Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #175
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Wszystkie profile zamknięte w chromowanych elementach, poprawiłem smarem sylikonowym z aplikatorem - smar biały jednak słabo się rozprowadził. Wytrzymałość temperaturowa tego smaru to 230 stopni Celsjusza.

Szkło przedniej lampy zostało ręcznie wypolerowane pastami polerskimi.

Zbiornik i osłonka instalacji po poprawkach:



Niestety, naklejki musiałem naklejać sam i nie wyszło tak jak bym chciał Sad Musiałem ściągnąć poprzednie i jak najdokładniej trafić z nowymi w to samo miejsce. Klej po poprzednich jeszcze o dziwo trzymał, co mi to dodatkowo utrudniało. Metodą na mokro niestety nie da rady przykleić tych naklejek, bo klej jest za słaby - szkoda, bo to najskuteczniejsza metoda...

Była wcześniej mowa o dobrym oleju - no i takie kupiłem do mieszanki i skrzyni biegów:



Tak, do mieszanki kupiłem olej mineralny, dlatego że przez większość osób taki jest zalecany na okres docierania (czyli może w tym przypadku na zawsze :F). Jednak jest to olej o specyfikacji API TC, a nie jak Mixol TA/TB... Jeśli ktoś dotrze ten motorower, to potem może sobie stosować nawet full syntetyk.

Blacha siedzenia przed:



Zastosowałem ponownie patent joozka, czyli kedrę na rantach blachy, zapobiegającą przecięciu się skaju. Jednak, nieco ulepszyłem ten patent, a mianowicie zastosowałem taśmę klejącą dwustronną zamiast kleju. Dzięki temu, nie ma obaw o kapnięcie kleju na lakier, a przyczepność jest równie dobra.

Po docięciu nowej gąbki przez tapicera na wzór oryginalnej:



I całe siedzenie po obszyciu skajem:





Oryginalne siedzenie wyraźnie się błyszczy, a to jest matowe. Szukałem błyszczącego skaju, ale nie znalazłem. Tapicer też takiego nigdy nie widział i twierdzi, że oryginalny skaj też był prawdopodobnie matowy, a to że się błyszczy, to efekt jego stwardnienia i "polerowania" spodniami Big Grin

Zleciłem dotoczenie, wprasowanie i rozwiercenie teflonowych tulejek przedniego zawieszenia pod lagi 24 mm:



Oraz wprasowanie tulejek metalowo-plastikowych wahacza (plastikowe trzeba było delikatnie przerobić - ach te zamienniki...):



Poskładałem też gdy mogłem kilka elementów. Tłumik szmerów ssania:



Wałek startera przed:



I po złożeniu:



Korek zbiornika przed:



I po złożeniu:



Kranik zbiornika przed:



I po złożeniu:



Odstojnik jest w środku matowy, bo nie był tam oczywiście lakierowany - zrobi się przejrzysty gdy wleci tam paliwo. Nie zastosowałem gumowej uszczelki przy gwincie, bo i tak ona by się rozpuściła od benzyny (zamiennik...) i nie jest tak na prawdę konieczna.

No i kupiłem sobie coś, co miałem do tej pory tylko w formie elektronicznej:



No i na razie to niestety tyle, bo ogólnie prawie wszystko mam już gotowe do składania, ale nie mam chwilowo do tego możliwości Undecided

Pozdro Wink
08-01-2019 16:29:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 08-01-2019 16:29:23




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 07:33:37
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 50
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 21:26:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13052
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 43
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
11-05-2024 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1463
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 176
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 364
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
10-05-2024 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16938
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
10-05-2024 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 108
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 630

Reklama