Siema, w końcu zabrałem się do napisania tematu o moim charcie
Kupiłem go za 800zł przed wakacjami w tamtym roku, był czarny, połamane plastiki, gaźnik z kumara, brak kierunków, rdza, ogólnie lipa. Pojeździłem może pół miesiąca, a że w wakacje dużo wolnego czasu więc rozebrałem całego, dałem tacie (pracuje w GZWM - Grodkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych, mają tam praktycznie wszystkie maszyny, malarnię proszkową od tokarki, poprzez czyszczarkę, dłutownicę aż do obrabiarki CNC ) do wypiaskowania, pomalowania i polakierowania. Ok, poskładałem, wszystko okej, następna rzecz-instalacja, nie znałem się, dziadek ma kadety, był prezesem, mechanikiem itp w PGR-rze i takie tam, zna się na rzeczy, położył całą instalkę, nowe kierunki, aku, stacyjka od Ursusa, przerywacz kierunków, klakson i takie tam, ogólnie wszystko nowe.
Film :
http://www.youtube.com/watch?v=C-ptpI3hung
Potem zmieniłem tłok, bawiłem się w lekkie powiększanie kanałów, aż w końcu przyszedł czas na (kiedyś jak dla mnie) poważniejszy tuning, czyli 50/3M na membranie z Pocket-Bike i gaźniku z sima
pojeździłem tym trochę aż w końcu to się porozszczelniało, straciło kompresję i w ogóle do remontu.
Na zimę wziąłem się za poważniejszy projekt jakim był 51/5M na membranie z Yamahy Aerox i Gaźniku jakimś konkretniejszym.
No i tak:
-Zdobyłem oryginalną tulejkę do korbowodu ZMD
-Wymieniłem wszystkie łożyska na firmy NSK
-Szlif cylindra bo w końcu ZMD i szkoda wyrzucać
-Zrobienie kostki pod membranę ( ależ było z tym roboty, uff...)
-dorobienie kanałów i okien
no i w tłoku dziurką na central musiała być.
filmik po poskładaniu (komprecha):
http://www.youtube.com/watch?v=jkiLt1t_yH0
filmik z drugiego odpalenia(młody byłem i głupi, dlatego od razu obroty i cipa) :
http://www.youtube.com/watch?v=5KLRlpwUWvU <--na tym zestawie + spawak uzyskałem 80 km/h
Na tym tłoku AL-Mot ani to nie chciało fajnie jeździć ani nic, w tym silniku rozdupcyłem hmm..8 tłoków ALMOT, w tym praktycznie każdy został uszczerbiony, cylinder dalej jak nówka, aż w końcu ostatnimi czasy postanowiłem założyć tłok od sima, dokładniej AK-20 MZA 2P 38.23mm
Kupiłem więc jeden, po przymiarkach wyszło że wystaje on 6mm ponad górną krawędź cylindra, więc żeby zachować kąty okien, zrobiłem podkładkę pod cylinder z blachy aluminiowej 6mm, złożona na klej " distal "
Założyłem głowicę od sima, bo wiadomo, inne denko było więc musiała być dopasowana komora spalania.
No i stało się, złozyłem, odpaliłem, postanowiłem docierać, lecz dałem się karnąć koledze, temu od MOTORYNKI PONY 70cc no i stało się to:
http://imageshack.us/photo/my-images/859...848vy.jpg/
Rozebrałem no i stało, aż w końcu postanowiłem ruszyć projekt, i zamówiłem jeszcze jeden tłok, przy czym obiecałem sobie że nikomu na razie nie dam się karnąć bo już miałem dużo takich sytuacji.
Zrobiłem piękny otwór na centralny, złożyłem, zapalił. Nie wkręcałem go bo szkoda było znowu zniszczyć tłok, chodził na ssaniu aż zaczął przerywać. Były pewne problemy z zapłonem i z iskrą, ale właśnie dzisiaj sobie z nią poradziłem wlutowując nowy impulsator i zakładając świecę z kosiarki (
)
No i chodzi to wreszcie jako tako, na dyfuzorze, jeszcze do regulacji bo troszkę go przylewa, ale to dobrze niech ma mokro w cylindrze żeby się nie przytarł.
Filmik z dzisiejszego odpalenia :
http://www.youtube.com/watch?v=SUg_PbkmU...s8Q2cVpy7Z
No to tyle, pozostaje mi jeszcze poskładać to wszystko do kupy, boczki, siedzenie, pierdolniczki, muszę kupić porządną świecę bo te co chwilę padają no i w przyszły tydzień będę miał ZĘBATKĘ DO CHARTA 12 zębów bo na tej trochę za długie przełożenie jest
Pozdro