Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Inny] usprawnienia silnika
Autor Wiadomość
deavid148 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 216
Imię: Dejw
Skąd: Gdz
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
usprawnienia silnika
Witam . zastanawiał się od dłuższego czasu od czego zależy moc na niskich obrotach i co trzeba bylo wykonać w silniku wolno obrotowym najlepiej jak by ktoś wytłumaczył mi o co chodzi czyli co dlaczego i jak wpływa albo po prostu link do tematu .myślałem tez żeby ktoś ktory sie zna założył temat
Co się wykonuje dlaczego i co daje (silnik WSK albo SHL)
17-10-2014 16:50:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: usprawnienia silnika
Polecam Tomasz Sałek Tuning Silników Dwusuwowych oraz poradniki

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
17-10-2014 17:35:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: usprawnienia silnika
Głównie To moment obrotowy jest brany z siły nacisku na tłok, czyli aby zwiększyć siłę nacisku przez gazy spalinowe najprostszym sposobem, można splanować głowicę, co zwiększy ciśnienie sprężania. Kolejną przeróbką jest odpowiednia wielkość okien jak i kanałów płuczących, która da lepsze zasilenie silnika w mieszankę paliwowo-powietrzną, która da silniejszy wybuch gazów w suwie pracy. W dwusuwie można manipulować rozrządem do woli, więc można również odpowiednio dopasować okno wydechowe. Kolejną rzeczą jest komora korbowa (ale nie pamiętam czy w wsk da się to zrobić), którą można wypełnić, aby była mniejsza pojemność szkodliwa, a co za tym idzie, wyższe ciśnienie gazów we wstępnym sprężeniu ich. Idąc dalej zasilaniem, można zastosować membranę (chociaż to już jest dość duża ingerencja w silnik), która polepszy przepływ gazów i zahamuje się ich cofanie z powrotem do gaźnika. Ta przeróbka da silnikowi elastyczność, kosztem wyższego spalania. Można również zastosować większy gaźnik, który przy przeróbce cylindra byłby policzony pod odpowiedni przekrój gardzieli. Można również zastosować zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, chociaż ta dziedzina nie jest do końca zbadana przez ludzi i z tego co mi wiadomo ustala się zmienny kąt odwrotnie niż w silniku czterosuwowym. No ale to już nie moja dziedzina, więc więcej się nie rozpisuję na temat zapłonu. Moment obrotowy można zwiększyć również w drugą stronę, czyli zwiększyć mu ramię, mianowicie dodać na wał korbowy dodatkowe koło zamachowe. Są tego przykłady w wsk 175, ale jak to miało się w praktyce, nigdy nie było mi dane sprawdzić. Na koniec zostawiłem sobie wydech, który w silniku dwusuwowym odgrywa bardzo dużą rolę. Jednak wyliczenie i wyspawanie takiego wydechu jest dosyć drogim przedsięwzięciem i mało kto by się tego podjął. Każda przeróbka idzie proporcjonalnie z szybszym zużywaniem się silnika jak również z większym spalaniem. Ale może niech sam autor zdecyduje jaki ma budżet na to i jak chce użytkować taki silnik.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
17-10-2014 18:59:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #4
Odp: usprawnienia silnika
Filtr powietrza o mniejszej przepustowości powietrza

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
18-10-2014 12:19:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 631
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 93
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 635
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2311
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 209
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 322
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 427
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19296
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 128

Reklama