Przede wszystkim chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich Rometo-maniaków
Przechodząc do sedna - posiadam po ojcu rower zakupiony w Bydgoszczy w 1976/8 r.? z tego co wyczytałem jest to eksportowa wersja ... no właśnie Huragan ? Sporta? - to pytanie do Was?
Oraz druga kwestia: co radzicie jak go odrestaurować? (czy odrestaurować tak jak jest - i wtedy raczej nie jeździć ? - czy może Ostre Koło lub inne pokrewne rozwiązania ?:
- jak z częściami do takiego roweru - rozumiem, że słabo?
- rower na tą chwilę jest w 100% oryginalny ale domyślam się, że niektóre rzeczy będą wymagały wymiany - ostatni raz jeżdżony był ok 1982 r.
- obie piasty do zrobienia - koła? dętki raczej też - gumy to Stomile z 1978 r. - i tu też wchodzimy w jakiś niestandardowe obecnie rozmiary
W takim razie jak z częściami na wymianę; z tego co się orientowałem opony i piasty stanowią jakiś problem - może to też kwestia,że pytałem w nie odpowiednim serwisie ? :-)
Może macie jakieś godne polecenia serwisy na Pomorzu ?
Nie wiem jak z oponami (sam używam wciąż Stomili i nigdy nie miałem z nimi problemu, choć jeździłem dość sporo na takich, które były łyse jak kolano), ale dlaczego chcesz zmieniać piasty? Wymień łożyska (albo włóż same kulki), przesmaruj wszystko co się rusza, dokręć co się nie rusza i będzie działać.
Co do wymiany części to jak już to może być łańcuch i wolnobieg, ale to trzeba ocenić na miejscu, podczas jazdy. Jeżeli na najmniejszej zębatce z tyłu nie przeskakuje łańcuch podczas jazdy z obciążeniem (np. pod lekką górkę) to jest dobrze.
Opony to pewnie 27"? Szybkie spojrzenie w internet, o nigdy nie kupowałem i powiem tak: trudno nie będzie, co najwyżej drogo, choć niekoniecznie Dętki mogą być do koła 28", różnica w średnicy to tylko 5mm na korzyść koła 27" (inny sposób pomiaru).
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2017 01:39:15 przez Dawdzio.)
To nie jest ani Huragan, ani Jaguar - one miały bardzo charakterystyczne mufy na rurze sterowej, u ciebie ich nie widać.
Jeśli chodzi o model Sport, to on pojawił się chyba znacznie później, zdaje się że dopiero w drugiej połowie lat 80., ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
A więc co to jest ? Mufy oraz widelec z metalową nakładką wskazywałyby na rower turystyczny typu Wagant/Pasat, ale z drugiej strony support (o ile dobrze widzę na zdjęciu) ma miski wkręcane a nie wbijane, a tylne haki są lutowane a nie zgrzewane. To dość typowa technologia dla modeli Rometu z wczesnych lat 70., w dodatku na ramie mamy nabity rocznik 1976, więc wg mnie jest to eksportowa wersja modelu Rekord. Przez chwilę myślałem jeszcze o modelu Maraton, ale on występował chyba tylko jako ZZR, więc nie mógłby być z 1976 roku.
Opony w "starym" rozmiarze 27 cali są dostępne bez większych problemów, choćby na allegro - należy szukać opon o oznaczeniu xx-630.
Ten rower ma ciekawy osprzęt - w żadnym razie nie wymieniać !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2017 16:06:16 przez f126.)
Miałem podobną ramę - ale ze względu na osprzęt ta prezentuje się lepiej, nic nie zmieniać - tych rowerów wiele nie widziałem.
W rozmiarze 32-630 są od 15 zł - nie jest tak źle
Rozmiar 28-630 już drożej - ale 32 będą w sam raz
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.