| 
		
	 
		
			| 
					Ulepszenie skrzyni w 019
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| TheNight   Technik
 
  
 
   Liczba postów: 904
 Imię: Krystian
 Skąd: Sanok
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| Ulepszenie skrzyni w 019 
 
				Jak wszyscy dobrze wiemy że po większym tuningu 019ki najbardziej awaryjnym elementem jest skrzynia. 
Wpadłem na pomysł aby "zamienić" "tryb" sprzęgła i przekładni stałej rolami. 
Nwm jak to wytłumaczyć.. kosz sprzęgła z zamontowaną przekładnią stałą dajemy na wał. A "tryb" sprzęgła dajemy na wałek główny w skrzyni    
Chodzi o to by zwiększyć szybkość obrotową skrzyni ale zmniejszyć przechodzące przez nią naprężenia..  
Oczywiście po tym zabiegu rometem nie da się ruszyć    dlatego z pomocą przyszła by zębatka z ogara 200   . 
Jak myślicie czy to ma sens?    Przełożenia wał>skrzynia oczywiście trzeba zmienić.. 
Czy po prostu skrzynia nie wytrzyma takich obrotów?  
Tu macie dla wglądu    :
  *Tuning/Usprawnianie Silników 2T
 *Remonty generalne silników 2T/4T
 Mój Chart 50/5
 Derbi Senda 70/7/3M w akcji
 |  |  
	| 28-03-2015 17:33:03 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| amin  Banned
 
 
   Liczba postów: 373
 Imię: Mondry
 Skąd: Z Mondrowni
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Ulepszenie skrzyni w 019 
 |  |  
	| 28-03-2015 18:39:18 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| TheNight   Technik
 
  
 
   Liczba postów: 904
 Imię: Krystian
 Skąd: Sanok
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Ulepszenie skrzyni w 019 
 
				Tu chodzi raczej o zobrazowanie co chcę zrobić    
Zębatka na tylnym kole z Ogara 200 po to by... Nie wiem jak to opisać... 
Załóżmy że 019ka ma fabrycznie przełożenie na skrzynie: 1:2 Czyli na 2 obroty wału korbowego mamy 1 obrót skrzyni    
Ja chcę zrobić żeby na 1 obrót wału przypadały 2 obroty skrzyni. Znacznie to zwiększy prędkość obrotową skrzyni ale zmniejszy moc silnika. Dla tego chcę wsadzić zębatkę z ogara 55z by się tym dało wgl jeździć.  
Na razie podsuwam sugestie. Sam nwm czy to ma sens.. Dla tego pytam was o zdanie    
 
Oczywiście podałem dane przykładowe jeszcze nawet niczego nie liczyłem   *Tuning/Usprawnianie Silników 2T
 *Remonty generalne silników 2T/4T
 Mój Chart 50/5
 Derbi Senda 70/7/3M w akcji
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2015 22:08:10 przez TheNight.)
 |  |  
	| 28-03-2015 22:06:32 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| nie_mientki   Pomocny użytkownik
 
 
   Liczba postów: 6,376
 Imię: Michał
 Skąd: Puławy
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 | 
			| RE: Ulepszenie skrzyni w 019 
 
				Pomijając fakt że zmienia się obciążenie i wyważenie wału, że obroty mogą uniemożliwić odpowiednie smarowanie i generalnie każde niewyważenie będzie fatalne w skutkach, to tak na szybko:
 oryginalnie 12z-57z, przełożenie 1:4,75
 po zmianie 57z-12z, przełożenie 1:0,21
 
 4,75:0,21=22,62 tyle razy szybciej więc będzie się kręcić na zębatce zdawczej. Więc szukamy zębatki tylnej mającej tyle razy więcej zębów.
 
 22,62x44z(oryginalnie)=995,28
 
 Tak więc poszukujemy zębatki tylnej z niemal tysiącem zębów.
 |  |  
	| 28-03-2015 22:16:01 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |