Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja
|
Autor |
Wiadomość |
Jaagi
Chłopiec Ogarowiec
Liczba postów: 88
Imię: Kacper
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Romet Ogar 205
|
[Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja
Witam, tydzień temu przeczyściłem w Romecie platynki, wyregulowałem przerwę na nich, chcę odpalić - co jest - nie pali! Zdziwiłem się tym faktem, założyłem inny przerywacz - nie pali! Zapłon 3mm przed GMP. Zauważyłem naderwany przewód, który jest przykręcany wraz z przewodem od kondensatora do obudowy (chyba tak to się nazywa) przerywacza, jest to przewód od cewki w/n. Przylutowałem go, skręcam wszystko, iskry nadal brak, Romet nie pali, prawdopodobnie kupię nową cewkę, przerywacz, kondensator, kabel w/n i fajkę, nie mam czasu żeby przy tym grzebać i dochodzić co się stało. Jeśli ktoś ma pomysł to z chęcią wysłucham i sprawdzę.
Kiedyś do innego Rometa kupiłem nową cewkę w/n i tarła o magneto, czytałem na tym forum, że ktoś miał podobny przypadek, są takie cewki, których nie trzeba "doszlifowywać"? I czy cewka z Komara ma te same parametry co z Ogara 205?
http://jackmotors.pl/old-timer/cewka-zap...aign-id=19
http://jackmotors.pl/old-timer/cewka-zap...aign-id=19
|
|
12-11-2016 14:25:59 |
|
|
LiSiC
126p fan
Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
|
RE: [Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja
Cewki nowe to tylko i wyłącznie Węgierskiej produkcji, nie trzeba nic szlifować, niestety nie znam firmy. Miałem ze sklepu na mieście(nie wiem czy da się w internecie dostać) i była całkiem super.
Brak iskry w silniku Dezamet zdarza się niezwykle często i najczęściej jest winny uszkodzony kondensator albo nadpalone styki przerywacza, cewka zapłonowa to ostateczność.
W niektórych przypadkach(Często w Motorynkach) też krzywy bolec przerywacza(nowe podstawy statora mają bardziej wytrzymały bolec przerywacza, więc myślę że warto) można to naprawić samemu ale trzeba mieć wiertarkę która idealnie pionowo wywierci nam w podstawi dziurę i gwintownik. Potem bolec zastępujesz śrubą i powinno chodzić.
A'propos przerywacza i kondensatora to mogę polecić Węgierski przerywacz(kowadełko było koloru brązowego, a na podstawie napis Hungary, marki nie znam, kupowałem w tym samym sklepie co cewkę) i kondensator z epoki(Nowe czasem nie dają odpowiednio mocnej iskry i ciężko uruchomić silnik) Ja w Komarze miałem kondensator z dwucylindrowej Syreny i dawał super mocną iskrę, tak że nawet w zimie można było bez problemu na mrozie odpalać
Bycie druciarzem zobowiązuje.
|
|
12-11-2016 20:27:03 |
|
|
arcade85
Nowy
Liczba postów: 27
Imię: Arek
Skąd: Bippen
Pojazd: Inny Romet
|
RE: [Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja
Witam odgrzewam kotleta bo mi dryna przestała gadać.
(12-11-2016 18:55:27)Odrestaurator napisał(a): Wypnij kable z silnika i zobacz jak będzie, zostaw tylko W/n oczywiście.
Kolega wyżej napisał zeby wyjąć kable.
Jak wyjmuje niebieski masa to jest iskra a jak wkładam to lipa. Gdzie szukać przyczyny?
|
|
28-08-2019 18:47:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|