Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mińsk sprzęgło.
Autor Wiadomość
adamigo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Michał
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Minsk
Post: #1
Mińsk sprzęgło.
Koledzy kolejny temat nareszcie mam garaż więc wyprowadziłem sprzęt z piwnicy wszystko fajnie elektryka działa na 80 zostały kierunki ale nie o tym.

Po regulacjach motorek odpala od strzała problem pojawia się w momencie chęci wrzucenia biegu naciskam sprzęgło ,a motocykl hyc do przodu i gaśnie czyli sprzęgło nie dziala regulacja nic nie daje, wkręcenie wykręcenie śrubki linki.

Możecie powiedzieć czy pręt który ma być popychany przez ślimaka mozna całego wyjąć na jakiej zasadzie to działa pręt wchodzi w swoje miejsce i tyle nie da się go mocniej wcisnąć powiecie mi na jakiej zasadzie to działa czy nie brakuje tam jakiejś części sprężynki żeby on jakoś tam pracował.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2017 22:05:01 przez adamigo.)
01-10-2017 22:04:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
adamigo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Michał
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Minsk
Post: #2
RE: Mińsk sprzęgło.
Cytat: No po prostu wciskając dźwignię sprzęgła uruchamiasz linkę, która pociąga za dźwigienkę przy silniku(po przeciwnej stronie niż kosz sprzęgłowy).
Ta z kolei dociska tzw "popychacz" (choć nie we wszystkich sprzęgłach- w niektórych kosz jest odwrócony i dżwigienka jest z ej samej strony co kosz, ale to działa na tej samej zasadzie).
Popychacz przekazuje siłę na dekielek kosza sprzęgłowego przez swój drugi koniec odsuwając go nieco od ostatniej tarczy sprzęgłowej- tym samym wszystkie tarcze "łapią" luz między sobą a przekładkami je dzielącymi i nie przekazują momentu obrotowego z obudowy kosza do jego wnętrza- powiedzmy "rdzenia", na którym właśnie są zazębione wymienione wcześniej przekładki...
kiedy puszczasz dźwignię sprzęgła, pozwalasz na to, aby sprężyny w koszu sprzęgłowym docisnęły tarcze ku wnętrzu silnika, spajając je względnie mocno z owymi przekładkami.

w skrócie to jest tak, że tarcze są unieruchomione względem "obudowy" kosza- zewnętrznej części, a przekładki są unieruchomione względem wewnętrznego "bębna" (te unieruchomienia odbywają się na zasadzie wieloklinu). Wszystko jest tak zmontowane, że tarcze są od siebie oddzielone przekładkami i dlatego po ściśnięciu sprężynami całego kosza zewnętrzna część napędzana z wału korbowego przekazuje całość momentu obrotowego na bęben-wnętrze kosza, które jest zespolone ze skrzynią begów.
Wnisek jest taki, że jak naciśniesz sprzęgło to tarcze wirują, ale że nie są dociśnięte do przekładek to nie przekazują na nie żadnej siły (prawie żadnej)- przekładki stoją w miejscu, w związku z czym skrzynia biegów też.

Taki opis znalazłem ale u mnie ten pręt wchodzi do końca i nie idzie go wcisnąć macie pomysł co może być nie tak ?
01-10-2017 23:22:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adamigo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Michał
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Minsk
Post: #3
RE: Mińsk sprzęgło.
Czyli potrzebna większą siła jutro dokręce mocniej śrubę regulacyjną z oporem i zobaczę teraz kręciłem do pierwszego oporu. Mechanizm ślimaka ma za zadanie docisnąć jeszcze bardziej pręt tak ?
01-10-2017 23:47:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:11:42
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 1967
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97386
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 192
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32679
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 163
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15324
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1535
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 139
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
02-09-2025 09:08:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 160
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4027
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 215
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 195

Reklama