Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
Autor Wiadomość
bartek.komar Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Bartek
Skąd: Pstrokonie w.łudz
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
Witam.Umie ktoś prosto wytlumaczyc jak ustawić zapłon? SILNIK 2B 023
Z góry dzieki za odp Smile
Pisane na klawiaturze ekranowej prosze o wyrozumiałość Smile
ps;patrzylem inne posty ale nie kumam.
29-01-2017 16:47:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały
29-01-2017 17:42:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
bartek.komar Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Bartek
Skąd: Pstrokonie w.łudz
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
(29-01-2017 17:42:09)rafi555 napisał(a):  ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały

Wlaśnie o to mi chodziło.Wielkie dzięki Smile
29-01-2017 18:38:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
No nie do końca. Ustawiasz tłok w GMP, następnie sprawdzasz w którym miejscu krzywka na magnecie ma najwyższy wznios, w tym punkcie (nie zawsze będzie to GMP, ale zawsze blisko tego położenia) ustawiasz rozwarcie przerywacza na 0,4mm. Kiedy ustawisz przerywacz, przystepujesz do regulacji zapłonu. Zapłon będzie następował wtedy, gdy przerywacz będzie się otwierał. Czyli otwarcie przerywacza w silniku 023 ma następować na 3mm wysunięcia tłoka od GMP. Musisz tak ustawić iskrownik, aby właśnie w tym miejscu następowało rozwarcie przerywacza.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
29-01-2017 19:33:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartek.komar Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Bartek
Skąd: Pstrokonie w.łudz
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
(29-01-2017 19:33:54)plusminus napisał(a):  No nie do końca. Ustawiasz tłok w GMP, następnie sprawdzasz w którym miejscu krzywka na magnecie ma najwyższy wznios, w tym punkcie (nie zawsze będzie to GMP, ale zawsze blisko tego położenia) ustawiasz rozwarcie przerywacza na 0,4mm. Kiedy ustawisz przerywacz, przystepujesz do regulacji zapłonu. Zapłon będzie następował wtedy, gdy przerywacz będzie się otwierał. Czyli otwarcie przerywacza w silniku 023 ma następować na 3mm wysunięcia tłoka od GMP. Musisz tak ustawić iskrownik, aby właśnie w tym miejscu następowało rozwarcie przerywacza.

Co to krzywka?
29-01-2017 21:15:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
plusminus, ale namąciłeś ja nie rozumiem jak ty zapłon ustawiasz
29-01-2017 21:25:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartek.komar Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Bartek
Skąd: Pstrokonie w.łudz
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
(29-01-2017 21:25:46)rafi555 napisał(a):  plusminus, ale namąciłeś ja nie rozumiem jak ty zapłon ustawiasz

KTO ,JA?
a ty jak ustawiasz tak jak piszesz to masz dobrze? Ciebie zakumałem a kolege nie za bardzo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017 21:35:23 przez bartek.komar.)
29-01-2017 21:31:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
nie ty kolega wyżej (zresztą napisałem plusminus) nie wiem w czym problem ja ustawiam jak pisałem przerwa na platynkach 0,3 0,4 i MI to chodzi, odpala, jeździ
29-01-2017 21:36:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
Ale gdzie ustawiasz 0,4mm? To ma być odpowiedni punkt, czyli najwyższy wznios krzywki. Krzywka jest częścią magneta po którym chodzi przerywacz.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
29-01-2017 22:10:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
Na podstawie lat i blisko 70 motorowerów stwierdzam że 3./ 4 z nich jeździło lepiej na ustawieniu zapłonu na oko i tylko ustawiając przerwę na 0.35 właśnie tak jak plusminus napisał. W miejscu gdzie ona najbardziej rozwierala przerywacz. Podstawą w romecie jest mieć kilka zaplonow w szafie. Psuje się to zakładasz drugi i juz z niedomagajacego rometa masz sprawną maszyne

Ja wiem. W internecie można opisywać elokwentnie niemal jak w literaturze jak ma być. Prawda jest inna. Daleko rometom używanym przez kilka rąk przez kilkadziesiąt lat, gdzie często ludzie tym jeździli każdego dnia. Do dobrego stanu technicznego aby trzymać się norm i danych.
Wiem zostane zaraz przez jakiegoś pajaca zjechany, ale przerobiłem tego ogrom, gdzie nawet wyglądało to tak. Szkoła i po szkole do 20 w garażu przy pierdziawkach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2017 00:36:16 przez Błażej.)
30-01-2017 00:31:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Błażej za ten post.
bartek.komar Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Bartek
Skąd: Pstrokonie w.łudz
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
(29-01-2017 17:42:09)rafi555 napisał(a):  ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały

Po przeczytaniu instrukcji z tej książki co napisał kolega niżej wynika że magnatem kręci sie w prawo nie w lewo.

(30-01-2017 21:10:38)bartek.komar napisał(a):  
(29-01-2017 17:42:09)rafi555 napisał(a):  ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały

Po przeczytaniu instrukcji z tej książki co napisał kolega niżej wynika że magnatem kręci sie w prawo nie w lewo.

Chociarz nwm bo sie polubilem Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2017 21:18:01 przez bartek.komar.)
30-01-2017 21:10:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 240
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266

Reklama