa tył z końcówką błotnika, lewy boczek czy nie ma dziury od kwasu, zbiornik czy nie ma wgnieceń od lag, szprychy tylnego koła i ewentualnie czy nie leży za bardzo na stopce centralnej. Wał akurat idzie dostać, myślę, że dla potrzebujących mógłbym coś załatwić do 200zł. Najważniejsze to mieć oryginalne błotniki i kierunkowskazy, resztę jeszcze idzie dostać jak się poszpera ale trzeba trochę posiedzieć.
10-11-2017 08:45:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Romet Chart - czy warto?
Hejka, udało mi się zdobyć zdjecia oto one:







Kurde troche pordzewialy jest , nie wiem czy lepiej by go bylo robic od podstaw i wladowac w niego 2000 czy po porstu zachowac w oryginale rozebrac poczyscic wymienic gumy ew boczki i bak pomalowac i tak zostawic?
Jak ocenicie jego stan co do ceny? 770 zl plus koszty paliwa 150zl moze w 900 sie zmieszcze...
11-11-2017 12:29:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Romet Chart - czy warto?
Bierz i się nie zastanawiaj, nie wiem jak wygląda tył ale za tą kasę to brać. Wygląda ok, lakier oryginał ale już dużo z niego nie będzie. Pomału sobie go wyremontujesz, tym bardziej, że masz do niego wszystko (teoretycznie). Nie wygląda na kombinowanego.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
11-11-2017 12:59:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #15
RE: Romet Chart - czy warto?
Tył dobrze wygląda, lampa, bagaznik itd choc z tylu nie ma kierunkowskakow, tzn chyba ma te bolce ca ida z kierunkow ale nie ma klosza to na pewno. A jesli bym sie rozmysli( i np nie remontowal bo powiedzmy duze koszta by mnie to wyszlo= i musial go sprzedac, to myslisz ze nie bylo by problemu ze sprzedaza ? Zebym chociaz nie stracil na nim a na 0 wyszedl.
11-11-2017 13:35:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 43
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 443
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19217
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 824
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 261

Reklama