Mercedes Benz W123 2.0 Diesel
|
Autor |
Wiadomość |
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
Mercedes Benz W123 2.0 Diesel
Witam.
Chciałem w tym temacie przedstawić Mercedesa W123, którego używam razem z tatą. Historia jego jest następująca sprowadzony do Polski z Niemiec w 1991 roku, w 1995 został po raz pierwszy zarejestrowany. Jeździł nim jakiś dyrektor w Lubiniu. W 2006 roku został kupiony przez kolegę mojego taty i rok później miał stłuczkę. Kolega chciał go oddać na złom, ale tata postanowił go odkupić i wtedy zaczęła się przygoda z Mercedesem, która trwa już 7 lat i nie zamierza ustać .
Na początku było ciężko kolega taty zrobił go tylko z wewnątrz szyjąc nową tapicerkę, a nie dbając o mechanikę. Pewnego dnia tata jechał MB a za nim wyleciały jakieś krążki, okazało się, że sprężyny były pęknięte i się rozsypały. Hamulce były w słabej kondycji, nie przeszedł w 2008 przez to przeglądu. Wymienione tarcze i klocki na zamiennik dobrej jakości służą do dzisiaj. Z początku nie lubiłem tego samochodu uważałem to za złom i nazywałem go "kolumbryną" . Z czasem przekonałem się do niego i zacząłem traktować jak kogoś dla mnie bliskiego. W tamtym roku zrobiłem z tatą w nim blacharkę, niestety na lakierowanie nie było pieniędzy i czasu . Wymieniliśmy w nim też wszystkie tulejki i gumy w zawieszeniu, nawet w tylnym wózku w kształcie litery "U". Ogólnie auto jest świetne, tylko wymaga jeszcze dużo pracy. W przyszłości odziedziczę go po ojcu.
Tak trochę z faktów:
W123 według VIN-u z 1976 roku z silnikiem 2.5 benzyna o mocy 140KM, a w rzeczywistości lata 80, silnik leniwy 2.0 Diesel po modernizacji wzmacniającej do 60KM. Przebieg tylko 420 000 kilometrów. Zimą ciężko odpala wręcz w cale, więc jest na to sposób. Mercedes wyprodukował grzałkę wkręcaną w blok wystarczy ją podłączyć do prądu na godzinę przed odpalaniem i Mercedesik odpala .
Zdjęcia, jak się spodoba jutro podeślę więcej
https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
|
|
27-10-2014 22:53:26 |
|
|
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Mercedes Benz W123 2.0 Diesel
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014 10:56:15 przez jurek_j.)
|
|
28-10-2014 10:55:29 |
|
|
wojtekr35
TeRrOrYsTa
Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
|
|
28-10-2014 18:21:40 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
RE: Mercedes Benz W123 2.0 Diesel
Widzę, że się podoba, więc podeślę parę zdjęć .
(28-10-2014 00:12:46)Latos napisał(a): Lekko przytrupiały silnik w slabej kondycji czy tak po prostu maja z tym odpalaniem?
Szczerze nie wiem, niektóre odpalają przy -30 stopni, widocznie silnik się kończy, trochę oleju już się pojawia w kolektorze .
(28-10-2014 00:16:46)Taśma napisał(a): Zazdrooo *.*
Chociaż tego 2.0d nie zazdroszczę xd
Jak masz miejsce i możliwości produkuj się nad nim ile wlezie.
Ten 2.0D nie jest, aż taki zły, chociaż nie nadaje się do przysłowiowego "depnięcia", do przewozu ciężkich rzeczy jest idealny, spalanie na poziomie 7-8 litrów ON. Raz miałem z nim przygodę jak się włączałem do ruchu na S3 myślałem, że on dobrze przyspieszy i zdążę przed TIR-em, mało brakło a bym był przez niego zmiażdżony. Przeceniłem jego diabelską moc . Dopiero po chwili się rozpędził, gdy kierowca TIR-a zaczął już używać sygnału dźwiękowego i świetlnego.
Zacznę go pomału ogarniać w sumie mechanicznie jest dobry tylko z wyglądu wymaga poprawek.
W przyszłości może wpadnie silnik 2.4D o mocy 72 KM lub coś w benzynie.
(28-10-2014 10:18:19)Latos napisał(a): Ale malowanie jest obowiązkowe w tym przypadku, wrecz sie o nie prosi. I w moim odczuciu to troche wstyd takim zapuszczonym jezdzic
Nie zdążyliśmy go pomalować, z resztą nie mieliśmy wtedy pieniędzy na malowanie. Lakiernik zażądał 4000zł za niego. Zamierzam go razem z tatą pomalować, ale to na przyszły rok. Teraz jeszcze chłodnicę muszę wymienić i poduszki silnika, bo już się kwalifikują do wymiany.
A teraz parę zdjęć
Pokrowce na fotelach, żeby się nie zniszczyły. Większość funkcji świateł i wycieraczek znajduje się w jednym przełączniku zespolonym widocznym na kolumnie kierownicy. Przy liczniku znajduje się pokrętło od ustawiania obrotów.
Z tyłu mogą siedzieć 3 osoby. Jednak jak siedzą dwie to mogą "otworzyć" podłokietnik, dla większego prestiżu .
Dieslowski czterocylindrowy agregat, o mocy 60 KM, wtrysk mechaniczny, do tego dodatkowo wspomaganie kierownicy. Wahacze górne są nietypowe ponieważ są wahaczami, sworzniami i gniazdami stabilizatora w jednym .
Bagażnik ogromny trzech chłopa by tam wrzucił .
https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
|
|
28-10-2014 19:57:28 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Mercedes Benz W123 2.0 Diesel
(28-10-2014 19:57:28)Chmielu17 napisał(a): Pokrowce na fotelach, żeby się nie zniszczyły.
A na pokrowcu cała zawartość kieszeni kierowcy...
@jurek_j
Myślałem, że nigdy nie spotkam nikogo kto zna złomnik.pl
Że tak powiem po złomnikowemu: Chmielu17, jeździj, aż odpadną koła (bo rdza ci już nie zaświeci )
|
|
28-10-2014 21:30:10 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|