Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
różnice w gaźnikach
Autor Wiadomość
pektosol Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Daniel
Skąd: Oberschlesien
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
różnice w gaźnikach
od jakiegoś czasu bawię się w odnowę Ogara 205...
Udało mi się skompletować 3 gaźniki z tego modelu i okazało się że każdy z nich jest inny.
Różnice jakie odkryłem to:
- inna przepustnica (kąt ścięcia)
- inna długość w iglicy pływaka
- inna długość w tulei iglicy pływaka
- inna tuleja w przepustnicy (średnia),
- inna śruba/iglica regulacji gaźnika (kształt, średnica).
- średnia króćca na wężyk paliwa.
- inne średnice śrub zamykających dysze

to odkryłem narazie...

Różnice są w długości lub rozmiarach niektórych części, niewielkie 3-2mm, albo nawet 0,5mm w przypadku śrub ale...

no właśnie ...
Na początku nie zwracałem na to żadnej uwagi i składałem jak leci,
ale okazało się że na jednym gaźniku nie pali, na innym przelewa się paliwo, na jeszcze innym nie da się wyregulować gaźnika ...

Jak zacząłem składać gaźniki tak jak były fabrycznie poskładane to dopiero wtedy każdy z nich ożył i dało się je ustawić poprawnie...
Ale zauważyłem jednocześnie że każdy z gaźników dawał trochę inną charakterystykę pracy tego samego silnika,
natomiast pomieszanie części praktycznie uniemożliwiało poprawną pracę.

O ile niektóre wymiary wydają się nieistotne (średnica króćca węża, średnica śrub), to niektóre wpływają na pracę silnika (kąt ścięcia przepustnicy, różnice w iglicy i tulei pływaka, średnica tulei przepustnicy )

Piszę o tym dlatego bo wydaję mi się że te gaźniki to jest rometowe rzemiosło,
każdy gażnika inny i jak nie masz kompletnego gaźnika to będziesz miał problemy z jego regulacją..

Czy też ktoś to zauważył?
05-03-2017 22:09:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,041
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: różnice w gaźnikach
(05-03-2017 22:16:25)Użytkownik usunięty napisał(a):  Przecież gaźnik to część , która się zużywa. A jak pomiesza się części 3 zużytych gaźników, to są takie jaja jakie są. Jeśli chcesz mieć dobrze jeżdżącego Rometa, to kup nowy gaźnik GM-12F. No chyba że jesteś pewien pracy jakiegoś z tych 3 gaźników, to ok. A te gaźniki to jakie mają oznaczenia? Bo do Rometa to najpopularniejsze są GM-12F i GM-13F. Może masz oba rodzaje

Istnieje jeszcze taka sprawa, że w fabrykach z PRLu część pracowników podczas pracy była pijana, czego skutkiem są właśnie niewymiarowe części i inne buble.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
facepalm Trzeba zrobić na głównej okienko "bzdury miesiąca"... Dłuższa iglica pływaka, inna średnica krucca wezyka paliwa, inna budowa filtra, inaczej wyglądające mocowanie do cylindra spowodowane jest zużyciem części lub stanem wstawienia pracownika okok

Pektosol, dobrze zauważyłeś. Na przestrzeni lat gaźnik gm12f przechodził kilka zmian konstrukcyjnych, i właśnie wymieszanie tych części skutkuje różnymi objawami, z doswiadczesnia wiem ze źle dobrany plywak do pokrywki uniemozliwia wręcz jazdę, to samo dotyczy śrub regulacyjnych - jak pomieszasz, za nic gaznik nie bedzie chciał się ustawić prawidłowo. Dlatego czasem zestawy naprawcze nie chcą współgrać.

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2017 08:08:59 przez Tomasso94.)
06-03-2017 08:02:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 16:09:01
» Odpowiedzi: 205
» Wyświetleń: 11291
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 106
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 11:39:41
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 1721
Finanse forum
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35283
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 908
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55789
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Kasztan
Wczoraj 23:09:45
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 45
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
Wczoraj 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 150
Naklejki na Jubilatach 2
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 02:39:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 104
Renowacja Romet Jubilat 1...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 02:37:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 203
Skrzynia biegów Jawa 50
Ostatni post: Jakub
27-07-2025 21:54:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: de_gumis
27-07-2025 13:58:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Dźwignia hamulca i podnóż...
Ostatni post: Piotrekdriver1
27-07-2025 09:39:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 193
Koła ogar 200
Ostatni post: Pablo321
27-07-2025 00:21:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114

Reklama