Romet Komar Sport by pitus116
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Zrób więcej zdjęć np mocowanie zbiornika i siedzenia do ramy. Mocowanie tylnego wahacza, mocowanie osłon gaźnika, tylny błotnik - czy są otwory od bagażnika, pedał hamulca tylnego - i wszystkie inne detale np piasty i obręcze kół.
Po tych zdjęciach co dałeś, jest trudno ustalić dokładnie.
Jeśli już coś można napisać to;
- prawdopodobnie to model Komar 2330, patrz poprawiona cyfra 3 i 5
- tabliczka oryginał, przekładana
- rocznik 1971, by się zgadzało,
- wtedy jeszcze nie produkowali 2350 i 2361
- mocowanie tylnego wahacza do ramy, oraz tylne amortyzatory - dół
- nóżka centralna już jednak chyba nie od 2330, tak jak i silnik, powinien być S38 B4 na pedała. W ogóle ten co teraz jest, to jakiś rok 1977/78
- zbiornik chyba od Polo
- brak kierownicy
.
.
.
.
.
.
.
stawiam, że to składak - nieudolnie naśladujący SPORTA
Jaka za niego cena i czy ma papiery?
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 23:01:47 przez joozek.)
|
|
29-02-2016 22:57:55 |
|
|
komarinho
długodystansowiec
Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
29-02-2016 23:41:40 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Tak jak napisałem wyżej, to na 99% Komar 2330, wydaje mi się, że nawet kolor oryginał. Silnik niestety nie. To siedzenie dlatego ktoś przerabiał bo w modelu 2330, rama do mocowania siedzenia w tym modelu, jest ok 3 cm dłuższa. Po zamocowaniu siedzenia od Sporta zadziera się do góry - ktoś postanowił podnieść jego tył
Zrób jeszcze zdjęcie mocowanie zbiornika do ramy pod siedzeniem. Będzie brakowało tam tej rurki poprzecznie przyspawanej pod zbiornik.
Ja bym go jednak zrobił na tego 2330 - tak jak na tej tabliczce - mało jest tych modeli, a w szczególności z metalową lampą.
Co jednak z nim zrobisz Twoja sprawa - by zrobić go na Sporta - długa droga - bak i siedzenie to nie wszystko.
Aha, gdy zdecydujesz się go robić jednak na 2361 to chętnie zamienię się tymi tylnymi wahaczami - mam od tego modelu wyczyszczony, w ocynku
Jak coś pisz PW
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
01-03-2016 00:03:09 |
|
|
pitus116
Nowy
Liczba postów: 15
Imię: Piotrek
Skąd: Pabianice
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Zgadza się, Komarek był na Oldtimerbazarze.
Wychodzi na to, że łatwiej będzie zrobić go na 2330, niż na 2361...różnica byłaby tylko w ramie? W całej, czy tylko w konkretnych fragmentach? A zawieszenie?
A gdybym poszedł w kierunku 2330, to silnik ma być S38 ale na pedały?
Wtedy do wymiany będzie też zbiornik i siedzenie, czy jeszcze jakieś elementy?
Na razie to jedyna fotka mocowania zbiornika pod siedzeniem, jaką mam.
Pozdrawiam
Piotrek
|
|
01-03-2016 00:35:59 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
(01-03-2016 00:35:59)pitus116 napisał(a): Zgadza się, Komarek był na Oldtimerbazarze.
Wychodzi na to, że łatwiej będzie zrobić go na 2330, niż na 2361...różnica byłaby tylko w ramie? W całej, czy tylko w konkretnych fragmentach? A zawieszenie?
To jest fotka wspornika zbiornika, a nie jego mocowania 10 cm w prawo
Ktoś już pewnie chciał go sprzedać jako Komara, ale, że jest ich pełno, "zrobił sporta" z dwóch części
Co do Twoich pytań; w 2330 zostaje ta rama, przednie i tylne zawieszenie, koła, lampa. Brakuje wspomnianego silnika, blachy siedzenia z mocowaniem, siedzenia, bagażnika, zbiornika z zakręcanym korkiem, kierownicy z cybantami - większość tych części jest taka jak w modelu 2350, więc nie trudno o nie. Zbiornik paliwa i siedzenie co masz, sprzedasz za parę złotych. Pomalujesz jak w oryginale; wiśniowy z dodatkami czarnymi i kremowymi - BĘDZIE ŁADNIEJSZY NIŻ NIE JEDEN SPORT
To tyle ode mnie - decyzja należy do Ciebie
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2016 01:14:06 przez joozek.)
|
|
01-03-2016 01:13:11 |
|
|
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
07-03-2016 21:28:46 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Tak, chodzi o tą rurkę pod siedzeniem - pod mocowanie zbiornika Sport-a.
Co do tego drugiego ustrojstwa pierwszy raz takie coś widzę. Ciekawy jestem jak do tego mocujesz dolną część zbiornika?
(07-03-2016 20:16:26)pitus116 napisał(a): Powoli ogarniam temat Sporta, błądząc we mgle...
Ramę już mam, tylko uchwyt tłumika jest urwany. Czy ktoś z Kolegów mógłby wrzucić lub podesłać mi fotki z wymiarami (odległości od wahacza we wszystkich kierunkach) uchwytu, żeby można go dospawać?
A może ktoś jest z okolic Łodzi lub Górnego Śląska i zechciałby pożyczyć ramę na krótki czas, żeby blacharz precyzyjnie dospawał uchwyt?
Pozdrawiam
Piotrek
Piotrze, tak jak chcesz zrobić to lipa. Niestety musisz przykręcić silnik, zamontować kolanko i tłumik. Najlepiej jak ten pręt odetniesz z jakiejś starej ramy - pasuje niemal od każdego Komara 2350 - rurka cienkościenna chyba fi 16 ew 14 mm. Przykręcasz go do tłumika - 2 śruby M6 - spłaszczona część i szczepisz drugą stronę wspornika do ramy. Spasuj dobrze, a na końcu wspawaj taki wały trójkąt metalowy - wzmocnienie, od strony ramy.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2016 22:25:05 przez joozek.)
|
|
07-03-2016 22:11:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|