Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #75
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Osprzęt tego silniczka jest tragiczny i to bez wyjątku, nie ma tu mocnych stron, no może poza omawianym iskrownikiem... stfu! wróć! dostępem do niego. Co z kolei wcale nie dziwi, bo w sumie trzeba co i rusz do niego zaglądać.
I Quake96 ma sporo racji mówiąc, że ten pierdzik "nie lubi szczelinomierzy i suwmiarek" - nawet literatura z tamtych lat mówi, że kąt wyprzedzenia zapłonu [po pełnym odblokowaniu] zawiera się w wartościach 1,8 - 2,0 mm przed GMP, ale należy go dobrać doświadczalnie. Tak samo jak dysze w gaźniku. Wszystko w tym silniku należy dobierać doświadczalnie - jego poprawna regulacja to jedno wielkie, bogate, żmudne i niekończące się doświadczenie, psia mać... z mizernym skutkiem...
Sam Jikov, w porównaniu nawet do prostego jak farmer z Alabamy GM'a też wypada bladziutko i każdy to wie - z tematów dotyczących jego regulacji bądź poszukiwania jakiejś dlań alternatywy, można by wydzielić osobne sub-forum... Nie zupełnie też rozumiem, "co autor miał na myśli" jeśli chodzi o ten filtr powietrza z odkurzacza budowlanego, połączony z resztą z gaźnikiem za pomocą rury od tego odkurzacza. Jeśli ktoś z jakiegoś powodu chce jeździć na tym karburatorze, to osobiście polecam wymontować to szpetne badziewie i założyć jakiś filtr "stożkopodobny".
A skoro już zacząłem o zmianach, to zamiast bawić się w dorabianie króćców (co przy tym układzie cylindra jest zwyczajnie idiotycznie upierdliwym zagadnieniem i zawsze będzie to słaby punkt układu zasilającego) warto rozpiłować kartery i wstawić zawór membranowy. Tym bardziej, że gotowe zestawy są do kupienia u naszych południowych sąsiadów. Tyle, że jak to u nich - to kosztuje pieniądze nie małe...
Jeśli dołożymy do tego porządny zapłon bezstykowy, żeby iskra była mocna i pojawiała się tam gdzie chcemy (a nie losowo) - robi się już naprawdę interesująco.
Ale koniec końców na oryginale też da się jeździć i to całkiem przyzwoicie: V-max rzędu 65km/h to nic nadzwyczajnego. Niemniej - dobra regulacja tego motoru to jakieś pieprzone zadanie z gwiazdką... Takie wiecie - dla ambitnych, czy coś...
Kilkanaście lat temu, w ówczesnym Internecie (którego z jakiegoś powodu dzisiaj już nie ma) po przeróżnych forach, czy amatorskich stronkach (robionych w Wordzie; dziś jak się na to patrzy, to wyglądają one co najmniej jakby to było inne milenium...) krążył, po wielokroć powielany (ale to dlatego, że całkiem przyzwoicie i wyczerpująco opracowany) poradnik dotyczący modyfikacji instalacji elektrycznej do 223. Były i kierunkowskazy, było światło "stopu", ale najistotniejszą modyfikacją było wprowadzenie zapłonu bateryjnego. Najistotniejszą, bo nawet tak prymitywne z dzisiejszego punktu widzenia rozwiązanie znacznie ułatwiało codzienną eksploatację tego silniczka. Ba! Powodowało zauważalną poprawę. A zachodu było z tym trochę, bo trzeba było Elbę z Simsona skądś wyrwać, cewki przewinąć*, akumulator upchnąć...
Wspominam o tym dlatego, że dzisiaj istnieje gotowe rozwiązanie, które każdy posiadacz "platyn" (tak, dezameciarze też) powinien zastosować, a mianowicie: kupić i przykręcić zapłon bezstykowy. Czyli jakieś 300PLN + pół godziny z wkrętakiem i imbusem na podwórku... Modyfikacja "z tamtych lat" kosztowałaby dzisiaj mniej więcej tyle samo, ale zajęłaby tydzień... A jednak się robiło Rolleyes
Po prostu odnoszę wrażenie, że dużo panuje sceptycyzmu jeśli chodzi o CDI - zupełnie nie potrzebnie. A naprawdę sporo taka modyfikacja wnosi lepszego, nie jest specjalnie droga i totalnie odwracalna - ja bym dołożył jeszcze inny filtr powietrza + porządne czyszczenie wydechu (ważne, żeby dławik nie był podziurawiony - niestety w tamtych czasach panowała też powszechna opinia, że to "super dużo daje", co jest zwyczajną bzdurą)... i to wystarczy. Przynajmniej na tyle, aby w końcu zacząć się naprawdę cieszyć z tego "czeskiego jaja".
Miało być krótko, a wyszło jak zawsze Confused

* Legendy głosiły, że istnieje mityczny zapłon 30W (!) od Jawki Sporta (pisownia celowa) i wtedy przewijać nie trzeba było. Tyle, że nikt takiego zapłonu nigdy nie widział na własne oczy...


12-07-2020 02:39:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200. - Jorginsson - 12-07-2020 02:39:49




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1409
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 148
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 341
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
10-05-2024 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16907
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
10-05-2024 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 95
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 519
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
09-05-2024 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 115
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
09-05-2024 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 243
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 659
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 641
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7558
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 129
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 308

Reklama