Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #248
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tak motorower prezentuje się na dzień dzisiejszy:






Podkładki amortyzatorów są już podmienione na poszerzane M6.

Oryginalny komplet kluczy i pokrowiec:



Schowek narzędziowy od wewnątrz:




No i w końcu udało mi się kupić brakującą jedną nową i oryginalną tarczę sprzęgła:



Ale teraz czas na kilka złych wiadomości:

1. Musiałem dość znacznie zeszlifować oś pedału hamulca, ponieważ zapierała o ramę i nie dało się przełożyć śruby.

Te podnóżki były spawane z dwóch, jakieś dwa lata temu. Nie pamiętam, czy je wtedy sprawdzałem przy ramie po pospawaniu - uznałem że tak, a nawet jeśli nie, to wyglądają na oko dobrze i przecież spawacz chyba zrobił to dokładnie, więc to musi pasować - no i to był mój błąd... Szlifowane miejsce zabezpieczę konwerterem rdzy Fertan.

2. Pękł mi korpus lewej manetki.

Korpus nie chciał wejść na nowo pochromowaną kierownicę. Chciałem go lekko rozgiąć w miejscu w którym przykręca się śrubę. Minimalne odgięcie wystarczyło, aby jego kawałek się ułamał... Korpus prawej manetki jest ze znalu, więc jest wytrzymalszy, no ale on i tak wszedł bez problemu. Próbowałem to skleić Distalem, ale ma za długi czas wiązania i po prostu ten kawałek nawet nie chcę się utrzymać, a raczej nie ma tego jak usztywnić, więc musiałbym to tak trzymać z 30 min - a może więcej... Poza tym, sklejenie to nie wszystko, bo potem trzeba ten kawałek znowu ścisnąć śrubą, więc klejenie raczej i tak nie miałoby sensu.

Kupiłem już dwa inne korpusy (dwa dla pewności), w mieszalni znów muszą dorobić mi troszkę farby (bo już mi nic nie zostało) i znowu oddać je do lakiernika - wszystko oczywiście na mój koszt, bo jest to moja wina... Taką samą sytuację miałem w przypadku 50-T-1, tylko że tam on mi pękł przy jego dokręcaniu.

3. Linka hamulca jest za krótka:



Mimo że regulacja jest wkręcona na maksa, a ramię rozwieraka szczęk na maksa ku górze, nie da się zahaczyć o nie linką. Przypominam że jest to dorobiona, dłuższa linka... Będę musiał dorobić znów jeszcze dłuższą a w przyszłości, kupić normalną i na jej podstawie, potem wyliczać o ile dłuższa będzie odpowiednia... Uprzedzam sugestie - linka sprzęgła jest sporo za długa. Nie wiem jeszcze jak będzie z linką gazu, więc na razie się z tym wstrzymam.

4. Przedni błotnik jest za bardzo przesunięty do tyłu:



Mimo że jest maksymalnie przesunięty do przodu (w miarę możliwości), to nadal jego wgłębienia na nóżki górne, są za bardzo do tyłu. Identyczną sytuację miałem w przypadku 50-T-1, tyle że tam, myślałem że otwory w błotniku zostały troszkę inaczej nawiercone, ale wychodzi na to że nie. Sprawdzałem jak to wygląda w moim 50-T-1 z 75-go roku i jest podobnie, ale chyba trochę lepiej. W 76-tym roku już te wgłębienia były znacznie szersze - zapewne z tego powodu. Ponownie zastosuję śruby M4 w tylnych wspornikach błotnika przy nóżkach dolnych, aby mieć większy zakres przesunięcia błotnika.

5. Teraźniejsze podkładki M10x1 są za szerokie.

Za szerokie, bo nie mieszczą się w wycięciach pod nie w stalowej "blaszce" którą mocuje się pod górną półką. Nie mam oryginalnych pod mniejszy klucz, dlatego zastosowałem zwykłe podkładki M10 pod nakrętki, a do blaszki muszę kupić dłuższy wkręt, który ją łączy z górną półką.

I na razie to tyle. Poskładałem na ten czas właściwie wszystko, co mogłem i chciałem przed złożeniem silnika - teraz będę się zabierał za niego. Co będę mógł, to poprawię w międzyczasie, a resztę, zamontuję po zamontowaniu silnika.

Pozdro Wink
25-04-2019 13:45:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 25-04-2019 13:45:10




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1423
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 154
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 343
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
10-05-2024 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16916
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
10-05-2024 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 520
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
09-05-2024 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 115
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
09-05-2024 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 246
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 665
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 643
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7619
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 131
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 309

Reklama