Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #217
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejne postępy:

Oprawka przedniej żarówki przed:



I po złożeniu:





Nie było tu mowy o formowaniu końcówki nita, bo nie ma na to miejsca - teraźniejsze podkładki M3 są troszkę szersze niż oryginale, a same plastikowe "dystanse", mają za wysokie ranty i dodatkowo bardzo łatwo o ich pęknięcie podczas zakuwania.

Element optyczny przed:



I po złożeniu:





Oprawka tylnej żarówki przed:



I po złożeniu:



Uchwyt na baterie klaksonu przed:



I po złożeniu:



Teraz nie powinno być na nim przebicia Smile

Tylne amortyzatory przed:



I po złożeniu specjalnym przyrządem:



Prowadnica przesmarowana smarem miedzianym a plastikowe osłony z zewnątrz i z wewnątrz, oraz wnętrze stalowych tulejek - smarem sylikonowym. Nakrętki prowadnicy zastosowałem samohamowne, bo zwykłe często tam się odkręcają.

Gumowe tulejki są niestety współczesnej produkcji. gregorian2008 od listopada wysyła mi swoje (wymiary jak oryginał)... Na szczęście firma Retro-Moto (http://www.retro-moto.pl) niedługo wypuści także swoje tulejki, które będą spełniać swoją funkcję, także wiem u kogo mogę w przyszłości je bez problemu kupić. Także Grzegorzu - dziękuję, ale już nie musisz się tak śpieszyć z wysyłką...

No i z racji tego, że te tulejki latają na boki w główce amortyzatora, zastosowałem ponownie patent joozka, a mianowicie skrócenie stalowych tulejek (wewnątrz nich) o 3 mm. Przy montażu będą też założone szerokie podkładki M6, z otworem rozwierconym do 8 mm.

Ale niestety, jakby tego było mało, znowu coś poszło nie po mojej myśli... Teflonowe tulejki prowadzące w stalowych tulejkach, zostały dotoczone za krótkie o jakąś połowę (z mojej winy). Nie mierzyłem oryginalnych przed wypaleniem i wydawało mi się, że są na długość do zagniecenia na tulejce i że to zagniecenie tworzy dla nich próg. Okazało się, że oryginalnie były zagniecione w połowie (dzięki joozek za podanie wymiarów). Przez to, po pierwszym złożeniu amortyzatorów, całość miała dobry 1 cm luzu i wszystko latało góra-dół... Oczywiście tak tego nie zostawiłem. Kupiłem nowy wałek teflonowy i zleciłem ponowne dotoczenie, wprasowanie i rozwiercenie - oczywiście nie dopisywałem tego do listy wydatków (100 zł). Ale to jeszcze nie koniec Smile Osoba która to robiła, zagapiła się przy wciskaniu na prasie jednej tulejki i zgniotła tą stalową... Bez mojej wiedzy, dorobiła identyczną z aluminium (zdjęcia jeszcze z oryginalną) i wprasowała ponownie tulejkę. Plusem tej sytuacji jest to, że nie muszę kupować takiej tulejki (a pewnie musiałbym kupić całe dwa amortyzatory) i wysyłać jej do cynkowania.

No i na razie tyle, pozdro Wink
28-02-2019 18:27:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 28-02-2019 18:27:13




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 22:32:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 26
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 21:26:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13044
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 37
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 45
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
11-05-2024 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1454
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 165
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 358
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
10-05-2024 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16930
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
10-05-2024 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 103
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 626

Reklama