ogar 200 by charper
|
Autor |
Wiadomość |
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
ogar 200 by charper
Nie myślałem że kiedyś to napiszę ale posiadanie charta robi się nudne. Podchodzisz, zapala za pierwszym strzałem, jedziesz, nic mu nie dolega, wracasz do domu, gasisz, zakręcasz kranik, stawiasz na stopce i do następnego razu. Z ogarami tak nie miałem i sporo nerw kiedyś straciłem. Jeździć jeździły ale to zależało od fazy księżyca, no wiecie, tak jak u kobiet. Ale zebrało mi się na sentymenty, chciałem posłuchać jak to pracuje, coś wyregulować, coś wymienić, przejechać się. Potem doregulować i znowu. A może zabezpieczenie sworznia znów wyleci i zacznę od nowa lżejszy o pare złotych.
I tak oto wszedłem sobie do szopy pełnej komarów i ogarów i w oczy rzucił mi się jeden. Miał w głównej mierze oryginalny kolor, nowy tłumik, licznik o przebiegu 179km i specyficzne lusterko inne niż u każdego. wytargałem go stamtąd, zbadałem kompresję, iskrę miał, więc odkręciłem pokrywę komory pływakowej i podałem mu paliwo. Ku mojemu zdziwieniu zapalił za chyba trzecim razem po grubych kilku latach stania. Podejrzewam że długo tak stał bo był zastawiony innymi motorowerami, których nikt nie miał zwyczaju przestawiać.
W tym temacie będę opisywał przebieg prac nad ogarem. Na początku będę eliminował niedociągnięcia i starał się doprowadzić silnik do jak najlepszej kondycji. W dalszej kolejności zostanie odmalowany.
Dziś niewiele zdążyłem, jedynie uszczelnić łączenie między kolankiem a tłumikiem, skrócić kolanko, wymienić spalone żarówki i zrobic parę tych zdjęć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2015 07:18:49 przez charper.)
|
|
15-11-2015 07:18:09 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
15-11-2015 14:07:52 |
|
|
komarinho
długodystansowiec
Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
15-11-2015 15:15:25 |
|
|
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: ogar 200 by charper
odpowiadam:
rocznik 85
Cytat:Gdzieś dorwał taką szopę pełną komarów? Ile dałeś? Big Grin Masz papiery?
szopa jak nie trudno się domyślić przecież nie sąsiada nic nie dałem i nie mam niestety papierów i to jest główna wada. załatwię kiedyś ramę z kwitem, bo numerów na pewno nie będę przebijał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2015 21:19:32 przez charper.)
|
|
15-11-2015 21:19:06 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: ogar 200 by charper
No to jeśli faktycznie jest to rocznik 85, to muszę powiedzieć, że trafił Ci się swego rodzaju "unikat". Jeden z przejściowych egzemplarzy, które zdarzały się pod koniec 84, gdzie rama miała już skróconą główkę, ale jeszcze mocowanie na 4 śruby. Oryginalnie, w typowych egzemplarzach roczniki 83 i 84 miały długą główkę i mocowanie 4 śrubowe, a 85 już krótką główkę i mocowanie na dwie śruby. To co masz to jak napisałem "przejściówka". Spotkałem się tylko z jednym takim egzemplarzem i to z 84 roku, więc Twój jest dla mnie czymś szokującym
Ale w zasadzie to tylko mój maniakalny bełkot. Zwyczajnie mam takiego jobla na punkcie 200, że staram się poznawać każde rozwiązania na przestrzeni lat, w tym takie rodzynki jak ten
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
15-11-2015 21:51:47 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|