Masz założony akumulator? Jeżeli tak, to masz słabą masę albo w tylnej lampie albo w układzie kierunkowskazów. Jeżeli nie masz akumulatora, to poniższe jest aktualne. Niżej też odpowiedź na pytanie o światło tylne bez akumulatora.
Pozwolisz, że skopiuję odpowiedź z Twojego tematu o Charcie:
Zamiast wymyślać i dochodzić co jest nie tak - może warto by było spojrzeć na
schemat elektryki Charta?
Nie żebym się czepiał, ale moim zdaniem jest wszystko w porządku. Bez akumulatora ma świecić tylna żarówka pozycyjna. Z prostego powodu - cewka ładuje! Przecież gdzieś ten prąd musi się podziać skoro nie masz akumulatora. Poza tym akumulator jest podczas normalnej jazdy tylko buforem, wielkim kondensatorem, a zasilanie tak na prawdę płynie z cewek ładowania. Dopiero gdy obroty spadną, np stoisz na skrzyżowaniu, napięcie spada, prąd ładowania też i wtedy akumulator oddaje energię do odbiorników. Podstawowa zasada działania układu ładowania akumulatora w pojazdach silnikowych.
Drugi niby problem - włączasz kierunkowskaz, miga tylna lampa z kierunkowskazami. No spoko, tylko powiedz mi jak ma to nie migać, skoro nawet dwie cewki ładowania mogą oddać maksymalnie ~10W mocy?
Kierunkowskazy - 2*21W + pozycyjne tylne 5W, mamy 47W... Nie ma szans, żeby te ceweczki to uciągnęły. Musisz mieć akumulator do zasilania kierunkowskazów. Wtedy on oddaje duży prąd, staje się źródłem energii. Jak wyłączysz kierunkowskazy, cewki ładowania przejmują dowodzenie i one doładowują akumulator oraz zasilają odbiorniki (np tylną żarówkę).
Kolejna sprawa - sprawdzanie ładowania. Powinieneś dokonać pomiaru na pozycji 1 stacyjki - wtedy wiesz, że jedna, nazwijmy ją "pierwsza" cewka ładuje. Na drugiej pozycji stacyjki dochodzi druga cewka i wtedy ładują one razem. Na wolnych obrotach powinieneś zauważyć niewielki wzrost napięcia przy przełączeniu stacyjki z 1 na 2. Dokładniejszy pomiary byłby wtedy, gdybyś obciążył cewki żarówką np 10W. Przy jednej cewce (pozycja 1) będzie słabo świeciła, jak przełączysz na pozycję 2, żarówka powinna mocniej zaświecić (dołączona jest wtedy druga cewka ładowania równolegle do pierwszej).